Главная Все консультации Налогообложение НДС

Складання зведеної ПН на ритмічне постачання товарів та отримання авансових оплат

ТОВ передає ФОП на комісію товар. Оформляється видаткова накладна, а в кінці місяця - зведена ПН. Іноді комісіонер отримує від кінцевого покупця аванс за товар, а потім цей товар комісіонер отримує від комітента з подальшим продажем такому покупцю. Аванс ФОП відразу перераховує ТОВ. Як складати ПН у таких випадках?

Відповідно до пп. 201.4 ПКУ платники ПДВ в разі здійснення постачання товарів/послуг протягом періоду, за який складається така податкова накладна, постачання яких має безперервний або ритмічний характер:

  • покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер, протягом такого місяця.

У разі, якщо станом на дату складення зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Для цілей пп. 201.4 ПКУ ритмічним характером постачання вважається постачанням товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.

Таким чином, в даному випадку у кінці місяця слід перевірити, чи перевищує сума авансової оплати вартість товару, що був відвантажений комісіонеру за весь місяць, і за який саме товар надійшла така оплата. Якщо на кінець місяця виникає залишок «незакритої» оплати, на цей залишок складається звичайна ПН кінцем місяця. Ця ПН враховується при складанні зведеної ПН за наступний місяць тощо.

Якщо були проавансовані товари, що були згодом поставлені протягом цього ж звітного місяця, то складається одна зведена податкова накладна на загальну вартість всього відвантаженого товару (приклад 1).

Якщо аванс сплачено за товари, що будуть постачатись у наступних місяцях, на такий аванс складається окрема ПН і вона враховується при складанні зведених ПН на постачання товару у наступних місяцях (приклад 2).

Якщо сума авансу перевищує вартість відвантажених товарів, то на суму перевищення складається окрема «звичайна» податкова накладна, з урахуванням того, які саме товари були проавансовані – ті, що відвантажені в цьому ж місяці або тільки будуть відвантажуватися в наступному. У наступному місяці ця податкова накладна на перевищення суми оплати над вартістю відвантаженого товару враховується під час складання зведеної податкової накладної за такий місяць (приклад 3).

Приклад 1. У серпні комітент передав комісіонеру товар без авансу на суму 12600 грн, в т.ч. ПДВ – 2100 грн. Також у серпні комісіонер отримав від покупців аванс в сумі 9300 грн, в т.ч. ПДВ – 1550 грн, і перерахував його комітенту. Після отримання авансу у тому ж місяці (в серпні) були поставлені товари, за які було сплачено цей аванс.  У цьому випадку складається одна зведена податкова накладна на загальну суму переданого товару 12600 грн + 9300 грн = 21900 грн, в т.ч. ПДВ – 3650 грн.

Приклад 2. У серпні комітент передав комісіонеру товар без авансу на суму 12600 грн, в т.ч. ПДВ – 2100 грн. Комісіонер отримав від покупців аванс в сумі 6600 грн, в т.ч. ПДВ – 1100 грн, і перерахував його комітенту. Товар в рахунок цього авансу буде переданий комісіонеру у вересні. Загалом у вересні комітент передав комісіонеру товари на суму 15300 грн з ПДВ, в тому числі 6600 грн – в рахунок вже отриманого авансу у серпні. У даному прикладі буде складено такі податкові накладні:

  1. Зведена ПН на товар від 31 серпня – на суму 12600 грн, в т.ч. ПДВ – 2100 грн;
  2. Звичайна ПН на аванс від 31 серпня – на суму 6600 грн, в т.ч. ПДВ – 1100 грн;
  3. Зведена ПН на товар від 30 вересня – на суму 8700 грн, в т.ч. ПДВ – 1450 грн (15300 грн – 6600 грн = 8700 грн).

Приклад 3. У серпні комітент передав комісіонеру товар без авансу на суму 12600 грн, в т.ч. ПДВ – 2100 грн. Комісіонер отримав від покупців оплату в сумі 21600 грн, в т.ч. ПДВ – 3600 грн, і перерахував його комітенту. В рахунок цієї оплати зараховано вартість всього переданого товару у серпні 12600 грн, а решта оплати зараховано в рахунок наступних постачань товару. У вересні комітент передав комісіонеру товар на суму 24300 грн з ПДВ, в тому числі товари на суму 9000 грн – в рахунок раніше отриманої оплати. В даному прикладі буде складено такі податкові накладні:

  1. Зведена ПН на поставлений та оплачений товар від 31 серпня – на суму 12600 грн, в т.ч. ПДВ – 2100 грн;
  2. Звичайна ПН на залишок оплати від 31 серпня – на суму 9000 грн, в т.ч. ПДВ – 1500 грн (21600 грн – 12600 грн = 9000 грн);
  3. Зведена ПН на товар від 30 вересня на суму 15300 грн, в т.ч. ПДВ 2550 грн – на вартість товару, поставленого у вересні, за мінусом залишку оплати, отриманої в серпні (24300 грн – 9000 грн = 15300 грн).

Доступ к полному тексту этой консультации возможен только для подписчиков электронного или бумажного «Дебет-Кредит». Если вы подписчик, пожалуйста, авторизуйтесь.

Или оформите подписку, перейдя по ссылке;  стоимость минимального пакета «Мой ассистент» составляет только 36 грн в месяц.

Спасибо за понимание.

Автор:
Егорова Юлия
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Налогообложение / НДС
Теги:
НДС , Налоговая накладная , Торговля

Комментарии: 0

Новости по теме

Консультации по теме