• Посилання скопійовано

При зміні одиниці виміру блокують ПН: як діяти?

Суб’єкт господарювання придбав масло автомобільне 200 л. в бочці. У ПН, у накладній зазначено – 1 шт. Масло при виконанні ремонтних робіт відпускається у літрах, що зазначається в накладних на відпуск, в ПН. Але податкова блокує такі ПН, бо обсяг постачання перевищує придбання. Що робити?

Чи може одиниця виміру в документах на продаж відрізнятися від зазначеної в документах на придбання?

Дивимося відповідь податкової на питання в категорії 101.16, ЗІР: «Чи може у графі 4 податкової накладної зазначатися інша одиниця виміру, ніж була зазначена у податковій накладній при придбанні товару (наприклад, при придбанні зазначена одиниця виміру «кг», а при постачанні «шт» з відповідним кодом згідно з КСПОВО)?».

Податкова відповідає, що враховуючи те, що постачання товару, ціну якого при придбанні було встановлено, наприклад, за вагову одиницю (кілограм, тонну тощо), може здійснюватися за ціною за кількісну одиницю (штуку тощо) такого товару, то одиниця виміру, вказана у графі 4 податкової накладної, складеної на операцію з постачання товару, може відрізнятися від одиниці виміру, що вказана у податковій накладній, отриманій платником податку при придбанні такого товару.

Таку саму думку податкова висловлювала в своїх консультаціях і раніше (див.,наприклад, тут, тут).

Як бачимо, навіть податкова визнає, що одиниця виміру в документах на продаж може відрізнятися від зазначеної в документах на придбання.

Це поширена господарська практика. Наприклад, в розглядуваній ситуації інакше і бути не може. Порушення тут ніякого немає.

 

Щодо блокування ПН

Податкова накладна, подана для реєстрації в ЄРПН, перевіряється щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації, наведеним в п. 3 Порядку № 1165.

Якщо ознака безумовної реєстрації є, ПН реєструєть (п. 4 Порядку № 1165).

Якщо немає жодної ознаки безумовної реєстрації, здійснюється перевірка щодо відповідності:

Відповідно до п. 7 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу ПН/РК встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім ПН/РК, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких ПН/РК зупиняється.

Дивимося п. 1 додатку 3 «Критерії ризиковості здійснення операції» до Порядку №1165:

«Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов’язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС».

Тобто, якщо товар (в розглядуваній ситуації – масло автомобільне) не зазначений в таблиці даних, врахованій податковою, і обсяг постачання цього товару перевищує обсяг придбання, збільшений в 1,5 раза, реєстрацію такої ПН буде зупинено.

Відтак суб’єкту господарювання потрібно буде проходити процедуру розблокування ПН, що довго і дуже витратно.

 

Як можна вирішити розглядувану проблему

Найперше – подати таблицю даних з інформацією по маслу, яке підприємство поставлятиме. Якщо податкова врахує таку таблицю, ПН на постачання масла не блокуватимуть, оскільки зазначення такого товару в таблиці даних відповідає одній з ознак безумовної реєстрації (див. пп. 4 п. 3 Порядку № 1165).

Інший варіант виключно для розглядуваної ситуації – складати первинні документи (акт виконаних робіт) і ПН на підставі такого акту виключно на роботи з ремонту, які включають в себе всі використані матеріали, включаючи масло. Тобто, в первинних документах не зазначати окремо всі використані матеріали. Такі матеріали можна окремо зазначити лише довідково.

Підстава – ч. 1 ст. 839 ЦКУ, де сказано, що підрядник зобов'язаний виконати роботу, визначену договором підряду, із свого матеріалу і своїми засобами, якщо інше не встановлено договором.

У договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення (ч. 1 ст. 843 ЦКУ).

Ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі (ч. 1 ст. 844 ЦКУ).

Тобто, якщо суб’єкт господарювання здійснює ремонт автомобіля, використовуючи власні матеріали, то він на підставі договору підряду виконує роботу з ремонту, а не продає матеріали, використані під час ремонту. Тому і документи виписуються на роботи з ремонту, а не роботи з ремонту плюс продані матеріали, використані для ремонту.

А вартість використаних матеріалів включається до собівартості ремонтних робіт.

Подібна ситуація, наприклад, з будівельними роботами. Підрядник передає замовнику виконані будівельні роботи, які включають в тому числі використані матеріали. Такі матеріали підрядник окремо замовнику не передає. Поряд з цим підрядник надає замовнику довідку про використані матеріали.

Детально про особливості використання підрядником власних матеріалів при виконанні робіт можна почитати, приміром, тут, тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024794
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202425
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202426
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20248285
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202428