• Посилання скопійовано

Зміна юридичної адреси: податкові наслідки

ТОВ (загальна система, платник ПДВ та акцизного податку) планує змінити юрадресу з одного місця на інше та ще й посеред року. Який порядок перереєстрації, куди звітувати та які податкові наслідки зміни адреси?

Зміни до Єдиного державного реєстру

При зміні юрадреси підприємства насамперед вносяться зміни до ЄДР.

У ч. 4 ст. 17 Закону про держреєстрацію наведено перелік документів, які подаються для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі (далі – ЄДР), у т. ч. змін до установчих документів юридичної особи.

Отже, спочатку треба внести зміни до установчих документів ТОВ щодо зміни адреси. Потім зареєструвати зміни до ЄДР на підставі поданих держреєстратору документів.

Після внесення змін до ЄДР у Кабінеті електронних сервісів оприлюднюється виписка та електронна сканована копія нового статуту. Iнформація про зміни реєстраційних даних підприємства того ж дня автоматично надходить до ДФСУ та органів статистики — ч. 2 ст. 13 Закону про держреєстрацію.

 

Перереєстрація у ДПI як платника податків

Загальні правила зміни даних про платника податків в органах ДФСУ прописані у ст. 66 ПКУ. Iнформація з органів держреєстрації є одною з підстав унесення змін до облікових даних платників податків — пп. 66.1.1 ПКУ. А норма п. 66.5 ПКУ звільняє платника від подання інформації про зміни до ДПI, якщо ці зміни вже внесені до ЄДР – тобто в даному випадку перереєстровуватись в ДПІ як платник податків не потрібно.

Докладніше процедура перереєстрації платника податків регламентована у Порядку №1588. Зокрема, п. 9.2 Порядку №1588 не вимагає подання форми №1-ОПП (додаток 5 до Порядку №1588), якщо зміни вже внесені до ЄДР.

Якщо зміна адреси передбачає зміну територіальної одиниці, яка підпорядковується тому органу ДФС, у якому ви перебували на обліку, відбувається переведення юрособи — платника податків до іншого органу ДФС (за місцем нової адреси),  прописано у розділі 10 Порядку №1588.

Для цього втручання платника податків не потрібно. Органи ДФС за попереднім та новим місцезнаходженням платника податків самі проводять процедури зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків. Підставою для цього є надходження до ДФС даних, що свідчать про державну реєстрацію зміни адреси органами державної реєстрації (п. 10.1, п. 10.2, п. 10.4, п. 10.5 Порядку №1588).

Отже, усю процедуру перереєстрації податківці проводять самі, і для цього їм надано місячний термін. Якщо до дати закінчення одного місяця після отримання документів про зміну місцезнаходження платника податків ДПI за новим місцезнаходженням не взяла такого платника на облік (основне місце обліку), то взяття на облік за новим місцезнаходженням здійснюється автоматично у день закінчення такого строку (п. 10.8 Порядку №1588). Отже, протягом місяця після проведення реєстрації зміни місцезнаходження в ЄДР здійснюється і перереєстрація юрособи в ДПI — без її участі.

 

Перереєстрація юрособи як платника ПДВ

Податківці зазначали, що перереєстрація платника ПДВ у разі зміни місцезнаходження (місця проживання), пов’язаного зі зміною адміністративного району, здійснюється згідно з вимогами ст. 183 ПКУ та р. IV Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (далі - Положення № 1130).

Для перереєстрації платник ПДВ-юридична особа подає до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (яке тепер вважатиметься основним місцем обліку) додаткову реєстраційну заяву за ф. № 1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація» (п. 183.1, 183.7, 183.15 ПКУ, п. 4.2 р. IV Положення № 1130).

При цьому подання декларацій з ПДВ та сплата ПДВ юридичною особою здійснюється за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) до закінчення поточного бюджетного року, а починаючи з 1 січня наступного року - за новим місцезнаходження (основне місце обліку).

 

Звітування та сплата решта податків

Аналогічні правила встановлені і щодо сплати решта податків протягом року, у якому відбулася зміна податкової адреси.

Відповідно до п. 10.13 Порядку №1588 при зміні місцезнаходження суб'єкта господарювання – платника податків сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється ним за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду:

1) у такому випадку одночасно із зняттям з обліку юридичної особи за основним місцем обліку здійснюється взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку згідно з розд. VII цього Порядку без подання заяви платником податків та з урахуванням особливостей, визначених п. 10.1410.21 цього розділу;

2) до закінчення року платник податків обліковується в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) – з ознакою того, що він є платником податків з наступного року.

У п. 10.14 Порядку №1588 зазначено, що після зняття платника податків з основного місця обліку в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням він продовжує перебувати на обліку в такому органі з ознакою обліку за неосновним місцем обліку, а контролюючий орган стосовно платника податків продовжує адмініструвати податки, збори у частині завершення процедур такого адміністрування до:

  • закінчення документальної перевірки та узгодження сум грошових зобов'язань за її результатами, якщо перевірка була розпочата або призначена та контролюючий орган вже повідомив платника податків про її проведення;
  • повернення надміру сплачених платежів, помилково або надміру зарахованих до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, або їх відшкодування платнику податків, якщо останній відповідно до поданих заяв чи податкових декларацій (звітів, розрахунків) претендує та має право на таке повернення чи відшкодування, у разі якщо до кінця бюджетного періоду спливає строк повернення або відшкодування і відповідно висновки щодо відшкодування виконані в повному обсязі;
  • закінчення процедур судового оскарження сум грошових зобов'язань та інших справ адміністративного судочинства, крім випадків заміни такого контролюючого органу (як сторони або третьої особи в адміністративній справі) іншим контролюючим органом.

Якщо планова перевірка платника податків не проводилась за попереднім місцем обліку документальна, то від такого контролюючого органу до органу за новим місцезнаходженням платника податків надсилається повідомлення із зазначенням, що така перевірка не проводилась (і з яких причин), та надається інформація про документальні позапланові перевірки такого платника податків (п. 10.19 Порядку №1588).

 

ЄСВ

Відповідно до п. 3.7 р. III Порядку №454, якщо страхувальник із числа тих, що зазначені у п. 1, 2, 4 р. III Порядку №454, у звітному періоді змінює місцезнаходження (поза межами територіального обслуговування органу ДФС, в якому він перебував на обліку), звіт за цей звітний період (з першого до останнього календарного числа звітного періоду) подається до органу ДФС за новим місцем взяття на облік.

Отже, на відміну від податків, у разі зміни юрособою протягом бюджетного року місцезнаходження, пов'язаного зі зміною місця обліку як платника ЄСВ, звітність про суми нарахованого ЄСВ подається та ЄСВ сплачується за новим місцем взяття на облік.  

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Чи заборонено відраховувати кошти профспілкам на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу під час воєнного стану?
    Чи заборонено протягом дії воєнного стану проводити відрахування первинним профспілковим організаціям на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу в розмірах, передбачених колективним договором та угодами, у добровільному порядку за наявності у роботодавців такої можливості з віднесенням на витрати діяльності підприємства?
    19.04.20244
  • Чи може неприбуткова організація надати благодійну допомогу ЗСУ?
    В статуті неприбуткової оргазації передбачено наукові розробки, дослідження та інше у галузі права, а надання благодійної допомоги не передбачено. Чи може така організація придбати товар для подальшої безоплатної (благодійної) передачі ЗСУ? Як звітувати за такою операцією?
    17.04.202426
  • З немонетарної заборгованість переводиться в монетарну і назад: що з курсом?
    У 2021 р. резидент отримав авансову оплату за товар від нерезидента. В січні 2022 р. підписано додаткову угоду щодо повернення передплати. Заборгованість переведено до складу монетарної. Після введення валютних обмежень на період воєнного стану оплата не була проведена. Підприємство визначало курсові різниці на дату балансу. У 2024 р. вирішено все ж здійснити відвантаження. Як визначити курс, за яким монетарна заборгованість переводиться до складу немонетарної?
    15.04.202423
  • Порушення при ввезенні гуманітарної допомоги
    Громадська організація імпортувала гуманітарну допомогу - легковий авто для передачі ЗСУ і кабель для ремонту дронів. Але авто передане учаснику бойових дій, який працює волонтером в ГО, а кабель використовується самою ГО для ремонту дронів, а не переданий ЗСУ. Чи є порушення?
    10.04.202423
  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.2024128