• Посилання скопійовано

Коди товарів та послуг у податкових накладних, складених за щоденними підсумками операцій

Чи потрібно зазначати коди товарів та послуг у податкових накладних, складених за щоденними підсумками операцій?

Спочатку наведемо роз'яснення, розміщене в "ЗІР" (підкатегорія консультації 101.17):

«У верхній лівій частині податкової накладної, яка складається за щоденними підсумками операцій, робиться відповідна помітка «X» та зазначається тип причини «11», у рядку «Особа (платник податку) — покупець» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер покупця» відображається умовний індивідуальний податковий номер «100000000000».

Фіскальний звітний чек (Z-звіт) містить підсумки розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги) за кожним запрограмованим кодом товару (послуги) із зазначенням його найменування, реалізованої кількості. Тому платник податку згруповує в податковій накладній в графі «Номенклатура постачання товарів/послуг продавця» товари/послуги за групами, що відповідають певному коду товару згідно з УКТ ЗЕД/коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, та графи 4, 5, 6 та 7 не заповнює».

Тобто, що пропонують податківці: коди зазначати потрібно, але для зменшення кількості рядків реалізовані товари/послуги можна згрупувати, якщо вони мають однаковий код (при цьому їх одиницю вимір, кількість та ціну можна не зазначати).

Однак зверніть увагу, що подібних норм в оновленому Порядку №1307 немає. А консультація, розміщена в ЗІР, не має сили нормативного документа. Тож тим платникам ПДВ, які бажають застосовувати ці рекомендації, радимо отримати індивідуальну податкову консультацію в порядку, встановленому ст. 52 ПКУ — це, згідно норм ст. 53 ПКУ, допоможе уникнути відповідальності при податковій перевірці.

Втім, на 2017 рік питання відповідальності за неправильне зазначення в податковій накладній/розрахунку коригування коду УКТЗЕД чи коду за ДКПП для постачальників не актуальне (див. відповідь нижче). А до наступного року, можливо, такий порядок складання ПН/РК з'явиться і в самому Порядку №1307.

Але визначитися з тим, як, на думку податківців, складати податкові накладні за щоденними підсумками операцій правильно, постачальнику потрібно: адже такі ПН реєструються в ЄРПН.

Нагадаємо, що в минулих роках податківці дозволяли зазначити в таких ПН так звані «Товари/послуги в асортименті». Але оскільки і тоді товари поділялися на імпортні, підакцизні та інші, зазначення товарів у такій ПН мало свої особливості. Податківці роз'яснювали, що обсяги операцій з постачання товарів (у тому числі підакцизних та імпортованих) у ПН, складеній за щоденними підсумками операцій, у разі постачання за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником ПДВ) відображаються таким чином:

- окремим рядком показники щодо обсягів постачання підакцизних та імпортованих товарів за кодами УКТ ЗЕД;

- окремим рядком показники щодо загальної суми вартості поставлених товарів, за вирахуванням обсягів постачання підакцизних та імпортованих товарів, при цьому у такому випадку у графі 2 «Номенклатура товарів/послуг продавця» податкової накладної вказується вираз «Товари/послуги в асортименті»; графи 4, 5, 6 та 7 не заповнюються.

Але з 16.03.2017 р., коли застосовувати стару форму ПН вже не можна, а нова форма вимагає зазначення кодів за всіма товарами/послугами, застосовувати це роз'яснення неможливо. Слід діяти або за Порядком №1307, або за роз'ясненнями податківців, зазначеними на початку відповіді. І про таку номенклатуру, як «Товари/послуги в асортименті», поки що слід забути. Адже її немає ані в УКТЗЕД, ані в ДКПП.

Зазначимо, що за оновленим п. 16 Порядку №1307 ДФСУ має право визначати умовні коди товарів, що відсутні в УКТ ЗЕД, та оприлюднювати їх на власному офіційному веб-порталі для використання платниками податку при складанні податкових накладних. Тобто, формально, податківці можуть затвердити умовний код принаймні для товарів в асортименті. Це, звісно, добре, та потрібно зважати на таке:

— наразі такого умовного коду УКТЗЕД немає. Податківці тільки розпочали роботу із затвердження умовних кодів УКТЗЕД для товарів (ми про це писали тут>>>);

— плану або графіка, коли будуть затверджені усі потрібні платникам податків умовні коди товарів, не існує. Тож податківці затверджуватимуть умовні коди УКТЗЕД тоді, коли вважатимуть це за потрібне;

— умовних кодів для послуг податківці затверджувати права не мають.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024614
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202425
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202425
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20247704
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202427