• Посилання скопійовано

Чи допускається відмінність: у ПН на аванс кількість 0,8 шт. (тобто, 80%), в акті – кількість 16 шт. або м кв.?

Постачальник у податковій накладній на аванс вказує кількість 0,8 (маючи на увазі 80%), одиниця виміру шт., а в акті – кількість 16, одиниця виміру шт. або м кв. У замовника виникає різна загальна кількість: за двома податковими накладними 1 шт (або м кв.), а за актами 16 шт. (або м кв.). Чи допускається така відмінність, враховуючи специфіку коду 73.11?

Запитання: ТОВ на загальній системі оподаткування - платник ПДВ сплачує аванс у розмірі 80% вартості послуг виготовлення та встановлення декоративної плівки за кодом ДКПП 73.11. Постачальник у податковій накладній на аванс вказує кількість 0,8 (маючи на увазі 80%), одиниця виміру шт., а в акті – кількість 16, одиниця виміру шт. або м.кв. Таким чином, у замовника виникає різна загальна кількість: за двома податковими накладними 1 шт. (або м.кв.), а за актами 16 шт (або м.кв). Чи допускається така відмінність, враховуючи специфіку коду 73.11? Чи може бути в цьому випадку одиниця виміру м.кв?

 

Відповідність податкової накладної та первинних документів

Відповідно до п. 201.7 ПКУ податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 ПКУ (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді (абз. 11 п. 201.10 ПКУ).

Відповідно, платник ПДВ не має права включити до податкового кредиту суму ПДВ, зазначену у податковій накладній, у якій допущено помилки в обов’язкових реквізитах визначених  п. 201.1 ПКУ, якщо такі помилки заважають ідентифікувати здійснену операцію та її зміст (у тому числі якщо така податкова накладна зареєстрована в ЄРПН).

Нагадаємо, що до обов’язкових реквізитів ПН входить опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг (пп. «е»  п. 201.1 ПКУ). Очевидно, що різна кількість послуг, зазначена в податковій накладній та в акті наданих послуг є помилкою в обов’язковому реквізиті ПН, яка заважає ідентифікувати господарську операцію, за якою складена ПН.

З цього питання є індивідуальна податкова консультація ДФСУ від 03.07.2019 р. №3068/6/99-99-15-03-02-15/IПК, у якій податківці говорять про невідповідність даних ПН та видаткової накладної – було  вказано різну кількість товару в податковій та видатковій накладних. Ми коментували цю ІПК тут і прийшли до такого висновку: в коментованому випадку невідповідність виникає відразу у кількох графах ПН: одиниці виміру, кількості і в результаті — ціни за одиницю продукції. Крім того, таке узагальнення призведе ще й до невідповідності кількості товарних позицій. У цій ситуації податківці наполягатимуть, що така невідповідність призводить до неможливості ідентифікувати здійснену операцію.

В повній мірі цей висновок може бути застосований і в ситуації, описаній у запитанні: згідно даних ПН загальна кількість послуг становить 1 (шт), а згідно акту – 16 (шт або кв. м). При цьому очевидно, що штуки у ПН та в акті – це різні штуки, адже не можна передплатити за одну штуку і отримати на таку ж суму 16 таких же штук. Значить, у цих штук вже різна ціна.

Тому висновок однозначний: обов’язково потрібно привести у відповідність податкові накладні та акти наданих послуг. А от питання, яку саме кількість послуг та яку одиницю виміру застосовувати – цілком вирішується сторонами угоди: чи вони зазначать в обох документах кількість 1 та одиницю виміру «штука» в акті та у ПН, чи кількість 16 та одиниця виміру «штука» або «кв.м». Також не має значення, який саме документ буде виправлено – податкову накладну або акт наданих послуг. Головне, щоб вони містили одинакові дані.

 

Додатково щодо реквізиту «одиниця виміру»

Відповідно до пп. 3 п. 16 Порядку №1307 графи 4 та 5 заповнюються відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку (КСПОВО), чинного на дату складання податкової накладної:

  • у графі 4 зазначається умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське), зазначеної у КСПОВО.
  • У разі якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка відсутня у КСПОВО, у графі 4 зазначається умовне позначення одиниці вимірювання таких товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах;
  • у графі 5 - код відповідної одиниці вимірювання/обліку, зазначений у КСПОВО.

У разі якщо в графі 4 зазначено умовне позначення одиниці виміру, яка відсутня в КСПОВО, графа 5 не заповнюється.

Про це також повідомляє ДПС в ІПК від 21.12.2019 р. №2079/6/99-00-07-03-02-15/ІПК.

При цьому ДФС в ІПК від 20.02.2019 р. №640/6/99-99-15-03-02-15/ІПК повідомляє, що якщо у графі "Одиниця виміру товару/послуги / умовне позначення (українське)" зазначено "послуга", такі податкові накладні було складено з порушенням Порядку №1307. Тобто таку одиницю виміру, як «послуга», в ПН застосовувати не можна.

Отже, в податкових накладних мають зазначатися такі самі одиниці виміру, що й в первинних документах, зокрема актах наданих послуг.

В принципі не встановлено жодних заборон чи обмежень на використання будь-якої одиниці виміру послуг, головне, щоб вона була узята із КСПОВО – тоді жодних питань.

На думку автора, якщо послугу можна виміряти у певних фізичних одиницях виміру (метри погонні, метри квадратні, метри кубічні і т.д.), то ці одиниці теж можна застосовувати. В даному випадку, якщо рекламні послуги полягають у виготовленні та встановленні декоративної плівки, і ціна послуги встановлена за квадратний метр такої плівки, при цьому загальна вартість послуги залежить виключно від площі плівки, то в якості одиниці виміру цілком можна застосовувати одиницю «квадратний метр», код за КСПОВО 0123.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024899
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202428
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202427
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20248805
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202432