• Посилання скопійовано

Чи можна використовувати старі форми касових документів?

Підприємство ще не оновило бухгалтерську програму, за допомогою якої роздруковує касові документи. Чи можна використовувати старі форми касових документів, затверджені Положенням №637, до моменту оновлення програми?

Постановою НБУ від 29.12.2017 р. №148 "Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні" (далі – Постанова №148), якою викладено у новій редакції Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (далі – Положення).

Цією постановою оновлено такі форми документів:

Усе про касу і РРО
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись,як це виглядає?

 

З якої дати застосовуються нові форми? 

Поки що можна зробити лише один висновок:  нові  форми набрали чинності з 5 січня 2018 року, а отже, саме з цієї дати документи мають складатися за новою формою.

Якщо касова книга і журнал реєстрації касових документів ведуться в електронному вигляді, то все просто – з 05.01.2018 р. переходимо на складання відповідних аркушів за формою, затвердженою Положенням №148 (після відповідного оновлення бухгалтерської програми або ж такі форми робляться вручну). А як бути з паперовою формою?

На жаль, роз’яснень від податківців щодо цього немає жодних. Але ми не радимо використовувати старі форми і почати заповнювати вже нові форми паперової касової книги і журналу.

Слід зазначити, що вимоги розпочати нумерацію касових документів з початку в зв’язку із початком ведення нової касової книги або журналу їх реєстрації, на сьогодні не встановлено. Тож, підприємство/установа може продовжити нумерацію у новому журналі з наступного номеру відповідних касових документів. 

На даний момент Нацбанк пропонує надати можливість суб’єктам господарювання протягом шести місяців привести свою діяльність з використання форм первинного обліку касових операцій до вимог нового Положення.  Протягом цього періоду редакційні відмінності форм первинного обліку не мають бути підставою для їх не застосування.

На думку НБУ, такий перехідний адаптаційний період дозволить суб’єктам господарювання використовувати раніше надруковані форми первинного обліку касових операцій. Про це йдеться у проекті постанови Правління Національного банку України "Про внесення зміни до постанови Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148".

Але це поки що плани, тому на даний момент радимо застосовувати нові форми касових документів для уникнення непорозумінь з контролерами.

***

Більш докладно про касові зміни читайте тут:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • ФОП використовує платіжний сервіс LiqPay: чи потрібно РРО?
    Чи належить сервіс LiqPay до сервісу переказу коштів? Чи потрібно застосовувати РРО при оплаті на сайті ФОП за послуги з тимчасового розміщення за допомогою сервісу LiqPay?
    Сьогодні 14:2916
  • Чи застосовує підприємство рахунок 308 при оприбуткуванні готівки із застосуванням КОРО?
    Підприємство перевізник при оприбуткуванні готівки в касу використовує КОРО та РК. Як обліковувати надходження готівки з 23.02.2024 р.?
    25.03.202441
  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202462
  • Нюанси оформлення видачі готівки з каси за видатковими відомостями
    Підприємство проводить видачу готівки відповідно до Положення №148 за ВКО та видатковими відомостями. Чи можна оформити один ВКО на декілька видаткових відомостей? Чи можна видачу поворотної фіндопомоги штатним працівникам провести видатковою відомістю на декілька людей?
    23.02.2024111
  • ФОП використовує платіжну систему Payoneer: чи потрібен РРО?
    Маркетплейс Etsy, Joom, eBay, Amazon - кошти за продані товари загальною сумою за мінусом комісій маркетплейсу зараховуються раз в тиждень або раз у два тижні на Payoneer, пізніше кошти зараховуються на доларовий рахунок. З доларового рахунку через обмін валют кошти перераховуються на гривневий рахунок ФОПа. Чи потрібно видавати покупцям фіскальні чеки?
    23.02.2024594