• Посилання скопійовано

Скільки часу та як зберігати КОРО у структурному підрозділі?

Структурний підрозділ підприємства знаходиться в іншому місті, веде розрахунки із застосуванням РРО. Де має зберігатися КОРО, яка закінчилася, та скільки часу потрібно зберігати такі книги? Як запобігти вигорянню Z-звітів, які підклеєні в КОРО?

Відповідно до п. 6 ст. 3 Закону про РРО суб’єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі громадського харчування та послуг зобов’язані забезпечувати зберігання використаних книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення. 

На титульній сторінці КОРО зазначають дату її закінчення. У разі відсутності у суб’єкта господарювання бухгалтерії до останньої сторінки, в КОРО підклеюють акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведених через РРО сум розрахунку. Відлік 3 років зберігання КОРО ведеться з дати закінчення використання, яка зазначена на титульній сторінці КОРО.

Згідно з п. 2 гл. 4 розд. ІІ Порядку ведення КОРО №547 остання належним чином закінчена КОРО має зберігатися в господарській одиниці, тобто у структурному підрозділі. Ця вимога не поширюється на транспортні засоби, об’єкти виїзної торгівлі і пересувної торговельної мережі. Відповідно, якщо у підприємства є декілька закінчених КОРО, за якими ще не сплинув строк зберігання три роки, остання з них зберігається у структурному підрозділі, а решта – на розсуд підприємства, наприклад, залишається на зберігання у структурному підрозділі, або передається в бухгалтерію підприємства з подальшим архівуванням тощо.

Щоб зберегти Z-звіти від зникнення інформації з них, варто зберігати КОРО без доступу світла (для цього можна використовувати спеціальні архівні папки або контейнери) та з мінімальними механічними навантаженнями на сторінки книги (якомога менше виконувати механічних дій зі сторінками КОРО з підклеєними Z-звітами). 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024571
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024686
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247632
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024573
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705