• Посилання скопійовано

Як скласти ПН на суми відшкодування комунальних послуг згідно з договором оренди приміщення?

ТОВ на загальній системі оподаткування (платник ПДВ) придбало приміщення, яке надається в оренду державній установі. Як виставляти рахунок щодо відшкодування комунальних витрат? Орендар вимагає деталізувати: електроенергія, вода тощо. Який буде код послуг у ПН?

ДПС у підкатегорії 101.16 ресурсу «ЗІР», у відповіді на запитання: «Як складається податкова накладна за операцією з постачання послуг оренди нежитлового приміщення, якщо договором передбачено компенсацію орендарем витрат на його утримання (комунальні послуги, тощо)?» зазначає, що податкова накладна складається постачальником (орендодавцем) на суму орендної плати, яка включає в себе відшкодування (компенсацію) витрат, пов’язаних з утриманням та обслуговуванням орендованого майна.

У податковій накладній в окремих рядках зазначаються обов’язкові реквізити, зокрема:

  • опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість;
  • обсяг;
  • ціна постачання без урахування податку;
  • ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;
  • загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;
  • код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.

Якщо на дату складання документа, що засвідчує факт постачання послуг (як правило, це акт, який складається в останній календарний день місяця) фактична вартість орендної плати відрізняється від розрахункової, яка була сплачена раніше (у тому разі, коли платежі здіснюються авансом), до такої податкової накладної має бути складений та зареєстрований в ЄРПН у встановлений ПКУ термін відповідний розрахунок коригування.

Усі останні зміни з ПДВ
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

Як бачимо, податківці у роз'ясненні навели алгоритм заповнення ПН за такою операцією, якщо таке відшкодування проводиться в рамках договору оренди. Вони вважають, що у вартості орендної плати за рухоме/нерухоме майно орендар має здійснювати економічне відшкодування (компенсацію) всіх елементів витрат, пов’язаних з послугами з надання майна в оренду.

Якщо орендар самостійно не укладає договори на споживання комунальних послуг та енергоносіїв з їх безпосередніми постачальниками, а здійснює відшкодування (компенсацію) орендодавцю витрат на їх оплату, то в договорі оренди має визначатися порядок розрахунку вартості спожитих орендарем комунальних послуг та енергоносіїв та їх оплати (відшкодування, компенсації). 

Якщо орендодавцем є небюджетна установа, то кошти, що отримуються від орендаря як відшкодування (компенсація) будь-яких витрат, передбачених договором оренди, включаються орендодавцем до бази оподаткування та оподатковуються ПДВ у загальновстановленому порядку, оскільки вони є складовою частиною операцій з постачання послуг при наданні в оренду рухомого/нерухомого майна.

Тож відшкодування комунальних послуг в межах договору оренди є складовою орендної плати, тому у податкових накладних має відображатися як сума орендної плати, так і відшкодуваннням комунальних послуг під номенклатурою «Орендна плата» та з відповідним кодом послуг за ДКПП у графі 3.3 розділу Б ПН. 

На нашу думку, також можна у графі 2 розділу Б податкової накладної «Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця» зазначати і окремі найменування комунальних послуг, які відшкодовує орендар, із зазначенням коду послуги за ДКПП 68.20.

Найбільший Instagram-канал для бухгалтерів в Україні

При цьому як у рахунку, так і в акті, а також у податковій накладній можна зазначати таку номенклатуру послуг (наприклад):

  • відшкодування вартості електроенергії, код за ДКПП 68.20;
  • відшкодування вартості водопостачання, код за ДКПП 68.20, і т.д.

Головне, щоб у всіх цих документах були однакові формулювання.

При формулюванні назви послуг доцільно орієнтуватися на назви цих послуг у рахунках постачальників комунальних послуг, які отримує орендодавець.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202415
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202413
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20242401
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202418
  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    16.04.2024207