• Посилання скопійовано

Придбання запчастин: ремонт чи модернізація?

На підприємстві є кущоріз (основний засіб), його первісна вартість 3624 грн. Обліковується він більше 8 років і знос вже нарахований. Зараз ми до нього купили запчастини на суму 3000 грн. Як правильно: списати на ремонт чи провести модернізацію?

З 01.01.2015 р. у ПКУ відсутній так званий 10-відсотковий ліміт, який передбачав можливість включення до складу витрат для визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток (тобто в податковому обліку) витрат на ремонт та інші поліпшення основних засобів у межах 10% залишку балансової вартості усіх груп основних засобів на початок звітного року.

Таким чином, визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток (податковий облік) щодо ремонтів і поліпшень на сьогодні повністю відповідає даним бухобліку з тією відмінністю, що в податковому обліку невиробничі ОЗ не амортизуються. Але врахування таких різниць обов’язково стосується лише платників, для яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків) визначений за правилами бухобліку за останній рік перевищує 20 млн грн (пп. 134.1.1 ПКУ).

Щодо бухобліку, то відмежовуючи поліпшення від інших ремонтів, бухоблік базується на критерії збільшення економічних вигод, що є предметом професійного судження адміністрації підприємства і є доволі суб'єктивним. 

Так, згідно з п. 15 П(С)БО 7, витрати, що здійснюються для підтримання об'єкта ОЗ в робочому стані (проведення технічного огляду, нагляду, обслуговування, ремонту тощо), та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигод від його використання, включаються до складу витрат.

На противагу цього, відповідно до п. 14 П(С)БО 7, первісна вартість ОЗ збільшується на суму витрат, пов'язаних з поліпшенням об'єкта, що призводить до збільшення майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від його використання. Згаданий пункт 14 П(С)БО 7 вказує на приклади поліпшень – модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо. Приклади поліпшень ОЗ наводяться у п. 31 Методрекомендацій № 561

Згідно з п. 29 Методрекомендацій № 561, рішення про характер і ознаки здійснюваних підприємством робіт, тобто, чи спрямовані вони на підвищення техніко-економічних можливостей (модернізація, модифікація, добудова, реконструкція) об'єкта, чи здійснюються вони для підтримання об'єкта в придатному для використання стані приймається керівником підприємства з урахуванням результатів аналізу існуючої ситуації та суттєвості таких витрат. Обираючи відповідну позицію: чи є ремонт поліпшенням, підприємство виходить з того, як воно бажає використовувати об’єкт основних засобів у подальшому. Якщо вирішено, що відповідний ремонт здійснено для підтримання об’єкта ОЗ в робочому стані, воно відображає вартість проведеного ремонту в складі витрат.

Отже, якщо придбання запчастин для кущоріза здійснюється для підтримання його робочого стану, це є поточними витратами підприємства. Якщо ж завдяки запчастинам, наприклад, підвищиться потужність, тобто матиме місце збільшення економічних вигод від його використання, це буде модернізацією, на суму  якої відповідно збільшиться первісна вартість кущорізу. Але вирішити, яка саме операція відбулася, ремонт чи поліпшення (модернізація) має керівник підприємства. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Степанов Михаил

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Чи заборонено відраховувати кошти профспілкам на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу під час воєнного стану?
    Чи заборонено протягом дії воєнного стану проводити відрахування первинним профспілковим організаціям на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу в розмірах, передбачених колективним договором та угодами, у добровільному порядку за наявності у роботодавців такої можливості з віднесенням на витрати діяльності підприємства?
    19.04.202410
  • Чи може неприбуткова організація надати благодійну допомогу ЗСУ?
    В статуті неприбуткової оргазації передбачено наукові розробки, дослідження та інше у галузі права, а надання благодійної допомоги не передбачено. Чи може така організація придбати товар для подальшої безоплатної (благодійної) передачі ЗСУ? Як звітувати за такою операцією?
    17.04.202427
  • З немонетарної заборгованість переводиться в монетарну і назад: що з курсом?
    У 2021 р. резидент отримав авансову оплату за товар від нерезидента. В січні 2022 р. підписано додаткову угоду щодо повернення передплати. Заборгованість переведено до складу монетарної. Після введення валютних обмежень на період воєнного стану оплата не була проведена. Підприємство визначало курсові різниці на дату балансу. У 2024 р. вирішено все ж здійснити відвантаження. Як визначити курс, за яким монетарна заборгованість переводиться до складу немонетарної?
    15.04.202427
  • Порушення при ввезенні гуманітарної допомоги
    Громадська організація імпортувала гуманітарну допомогу - легковий авто для передачі ЗСУ і кабель для ремонту дронів. Але авто передане учаснику бойових дій, який працює волонтером в ГО, а кабель використовується самою ГО для ремонту дронів, а не переданий ЗСУ. Чи є порушення?
    10.04.202428
  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.2024130