• Посилання скопійовано

Зведена податкова накладна на неплатника ПДВ

Покупець – фізична особа, яка не є платником ПДВ. Йому виставляється рахунок для оплати за товар, який він оплачує через касу банку готівкою або через свій клієнт-банк. Чи можна такому покупцю складати зведені податкові накладні?

Відповідно до п. 201.4 ПКУ платники ПДВ  в разі здійснення постачання товарів/послуг протягом періоду, за який складається така податкова накладна, постачання яких має безперервний або ритмічний характер покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер, протягом такого місяця.

У разі якщо станом на дату складення зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Для цілей цього пункту ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.

Тобто зведену податкову накладну можна складати на покупців-неплатників ПДВ при одночасному виконанні двох умов:

  • Покупець має бути ідентифікований. Це означає, що на його ім’я виставлений рахунок і його оплата такого рахунку має бути ідентифікована, тобто у виписці банку видно, який покупець і який рахунок оплатив. Якщо оплата була здійснена покупцем через касу банка готівкою або зі свого банківського рахунку з використанням систем клієнт-банк, то такі оплати можна ідентифікувати за призначенням платежу та найменуванням платника. У призначенні платежу покупець повинен вказати підставу для платежу – дату і номер виставленого йому рахунку або дату і номер накладної (якщо оплата здійснюється після постачання без виставлення рахунку). Такі оплати не є розрахунковими операціями.
  • Постачання має бути ритмічним, а саме має бути два та більше постачань такому покупцю на місяць. Зверніть увагу, що кількість оплат з цією метою не враховується. Також слід рахувати кількість постачань цьому конкретному покупцю, а не всім покупцям – неплатникам ПДВ. Більш докладно ми писали про це у матеріалі . Тобто якщо певному покупцю було здійснено одне постачання товару на місяць, зведену ПН на нього складати не можна. 

На відміну від зведеної ПН, може складатися податкова накладна за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

  • здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником ПДВ), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);
  • виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;
  • надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

Такі ПН складаються кожного дня – на загальний обсяг вищевказаних операцій.

Зазвичай ПН за щоденними підсумками операції складається тоді, коли платник ПДВ проводить розрахункові операції та реєструє їх через РРО. При цьому жоден покупець не ідентифікується, рахунки таким покупцям не виставляються та видаткові накладні на покупців не складаються. ПН за щоденними підсумками операцій складається за даними Z-звіту РРО.

ПН за щоденними підсумками операцій не може складатися на окремих покупців – неплатників ПДВ, яким виставляються рахунки для оплати та складаються видаткові накладні на постачання товару.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202415
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202413
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20242401
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202418
  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    16.04.2024207