• Посилання скопійовано

Ліцензія на видобування корисних копалин: чи нараховувати амортизацію?

Підприємство має ліцензії на видобування каменю на кількох кар’єрах. На одному з них видобування не проводиться. Чи потрібно у такому разі нараховувати амортизацію?

Звернемось до П(С)БО 8 «Нематеріальні активи», в якому надається інформація щодо порядку обліку нематеріальних активів (далі - НА) (до яких відповідно і відносяться ліцензії) на підприємстві.

Нарахування амортизації НА здійснюється протягом строку їх корисного використання, який встановлюється підприємством при визнанні цього об’єкта активом (п. 25 П(С)БО 8). Тобто має місце саме строк корисного використання такого активу, під час якого такий актив призводить до економічних вигід.

Прямої норми якою описується порядок “консервації” об’єкта НА, як у випадку з ОЗ немає. Встановлено лише, що нарахування амортизації припиняється, починаючи з місяця, наступного за місяцем вибуття НА. В даному випадку вибуття НА не відбувається. Отже, його потрібно амортизувати протягом строку дії отриманої ліцензії. 

Інша справа, як визнаватимуться витрати у сумі нарахованої амортизації, якщо здійснення діяльності, на яку отримана ліцензія, фактично не відбувається. На нашу думку, така амортизація належатиме до інших операційних витрат (субрахунок 949).

В податковому обліку слід враховувати зміни, які відбулися в ст. 138 ПКУ з 01.01.2017 р. Якщо підприємство – платник податку на прибуток, який здійснює коригування фінрезультату на різниці, встановлені ПКУ (згідно з пп. 134.1.1 ПКУ), то він має враховувати, що починаючи з 01.01.2017 р. у пп. 138.3.2 ПКУ з'явився новий термін "невиробничі нематеріальні активи", який означає НА, не призначені для використання в господарській діяльності платника податку. А господарською діяльністю згідно з пп. 14.1.36 ПКУ вважається  діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами. 

Отже, оскільки амортизація ліцензії в бухгалтерському обліку відбуватиметься, а використання її у господарській діяльності – ні, то платник податку на прибуток буде змушений збільшувати фінрезультат на суму нарахованої амортизації такого НА відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінзвітності. Водночас нарахування амортизації такої ліцензії в податковому обліку згідно з пп. 138.3.2 ПКУ не відбуватиметься, а отже, зменшити фінрезультат до оподаткування згідно з пп. 138.2 ПКУ платник податку за такою ліцензією не зможе. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Ліцензії і дозволи»

  • Чи потрібна легалізація або апостилювання податкових документів, виданих податковими органами Польщі?
    Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених у Польщі, платник зобов'язаний отримати від державного органу Польщі довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Чи потрібно її легалізувати або апостилювати для надання ДПС України?
    25.04.202417
  • Чи змінювати ліцензію при встановленні додаткової ємності для зберігання?
    У заяві на отримання ліцензії в 2022 році зазначено місце зберігання пального з типом об’єкта оподаткування «213» (завод), відповідно до форми №20-ОПП, і в ліцензії на 5 років визначено ліміт 20 000 л. В 2023 році придбана ще одна ємність і фактично кількість зберігання пального збільшилась до 30 000 л. Чи подавати форму №20-ОПП? Чи подавати заяву на збільшення ліміту в ліцензії на зберігання пального?
    22.04.202426
  • Ануляція ліцензії на зберігання пального: а може відповідальне зберігання?
    Підприємство придбало ПММ 28.03.2024 р. Акцизну накладну від продавця зареєстровано 28.03.2024 р. Заяву на анулювання ліцензії в зв’язку зі зміною адреси акцизного складу підприємство подало 26.03.2024 р. Витяг з розпорядження щодо анулювання ліцензії на зберігання ПММ для власних потреб датовано 28.03.2024 р. Коли ліцензія на зберігання вважається анульованою? Чи можна передати на зберігання пальне, якщо ліцензію анульовано?
    22.04.202423
  • Сплата та продовження ліцензії на оптовий продаж алкогольних напоїв під час воєнного стану
    Підприємство має ліцензію на оптовий продаж алкогольних напоїв. У цьому місяці повинні продовжувати її ще на рік та сплатити 500 000 грн. Чи можна до кінця воєнного стану не платити ці 500 000 грн за продовження цієї ліцензії, а оплатити цю суму протягом 30 днів після скасування воєнного стану? Чи поширюється звільнення на ліцензію оптового продажу алкогольних напоїв?
    09.04.2024111
  • Чи застосовує касовий метод підприємство, якщо дозвіл на будівництво отримано до 10.10.2022 року?
    ТОВ отримало дозвіл на будівництво багатоквартирного будинку до 10.10.2022 року. В березні 2023 року ТОВ отримує право власності на квартиру (перше постачання) і на наступний день продає цю квартиру покупцю. В обліковій політиці касовий метод не застосовується. Чи потрібно застосовувати касовий метод? Коли виникають зобов’язання з ПДВ: при отримані дозволу або ж все-таки при оплаті за квартиру?
    20.03.202443