• Посилання скопійовано

Розбіжності в копійках між ПН та первинними документами

На оптово-роздрібному підприємстві при формуванні ПН через заокруглення сума разом за ПН може відрізнятися з підсумком видаткової накладної як на копійки, так і в гривнях. Чи припустимі відхилення підсумкової суми між податковою накладною та витратною накладної у зв'язку з округленнями і в яких межах?

Насамперед нагадаємо, що сума округлення не належить до об’єктів оподаткування ПДВ, а тому податкова накладна на таку суму не складається. Тобто, податкова накладна повинна бути складена, виходячи з фактичної вартості товару, що підлягають оподаткуванню без врахування подальшого округлення при здійсненні готівкових розрахунків за такі товари.

Податківці у листі від 26.03.2020 р. №1272/6/99-00-07-03-02-06/ІПК зазначили, що показники податкової накладної мають відповідати первинним (бухгалтерським) документам, складеним за такою господарською операцією. Ми коментували цей лист тут.

Водночас зазначається, що розбіжність (на 1, 2 копійки) між обсягом постачання та сумою ПДВ, зазначеними у видатковій накладній та такими ж показниками податкових накладних, яка виникла за рахунок арифметичних округлень, не може бути єдиною причиною для невизнання податкового кредиту.

Відповідно до п. 201.10 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/посіуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 ПКУ (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Тобто, розбіжність (на 1, 2 копійки) між обсягом постачання та сумою ПДВ, зазначеними у видатковій накладній та такими ж показниками податкових накладних, виникла за рахунок арифметичних заокруглень, отже, така розбіжність не може бути єдиною причиною для невизнання податкового кредиту, а тому на підставі такої податкової накладної (за умови дотримання інших правил, визначених ПКУ для формування податкового кредиту) платник податку має підстави включити суму ПДВ до складу податкового кредиту.

Таким чином, у разі розбожності на 1, 2 копійки платник податку має право включити суму ПДВ до складу податкового кредиту та податкового зобов’язання.

Тому більші розбіжності потрібно відкориговувати в ручну, зважаючи на те, що дані ПН мають відповідати первинним документам.

Звертаємо увагу, що тут податківці говорять про розбіжності між між обсягом постачання та сумою ПДВ – тобто про випадки, коли обсяг постачання, помножений на 20%, не дає точну суму ПДВ.

Щодо розбіжності самої суми ПДВ у податковій накладній та у первинних документах див. тут. На жаль, однозначного висновку з цієї консультації зробити не можна.

Тож радимо складати ПН таким чином, щоб принаймні сума ПДВ в ПН та в первинних документах повністю співпадала.

У ряді ситуацій можна спробувати уникнути проблем з округленням шляхом формування ціни на товар (послугу) без ПДВ не «від зворотного» (шляхом виділення-віднімання ПДВ з кінцевої ціни реалізації), а в порядку, зазначеному в пп. 194.1.1 ПКУ. Тобто спочатку визначити ціну товара без ПДВ (з копійками), а потім додати до неї ПДВ за ставкою 20% (чи 7%). У такому разі знаків після коми може вийти значно менше. Більш надійним варіантом буде встановлення ціни на товар без ПДВ, округленої до 10 коп, а сума ПДВ визначається вже шляхом розрахунку 20% від такої округленої ціни товару.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024700
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202425
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202425
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20247885
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202427