Головна Усі консультації Оподаткування ПДВ

Списання зіпсованих оборотних активів: які податкові наслідки?

Підприємство здає в оренду придбані оборотні активи. До вартості оренди закладено ризики з псування активів. Після повернення товару з оренди, проводиться його лабораторне дослідження та визначається придатність активу до подальшої оренди. У випадку, якщо товар не відповідає такі оборотні активи списуються з балансу підприємства. Які податкові наслідки такого списання?

Бухоблік

Згідно з умовами запитання оборотні активи, яке підприємство надає в оренду, має строк корисного використання менше року, таким чином доцільно віднести такі активи до МШП.

Відповідно до п. 23 П(С)БО 9 «Запаси» вартість малоцінних та швидкозношуваних предметів, що передані в експлуатацію, виключається зі складу активів (списується з балансу) з подальшою організацією оперативного кількісного обліку таких предметів за місцями експлуатації і відповідними особами протягом строку їх фактичного використання.

При цьому, списання з позабалансового рахунку відбувається лише в тому випадку, якщо виявлено, що такі МШП в подальшому не можуть використовуватися.

 

ПДВ

Таким чином, при введені МШП в єксплуатацію, такі активи використовуються у господарській діяльності підприємства (оренда), відповідно, наслідків з нарахування ПДВ не виникає. Окрім цього, необхідно зважати, що до вартості оренди включаються ризики із псування таких активів, тобто фактично частину їх вартості закладено у вартість оренди. Таким чином, можна прийти до висновку, що у випадку, якщо вартість списання таких оборотних активів покривається сумою, що враховується до вартості оренди, то в такому випадку при виявлені неможливості подальшого використання таких оборотних активів ПЗ за п. 198.5 ПКУ не потрібно.

Однак, зверніть увагу, що включення вартості оборотних активів до вартості оренди повинно бути задокументовано відповідним чином. Наприклад, може бути видано наказ керівника про встановлення норми списання таких оборотних активів. Окрім цього може бути складена калькуляція вартості такої оренди, до якої включено витрати на списання зіпсованих МШП – у межах прийнятих норм. У подальшому за результатами місяця (або року) підприємство повинно проводити порівняння фактичних та нормативних показників списання таких необоротних активів. І у випадку, якщо фактичні показники перевищують нормативні, слід проводити донарахування ПДВ на суму перевищення за п. 198.5 ПКУ.

 

Податок на прибуток

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

Податкових різниць щодо списання оборотних активів в ПКУ не передбачено. При цьому, в бухобліку вартість списаних оборотних активів потрапить до собівартості послуг з оренди таких оборотних активів.

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Горбовцов Станіслав
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Оподаткування / ПДВ
Теги:
Оренда , Основні засоби , ПДВ , Податок на прибуток , Облік

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі