• Посилання скопійовано

ДФС вважає, що код послуги не залежить від кодів КВЕД за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України

Чи може підприємство при виконанні робіт/послуг використовувати коди КВЕД, які не внесені до відомостей Єдиного державного реєстру цього підприємства? Чи потрібно доповнювати реєстр новими кодами КВЕД? Які податкові наслідки в покупця таких послуг?

Нагадаємо, що відповідно до п. 3 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Наказом Мінфіну від 13.06.2017 р №567, платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, а в перехідний період (з 01.04.2017 року до 01.07.2017 року) у разі отримання квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію за встановленою формою щодо:

  • видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);
  • кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;
  • кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.

Згідно з п. 4 Критеріїв Наказу Таблиця платника подається платником податку виключно в електронному вигляді, зокрема через Електронний кабінет платника або ІТС "Єдине вікно подання електронної звітності" (за вибором платника податків).

Заповнення граф Таблиці здійснюється наступним чином, зокрема:

  • у графі 2 зазначається вид економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);
  • у графі 4 - коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП,  що на постійній основі постачаються (виготовляються) платником податку.

У листі від 25.05.2017 р. №368/6/99-99-15-03-02-15/ІПК  ДФСУ висловилась щодо відповідності кодів послуг згідно з ДКПП кодам видів діяльності за КВЕД платника податку. 

Так, правила складання податкової накладної (у тому числі заповнення її обов'язкових реквізитів) регулюються ст. 201 ПКУ та регламентуються Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом Мінфіну від 31.12.2015  р. №1307.

Перелік обов'язкових реквізитів, які зазначаються у податковій накладній, визначено у пп. "а" - "і" п. 201.1 ПКУ, зокрема, одним з таких реквізитів є код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з ДКПП; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з ДКПП неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.

При цьому, ДФС доходить до висновку, що при здійсненні операцій з постачання послуг платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання за такою операцією, скласти та зареєструвати в ЄРПН, в якій відповідно до п. 201.1 ПКУ зазначити код ДКПП, незалежно від того, чи внесено відповідний код діяльності до ЄДРПОУ.

При цьому, зважаючи на Критерії №567, органи ДФС відслідковують таку відповідність, яка може привести до зупинення реєстрації податкової накладної.

Тому, як показує практика, бажано, щоб відповідні коди КВЕД таки були внесені до ЄДР, адже саме цими даними користується ДПІ при підтвердженні такої реєстрації.

У разі, якщо буде виявлена така невідповідність, то органи ДФС мають право зупинити її реєстрацію.

І враховуючи потреби підприємства, вимоги щодо реєстрації податкової накладної та Критерії № 567, доведеться подавати електронну Таблицю.

Водночас, слід зважати на те, що Єдиний державний реєстр юросіб, фізосіб-підприємців та громадських формувань має можливість вказати лише 30 кодів

Відзначимо, що свого часу у статутах (установчих документах) вказували лише перелік видів діяльності, якими підприємство планує займатись. Наразі, доволі часто такий перелік наводиться із зазначенням кодів КВЕД та їх розшифровки. Тому, для таких випадків, наведених у запитанні, на нашу думку, не обов'язково вказувати всі коди саме в ЄДР. І їх відповідність (як зазначено у листі вище), дійсно може й не співпадати з переліком послуг вказаних у цьому Реєстрі. При цьому, факт зупинення податкової накладної для таких випадків, на нашу думку, є незаконним. Адже, окрім даних ЄДР, податкові органи мають доступ до тексту Статуту. 

Отже, ми вважаємо, що цілком достатньо для реєстрації податкової накладної співставлення  даних кодів КВЕД з відомостями за ЄДР та Статуту. Якщо такого не буде виявлено, органи ДФС можуть зупинити реєстрацію податкової накладної та вимагати подання документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.202485
  • З якою періодичністю складати подорожній лист?
    Водії виїжджають за заявкою і після виконання замовлення можуть отримати наступну. Маршрут та дату повернення визначити складно. За якою формою складати подорожній лист? Чи можна скласти один подорожній лист на весь період поїздки (місяць та більше), чи під кожну заявку?
    22.03.2024953
  • Отримано credit memo: як врахувати?
    ТОВ - офіційний представник нерезидента в Україні щодо розповсюдження аудіо та відео-продукції. Протягом 2023 р. перевиконало план щодо підключення до інформаційного ресурсу користувачів. Нерезидент 28.02.2024 р. надав credіt memo ТОВ, що має бути врахований при розрахунку за послуги з нерезидентом у лютому та березні 2024 р. Чи має ТОВ скоригувати фінрезультат за 2023 р., оскільки credit memo за результатами роботи 2023 р.? Чи потрібно нарахувати курсову різницю на дату проведення акту від нерезидента ?
    15.03.202456
  • Придбання нерухомості комунальної власності, у якій вже є орендарі
    Підприємство придбало нежитлову нерухомість на аукціоні. В договорі купівлі-продажу об’єкту малої приватизації вказано, що приміщення надано в оренду до 2028 р. і цей договір чинний і для покупця. Майно перебувало в комунальній власності і передане пкупцю в день укладення договору балансоутримувачем. Як відобразити придбання такої нерухомості в обліку? Коли вводити в експлуатацію, якщо акт прийому-передачі майна від 15.02.2023 р.? Як відображати відносини з орендарем? Чи потрібна додаткова угода до договору оренди?
    14.03.202422
  • Чи включати адмінвитрати при обчисленні вартості видобутої корисної копалини?
    При обчисленні вартості видобутої корисної копалини за розрахунковою вартістю до витрат потрібно включати адміністративні витрати чи ні? Місцеві податківці сказали, що потрібно включати, адже підприємство займається тільки виробництвом каменю та щебеню, тому потрібно включати всі витрати, крім витрат на збут. Сказали, що є роз'яснення ДПС, але ми не знайшли
    11.03.202428