• Посилання скопійовано

Витрати на авто у підприємця-"загальносистемника"

ФОП здійснює діяльність у сфері продажу нафтопродуктів використовує транспортні засоби марки DAF. Чи належать транспортні засоби до ОЗ подвійного призначення? Чи є право включити до складу витрат: вартість ремонту, запчастин, послуг з обслуговування автотранспорту, що використовується в госпдіяльності?

Запитання:

ФОП здійснює діяльність у сфері продажу нафтопродуктів використовує транспортні засоби:

  • марка DAF XF модель 105.410 тип – сідловий тягач-Е, н/причіп-паливоцистерна-Е;
  • марка DAF СF модель 75.310 тип – цистерна-С;
  • марка DAF XF модель 95.43 тип – сідловий тягач-Е, н/причіп-паливоцистерна-Е.

1) Чи належать вищезазначені автотранспортні засоби до основних засобів подвійного призначення?

2) Чи маю право включити до складу витрат: вартість ремонту, запчастин, послуг з обслуговування вищезазначеного автотранспорту, що використовується в господарській діяльності?

 

Відповідь: 

1) Чи належать вищезазначені автотранспортні засоби до основних засобів подвійного призначення?

До основних засобів подвійного призначення належать зокрема легкові та вантажні автомобілі (пп. 177.4.6 ПКУ).

Це означає, що в першу чергу слід розібратись із термінами. Згідно з ст. 1 Закону про автомобільний транспорт "автомобіль" -  це колісний транспортний засіб, який приводиться в рух джерелом енергії, має не менше чотирьох коліс, призначений для руху безрейковими дорогами і використовується для перевезення людей та (чи) вантажів, буксирування транспортних засобів, виконання спеціальних робіт. 

Термін "автомобільний транспортний засіб" набагато ширше поняття. Це колісний транспортний засіб, зокрема автобус, вантажний та легковий автомобіль, причіп, напівпричіп, який використовується для перевезення пасажирів, вантажів або виконання спеціальних робочих функцій.

В Законі є окреме визначення термінів "автомобіль вантажний" та "автомобіль легковий".

Автомобіль вантажний - це автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення вантажів. 

"Причіп" - це транспортний засіб без власного джерела енергії, пристосований для буксирування автомобілем. Враховуючи визначення "автомобіль" причіп хоч і є транспортним засобом, проте за своїми ознаками не відноситься до автомобіля. Аналогічне твердження можна зробити і до такого транспортного засобу, як цистерна.

Відповідно до ч. 4 ст. 19 Закону про автомобільний транспорт при державній реєстрації вантажних автомобілів у реєстраційних документах роблять відмітку щодо їх призначення згідно з документами виробника, наприклад: вантажний автомобіль, причіп, напівпричіп з бортовою платформою відкритого або закритого типу, самоскид, цистерна, сідельний тягач, фургон тощо. Тому вважаємо, що остаточне визначення чи відноситься данний об’єкт до вантажного автомобіля можна зробити на підставі такого уточнення у реєстраційних документах на транспортний засіб.

У пп. 177.4.6 ПКУ чітко сказано, заборона на витрати та амортизацію легкових та вантажних автомобілів.

Але нажаль у податкових органів фіскальний підхід. В ІПК від 25.07.2017 р. №1351/Б/99-99-13-01-02-14/ІПК повідомляється, що підприємець на загальній системі оподаткування не має право включати до складу витрат, пов'язаних з провадженням його господарської діяльності, амортизаційні відрахування з вартості вантажних автомобілів, у т.ч сідельних тягачів та напівпричепів, які призначені для перевезення вантажів. Фіскали відносять до вантажних автомобілів всі колісні транспортні засоби, які перевозять вантажі.

Отже, до складу витрат підприємця не включаються витрати на придбання та утримання основних засобів подвійного призначення, в т.ч. вантажного автомобіля (пп. 177.4.5 ПКУ). Такі об’єкти не можуть амортизуватись в обліку підприємця (пп. 177.4.6 ПКУ).

 

2) Чи є право включити до складу витрат: знос шин, вартість ремонту, запчастин, послуг з обслуговування вищезазначеного автотранспорту, що використовується в господарській діяльності?

Згідно з п. 26 Правил експлуатації колісних транспортних засобів №550 (наказ Мінінфракструктури від 26.07.2013 р. №550)  утримання транспортного засобу - це забезпечення державної реєстрації, дотримання умов безпечності технічного та санітарного стану, проведення обов'язкового технічного контролю, своєчасного виконання технічного обслуговування і ремонту, охорони, передання транспортного засобу та його швидкозношуваних складників на утилізацію або видалення відповідно до законодавства.

І як зазначають податкові органи, витрати на утримання вантажних автомобілів, зокрема витрати на технічне обслуговування і ремонт не відносяться до складу витрат підприємця (див. ІПК від 11.10.2017 р. №2220/А/99-99-13-01-02-14/ІПК).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.202485
  • З якою періодичністю складати подорожній лист?
    Водії виїжджають за заявкою і після виконання замовлення можуть отримати наступну. Маршрут та дату повернення визначити складно. За якою формою складати подорожній лист? Чи можна скласти один подорожній лист на весь період поїздки (місяць та більше), чи під кожну заявку?
    22.03.2024951
  • Отримано credit memo: як врахувати?
    ТОВ - офіційний представник нерезидента в Україні щодо розповсюдження аудіо та відео-продукції. Протягом 2023 р. перевиконало план щодо підключення до інформаційного ресурсу користувачів. Нерезидент 28.02.2024 р. надав credіt memo ТОВ, що має бути врахований при розрахунку за послуги з нерезидентом у лютому та березні 2024 р. Чи має ТОВ скоригувати фінрезультат за 2023 р., оскільки credit memo за результатами роботи 2023 р.? Чи потрібно нарахувати курсову різницю на дату проведення акту від нерезидента ?
    15.03.202456
  • Придбання нерухомості комунальної власності, у якій вже є орендарі
    Підприємство придбало нежитлову нерухомість на аукціоні. В договорі купівлі-продажу об’єкту малої приватизації вказано, що приміщення надано в оренду до 2028 р. і цей договір чинний і для покупця. Майно перебувало в комунальній власності і передане пкупцю в день укладення договору балансоутримувачем. Як відобразити придбання такої нерухомості в обліку? Коли вводити в експлуатацію, якщо акт прийому-передачі майна від 15.02.2023 р.? Як відображати відносини з орендарем? Чи потрібна додаткова угода до договору оренди?
    14.03.202422
  • Чи включати адмінвитрати при обчисленні вартості видобутої корисної копалини?
    При обчисленні вартості видобутої корисної копалини за розрахунковою вартістю до витрат потрібно включати адміністративні витрати чи ні? Місцеві податківці сказали, що потрібно включати, адже підприємство займається тільки виробництвом каменю та щебеню, тому потрібно включати всі витрати, крім витрат на збут. Сказали, що є роз'яснення ДПС, але ми не знайшли
    11.03.202428