• Посилання скопійовано

Продаж зерно-завантажувального комплексу: правила оподаткування

Підприємству з його матеріалів виготовили обладнання для зерно-завантажувального комплексу. Комплекс складається з декількох частин: транспортери та норія, завальна яма та норільна башня. Як визначити код УКТ ЗЕД при продажу комплексу? Чи можливо продати його окремими частинами? Чи потрібно для такого продажу реєструвати новий КВЕД?

Згідно із п. 4 П(С)БО 7, об’єктом основних засобів може вважатися відокремлений  комплекс   конструктивно    з'єднаних    предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування,  приладдя,  керування та єдиний фундамент, унаслідок  чого  кожен  предмет  може  виконувати свої функції,  а комплекс  -  певну  роботу  тільки  у складі  комплексу,   а   не самостійно.

Але це у бухобліку і вже після того, як такий комплекс виготовлено та введено у експлуатацію (до речі, не обов’язково, а за наявності рішення про таке комплексне ведення обліку від керівника підприємства). При виготовленні та поставці обладнання, яке входить до такого комплексу, воно зазначається у договорі, первинних документах та у податковій накладній окремо, відповідно до його назви та коду УКТ ЗЕД.

Припустимо, що так і є – придбали (виготовили) частини комплексу окремо, а у експлуатацію ввели саме комплекс (один об’єкт ОЗ). Що робити при його продажу?

Щодо визначення коду УКТ ЗЕД при продажу товарів у комплекті податківці зазначали таке.

У графі 2 "Номенклатура товарів/послуг продавця" розділу Б податкової накладної на такий комплект необхідно зазначити номенклатуру товарів, які входять до набору (комплекту), а у графі 3 "Код товару згідно з УКТ ЗЕД" вказати код УКТ ЗЕД для підакцизних та імпортних товарів – 10 знаків, для інших товарів – не менше 4 знаків.

Отже, незалежно від того, як буде продаватися такий комплекс, разом (як один об’єкт) чи окремо (за його складовими), податківці вимагають у податковій накладній зазначати його із розбивкою на складові.

Втім, є право продати такий комплекс за складовими. Для цього потрібно:

  • скласти наказ керівника підприємства про те, що такий зерно-завантажувальний комплекс буде обліковуватися за його складовими (при цьому зазначити потрібні складові);
  • на підставі наказу зробити акт про ліквідацію об’єкта ОЗ "зерно-завантажувальний комплекс", результатом якого буде створення кількох нових об’єктів ОЗ (його складових). На жаль, така процедура П(С)БО 7 не передбачена, і у деяких фахівців є сумніви щодо правомірності її проведення. Однак, списання об'єкту ОЗ з балансу відбувається під час визнання невідповідності його ознакам активу (що і відбувається, на думку автора, при прийнятті рішення про зміну порядку обліку такого активу). Процедура так званої часткової у цьому випадку не допоможе;
  • далі на підставі наказу та акту про ліквідацію слід зробити акти про введення у експлуатацію нових об’єктів ОЗ.  Пізніше, коли буде прийнято рішення про їх продаж, такі об’єкти ОЗ теж будуть ліквідовані із одночасним оприбуткуванням нових необоротних активів, які утримуються з метою продажу. Якщо одночасно із прийняттям рішення про зміну порядку обліку такого комплексу у наказі буде зазначено про намір його продати, то на баланс оприбутковуються не нові об’єкти ОЗ, а нові необоротні активи, які утримуються з метою продажу (на підставі прибуткової накладної). 

Новий КВЕД підприємству при цьому реєструвати не потрібно, адже мова не йде про новий вид підприємницької, тобто, регулярної діяльності. Не потрібно це робити навіть платникам єдиного податку (про що роз’яснюютьі податківці, наприклад, тут).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Інші податки

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інші податки»

  • Чи є пільга з податку на нерухомість при виготовленні продукції з давальницької сировини?
    ТОВ має основний вид діяльності за кодом 23.70 «Різання, оброблення та оздоблення декоративного та будівельного каменю». Уклало договір на переробку давальницької сировини, за яким отримує від замовника блоки з каменю і використовуючи власні приміщення, станки, електроенергію, робочу силу тощо виготовляє пам’ятники, плитку тощо. Чи має ТОВ пільгу з податку на нерухомість при виготовленні продукції з давальницької сировини?
    16.04.202417
  • Коли сплачувати орендну плату за земельні ділянки комунальної та державної власності?
    Підприємство уклало з міською радою договір оренди земельної ділянки. Додаткову угоду до цього договору щодо застосування нової НГО земельної ділянки укладено та зареєстровано 29.02.2024 р. Розмір орендної плати було зменшено з 12000 грн до 10000 грн за місяць. Договором та додатковою угодою не визначено, з якого періоду застосовувати нову НГО. Який розмір орендної плати зазначити в декларації з плати за землю після зміни НГО?
    15.04.2024298
  • Чи нараховується пеня внаслідок зменшення плати за землю?
    ФОП має договір оренди землі комунальної власності на території активних бойових дій. Згідно з пп. 69.14 підр. 10 розд. ХХ ПКУ 14.03.2024 р. подано уточнюючий розрахунок за 2022 рік на зменшення орендної плати. До цього був податковий борг за 2022 р. Але датою подання уточнюючого розрахунку в ІКПП нарахована пеня. Чи правомірне нарахування пені?
    27.03.202429
  • Зміна цільового призначення земельної ділянки: що з земельним податком?
    Релігійна організація придбала земельну ділянку з кодом цільового призначення 02.07 (для іншої житлової забудови). В майбутньому планується на цій ділянці будувати храм. Якщо код цільового призначення буде змінено на 03.04 (для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій), чи може релігійна організація застосувати пільгу відповідно до пп. 283.1.8 ПКУ?
    14.03.202460
  • Залучення платних фахівців для проєкту благодійного фонду: оплата та оподаткування
    Благодійний фонд планує запустити проєкт для навчання дітей (творчу студію). Для проведення зайнять планується запрошувати фахівців на оплатній основі. Як оформити таку оплату?
    13.03.202430