• Посилання скопійовано

Зарплата Голови правління ОСББ визначається статутом

Чи має право голова правління ОСББ працювати на благодійних засадах (безоплатно), якщо є і немає найманих працівників? На підставі яких статей законів?

Відповідно до ст. 1 Закону України від 29.11.2001 р. №2866-III “Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку” об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об'єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Відповідно до ст. 7 Закону №2866 статут об'єднання складається відповідно до типового статуту, який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства. У статуті має бути визначено таке, зокрема, як: 

  • назва і місцезнаходження об'єднання; 
  • мета створення, завдання та предмет діяльності об'єднання; 
  • джерела фінансування, порядок використання майна та коштів об'єднання; 
  • порядок прийняття кошторису, створення та використання фондів об'єднання, включаючи резервні, а також порядок оплати спільних витрат.

Відповідно до ст. 10 Закону № 2866 органами управління об'єднання є загальні збори співвласників, правління, ревізійна комісія об'єднання. 

Відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону № 866 до виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься, зокрема,: 

  • затвердження статуту об'єднання, внесення змін до нього; 
  • обрання членів правління об'єднання; 
  • визначення розміру матеріального та іншого заохочення голови та членів правління.

До компетенції правління відноситься, зокрема, розпорядження коштами об'єднання відповідно до затвердженого загальними зборами об'єднання кошторису (ч. 20 ст. 10 Закону № 2866).

Водночас зазначимо, що ОСББ реєструються в порядку, передбаченому Законом України від 15 травня 2003 року №755-IV “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань”  (ч. 24 ст. 6 Закону № 2866).

В Єдиному державному реєстрі юросіб, фізосіб-підприємців та громадських формувань зазначається саме посада — голова правління ОСББ. Оскільки ми говоримо не про штатну посаду — керівника директора тощо, а саме про голову правління ОСББ зі статусом визначеним Законом №2866 та статутом ОСББ, то сума оплати голови правління, джерела фінансування (не залежно від наявності чи відсутності найманих працівників), періодичність виплат передбачається саме статутом ОСББ. За наявності найманих працівників статутом має передбачатись фінансування всього правління (голови та членів правління як найманих працівників).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Отримано credit memo: як врахувати?
    ТОВ - офіційний представник нерезидента в Україні щодо розповсюдження аудіо та відео-продукції. Протягом 2023 р. перевиконало план щодо підключення до інформаційного ресурсу користувачів. Нерезидент 28.02.2024 р. надав credіt memo ТОВ, що має бути врахований при розрахунку за послуги з нерезидентом у лютому та березні 2024 р. Чи має ТОВ скоригувати фінрезультат за 2023 р., оскільки credit memo за результатами роботи 2023 р.? Чи потрібно нарахувати курсову різницю на дату проведення акту від нерезидента ?
    15.03.202436
  • Придбання нерухомості комунальної власності, у якій вже є орендарі
    Підприємство придбало нежитлову нерухомість на аукціоні. В договорі купівлі-продажу об’єкту малої приватизації вказано, що приміщення надано в оренду до 2028 р. і цей договір чинний і для покупця. Майно перебувало в комунальній власності і передане пкупцю в день укладення договору балансоутримувачем. Як відобразити придбання такої нерухомості в обліку? Коли вводити в експлуатацію, якщо акт прийому-передачі майна від 15.02.2023 р.? Як відображати відносини з орендарем? Чи потрібна додаткова угода до договору оренди?
    14.03.202415
  • Чи включати адмінвитрати при обчисленні вартості видобутої корисної копалини?
    При обчисленні вартості видобутої корисної копалини за розрахунковою вартістю до витрат потрібно включати адміністративні витрати чи ні? Місцеві податківці сказали, що потрібно включати, адже підприємство займається тільки виробництвом каменю та щебеню, тому потрібно включати всі витрати, крім витрат на збут. Сказали, що є роз'яснення ДПС, але ми не знайшли
    11.03.202422
  • Чи є ТОВ контролюючою особою КІК?
    ТОВ 1, платник податку на прибуток, має засновника - фізособу (97%). А ця фізособа є також засновником (51%) ТОВ 2 нерезидента. Хто буде контролюючою особою для ТОВ 2: ТОВ 1 чи фізособа?
    29.02.202431
  • Як оподатковується спеціальна бюджетна дотація за утримання великої рогатої худоби (корів)?
    Підприємство - платник податку на прибуток отримало державну допомогу на утримання корів у 2023 р. Чи є сума цієї допомоги об'єктом оподаткування податком на прибуток?
    12.02.202428