• Посилання скопійовано

Чи потрібно складати ПН на державне підприємство?

Організація уклала угоду з університетом (державна неприбуткова організація) на надання послуг з ремонту авто. Оплата буде здійснюватися з казначейського рахунку. Згідно з реєстрм платників ПДВ, замовник послуг є платником податку. Чи потрібно складати ПН на такого замовника?

Податкова накладна складається та реєструється в ЄРПН платником ПДВ - постачальником товарів (послуг) на покупця (отримувача) таких товарів (послуг).

Згідно з п. 4 Порядку №1307 рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» податкової накладної, передбачений для заповнення даних щодо отримувача (покупця), заповнюється у разі постачання товарів/послуг платнику податку на додану вартість та у разі складання податкової накладної відповідно до п. 10 Порядку №1307.

Отже, у разі, якщо отримувач товарів (послуг) зареєстрований платником ПДВ, то постачальник у податковій накладній має зазначати саме ІПН цього отримувача і, відповідно, складати ПН саме на такого контрагента, як платника ПДВ.

Перелік осіб, що є платником ПДВ, наведено у п. 180 ПКУ, зокрема, - це будь-яка особа, що провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному ст. 183 ПКУ, або ж будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку.

Варто зауважити, що ПКУ не оперує такими поняттями як платник ПДВ лише в частині надання комерційних послуг. Статус платника ПДВ поширюється на всі операції такого суб’єкта господарювання. Крім того поняття «Податковий кредит» також не виокремлює комерційну або не комерційну діяльність – до податкового кредиту включаються всі суми ПДВ у складі придбаних товарів послуг (за умови зареєстрованої в ЄРПН ПН).

Таким чином, якщо у реєстрі платників ПДВ є інформація щодо реєстрації платником ПДВ отримувача послуг і відсутній запис про анулювання свідоцтва платника ПДВ, то постачальник має складати ПН саме на такого контрагента із зазначенням його ІПН.

Також нагадаємо, що відповідно до пп. 187.7 ПКУ датою виникнення податкових зобов’язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов’язаннями перед бюджетом.

При цьому, що стосується пп. 187.7 ПКУ (оплата за рахунок бюджетних коштів), то податківці роз’яснювали таке:

  • підтвердженням того, що товари/послуги оплачуються за рахунок бюджетних коштів, є наявність у договорі про поставку товарів/послуг умови, що оплата за поставлені товари/послуги здійснюється з відповідного рахунка Держказначейства України (ІПК №2023/ІПК/10/04-36-12-01-16  та ІПК №1460/6/99-99-15-03-02-15/ІПК);
  • оплата за поставлені товари/послуги фактично також повинна здійснюватися безпосередньо за рахунок бюджетних коштів, зокрема, з відповідного рахунку в органах Держказначейства за кодом економічної класифікації видатків бюджету 2610 (ІПК №5107/6/99-99-15-03-02-15/ІПК).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    Сьогодні 14:2914
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    Сьогодні 12:2913
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20242351
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202417
  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    16.04.2024206