• Посилання скопійовано

На підставі якого документа складаються ПН у будівництві?

Як складати податкові накладні при проведенні будівельно-монтажних робіт, які оформлюються формами №КБ-2в та №КБ-3, а також актами виконаних робіт у довільній формі?

Відповідно до пп. 44.1 ПКУ, платники податків зобов'язані вести облік доходів і витрат на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів. 

Згідно з ст.1 Закону про бухоблік, первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію. Тому саме первинний документ є підставою для відображення операцій в бухгалтерському обліку, а також для нарахування податкових зобов’язань, зокрема, з ПДВ.

Відповідно до пп. 201.1 ПКУ податкова накладна складається на дату виникнення податкових зобов’язань, які, своєю чергою, виникають, зокрема, на дату оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг (пп. «б» пп.187.1 ПКУ).

Пунктом 2.7 Положення №88 передбачено, що первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади. Документування господарських операцій може здійснюватись із використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні містити обов'язкові реквізити чи реквізити типових або спеціалізованих форм.

Якщо будівельні роботи здійснюються за рахунок державних коштів, то в цьому випадку слід застосовувати національні стандарти України (ДСТУ) із ціноутворення в будівництві, зокрема ДСТУ БД.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (далі - Правила), додатками якого, зокрема Т-У, передбачені примірні форми первинних документів з обліку в будівництві, які мають обов’язково використовуватися під час проведення взаєморозрахунків за обсяги виконаних будівельних робіт. 

Відповідно до п. 3.18 Правил кошторис, який визначає вартість виконаних будівельних робіт за період, встановлений у договорі (щомісячно, за етап), складається за примірною формою №КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» та №КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати». Це означає, що зазначені документи складаються одночасно за один і той же період. 

Форма №КБ-3 – це довідка про вартість робіт, тож вважаємо, що вона не є первинним документом, «що засвідчує факт постачання послуг» (пп. «б» пп. 187.1 ПКУ), адже в ньому розкривається лише інформація саме про вартість виконаних робіт, в тому числі наростаючим підсумком від початку будівництва/року. 

Таким чином, можемо дійти висновку:

  • ПН можуть складатися на підставі актів форми №КБ-2в, при цьому складаються окремі податкові накладні на кожний окремий акт №КБ-2В, який засвідчує постачання послуг;
  • може бути складена одна ПН за всіма формами №КБ-2в, якщо такі форми складені одним днем та за один період (місяць).

Не заперечують і проти складання однієї податкової накладної за кількома операціями з надання послуг за один і той же період, контролюючі органи, наприклад, консультації №309/6/99-99-15-03-02-15/ІПК, №2410/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Що стосується акта виконаних робіт не за формою №КБ-2в. Якщо будівельні роботи виконують не за державні кошти, то може складатися інший документ, форма якого зазначається у договорі підряду та який містить інформацію про дату, види, обсяги та вартість виконаних робіт, обчислення прибутку, з обґрунтуванням вартості та підтвердженням витрат матеріальних ресурсів. Крім того, сторони договору можуть визначити у самому договорі про застосування ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва».

У цьому випадку податкову накладну можна скласти і на підставі такого акта виконаних робіт, що складений за іншою формою, ніж форма №КБ-2в.

 ***

Також читайте:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024929
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202428
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249095
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202434