• Посилання скопійовано

Скільки разів можна подавати документи на розблокування ПН?

При спробі розблокувати ПН відмовили. Які документи потрібно надати і в який строк розглядають розблокування ПН? Скільки разів можна подавати документи на розблокування?

Про зупинення реєстрації ПН в ЄРПН свідчитиме квитанція, яку платник ПДВ отримає в автоматичному режимі протягом операційного дня (п. 8, 10 Порядку № 1165). У квитанції зазначать:

  • номер і дату складення ПН/РК;
  • перелік критеріїв ризиковості  платника ПДВ та/або операції, на підставі яких зупинили реєстрацію ПН/РК в ЄРПН;
  • розрахунок показника за кожним критерієм;
  • пропозицію платнику ПДВ надати пояснення і копії документів, щоб ухвалити рішення про реєстрацію ПН або РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації.

Кожна ПН, яка відправляється на реєстрацію в ЄРПН, проходить чотири етапи перевірки у системі моніторингу критеріїв оцінки ризиків. ПН можуть зареєструвати, якщо вона:

  • відповідає хоча б одній з ознак безумовної реєстрації (п. 5 Порядку № 1165);
  • не пройшла критеріїв безумовної реєстрації, але платник має позитивну податкову історію (п. 7 Порядку № 1165);
  • не пройшла критеріїв безумовної реєстрації і платник без позитивної історії, але операція не має ознак ризиковості (п. 7 Порядку № 1165).

ПН заблокують, якщо одночасно:

  • ПН не відповідає ознакам безумовної реєстрації;
  • платник податку або операція відповідають хоча б одному критерію ризиковості (п. 6 Порядку № 1165).

Критерії ризиковості наведено в додатку 3 до Порядку № 1165. Наприклад, якщо це критерій № 1, то ПН заблокували внаслідок відсутності такої ПН в таблиці даних платника податку. Тому можна спершу спробувати подавати податковій таблицю даних. Про особливості складання і подання такої таблиці ми писали, приміром, тут.

І після того, як таблицю приймуть, можна подавати пояснення і документи на розблокування.

Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів на розблокування може включати:

  • договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
  • договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
  • первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
  • розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Як бачимо, перелік документів орієнтовний. Суть у тому, щоб були подані всі документи, які складалися у рамках відповідної операції – документи на придбання відповідного товару (накладні, договір постачання, платіжні доручення на оплату, документи на перевезення, якщо були тощо). Так само аналогічні документи на продаж цього товару. Якщо товари зберігалися на складі, то документи про наявність складського приміщення і тому подібне.

Тобто, мають бути всі документи, дотичні до відповідної операції, які найповніше її описують.

Якщо у повідомленні податкової зазначено, що відсутні дані про трудові ресурси, варто надати документи, які підтверджують наявність трудових ресурсів – трудові договори з працівниками, штатний розпис, документи з нарахування, виплати зарплати тощо.

Зазначені документи можна подати протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення ПЗ, відображеного в ПН (п. 6 Порядку № 520).

Комісія розглядає отримані документи протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів (п. 3 Порядку № 520).

Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН в ЄРПН можна оскаржити в адміністративному або судовому порядку (п. 13 Порядку № 520). Повторне подання документів на розблокування ПН не передбачено.

Оскарження рішення комісії можна здійснити в адміністративному або судовому порядку протягом 10 календарних днів, що настають за днем ​​отримання такого рішення від ДПС. В адміністративному порядку розгляд скарг здійснює спеціальна комісія ДПС з питань розгляду скарг. Скарга повинна бути розглянута протягом 10 календарних днів з дня її отримання. При позитивному рішенні комісії або порушення даного терміну, податкова накладна повинна бути зареєстрована. У зв'язку з карантином терміни судового оскарження також продовжені на період карантину.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202418
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202416
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20243781
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202420
  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    16.04.2024248