• Посилання скопійовано

Повернення авансу на наступний день: чи потрібно складати ПН та РК?

31 травня отримано аванс за товар, а 1 червня аванс повернувся згідно з листом покупця. Чи потрібно складати та реєструвати податкову накладну та розрахунок коригування до неї?

Згідно з п. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з ПДВ вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню;

б) дата відвантаження товарів, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

На дату виникнення податкових зобов’язань постачальник повинен скласти і належним чином зареєструвати податкову накладну. При цьому, на обов’язок складання ПН у разі виникнення ПЗ не впливає подальша доля таких коштів.

Якщо ж в подальшому такі кошти повертаються покупцю, то відповідно за п. 192.1 ПКУ постачальник складає РК до ПН. При цьому, якщо покупець платник ПДВ, то обов’язок реєстрації РК покладається саме на нього. У випадку ж якщо покупець неплатник ПДВ, постачальник самостійно реєструє таку ПН.

 

Помилково зараховані кошти

Однак, зверніть увагу, якщо кошти на рахунок продавця були зараховано помилково, то в такому випадку складати ПН та РК не потрібно. При цьому необхідно зважати на дві обов’язкові умови:

  • відсутність договірних відносин між суб'єктами господарювання – відсутність власне договорів, виставлених рахунків тощо,
  • повернення коштів у встановлений для таких випадків 5-денний термін. При цьому бажано, але не обов’язково, отримати від платника коштів листа з проханням про повернення помилково перерахованих коштів, у якому навести банківські  реквізити для повернення.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024781
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202425
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202425
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20248255
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202428