• Посилання скопійовано

Нарахування ПЗ з ПДВ при реєстрації платником ПДВ

Приватне підприємство зареєструвалося платником ПДВ з 01.04.2020 р. В квітні надійшли кошти від бюджетного підприємства як оплата за послуги, які було надано 31.03.2020 р. (до дати реєстрації платником ПДВ). Чи виникають в даному випадку ПЗ з ПДВ?

У першу чергу в даній ситуації необхідно визначити дату виникнення ПЗ з ПДВ. Справа в тому, що в загальному порядку, за пп. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів (послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

  • або дата зарахування коштів від покупця на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (послуг), що підлягають постачанню;
  • або дата відвантаження товарів, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

При цьому, згідно з пп. 187.7 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів (послуг) з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом (тобто незалежно від того, яка подія була першою).

Водночас, що стосується пп. 187.7 ПКУ (оплата за рахунок бюджетних коштів), то податківці роз’яснювали таке:

  • підтвердженням того, що товари/послуги оплачуються за рахунок бюджетних коштів, є наявність у договорі про поставку товарів/послуг умови, що оплата за поставлені товари/послуги здійснюється з відповідного рахунка Державного казначейства України (ІПК №2023/ІПК/10/04-36-12-01-16  та ІПК № 1460/6/99-99-15-03-02-15/ІПК);
  • оплата за поставлені товари/послуги повинна здійснюватися безпосередньо за рахунок бюджетних коштів, зокрема, з відповідного рахунку в органах Державного казначейства за кодом економічної класифікації видатків бюджету 2610 (ІПК №5107/6/99-99-15-03-02-15/ІПК).

Варто зважати на те, що наведені вище роз’яснення податківців є лише індивідуальними консультаціями, що призначені для конкретного платника податку. У пп. 187.7 ПКУ для його застосування передбачено лише умову щодо постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів.

Проте мають місце ситуації,  коли у договорах не завжди присутня згадка, що оплата буде здійснюватися за рахунок бюджетних коштів або вказано доволі розмито (таку ситуацію ми розглядали у консультації тут), що оплата буде здійснена при наявності фінансування. Своєю чергою, у прикінцевій частині договору завжди вказані реквізити сторін, зокрема, у реквізитах замовника вказується бюджетний рахунок — рахунок казначейства. Такі дані будуть свідчити, що оплату слід очікувати з бюджету.

 

Перехідні операції при реєстрації платником ПДВ

Обов’язок нарахування ПЗ з ПДВ виникає виключно у платника ПДВ. Таким чином до дати реєстрації суб’єкта господарювання платником ПДВ обов’язку нарахування ПЗ з ПДВ у нього не виникає. Відповідно в даному випадку виникає така ситуація:

  • якщо згідно з наведеними вище роз’ясненнями платник податку зобов’язаний визнавати ПЗ з ПДВ на дату за пп. 187.7 ПКУ (тобто договором передбачено оплату з рахунку казначейства і кошти надходять саме з рахунку казначейства), то платник податку нараховує ПЗ з ПДВ за такою операцією, оскільки дата виникнення ПЗ з ПДВ припадає на період після його реєстрації платником ПДВ;
  • якщо оплата надходить безпосередньо з рахунку бюджетного підприємства (не з казначейського рахунку за кодом економічної класифікації видатків бюджету 2610), то датою виникнення ПЗ є дата першої події – надання послуг, яка припадає на період до дати реєстрації платником ПДВ, а отже, така операція здійснюється суб’єктом господарювання без ПДВ (оскільки дата виникнення ПЗ з ПДВ припадає  на період до дати реєстрації платником ПДВ, то на дату подальшої оплати ПЗ з ПДВ не нараховуються).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024895
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202428
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202427
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20248765
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202432