• Посилання скопійовано

Як складати податкові накладні на авторемонтні роботи та на автозапчастини?

ТОВ – платник ПДВ надає послуги з ремонту авто як самостійні послуги (запчастини та матеріали клієнта), так і зі своїми запчастинами, які оформлюються видатковими накладними. Послуги оформлюються актами. Як складати ПН на такі операції – одну загальну на послуги і запчастини чи дві окремі - на послуги та на запчастини?

Запитання: 

ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ на загальних підставах, (діяльність - СТО та продаж автозапчастин, олив і мастил) надає послуги з ремонту автомобілів як самостійні послуги (запчастини та матеріали клієнта), так і зі своїми запчастинами (вітчизняними і імпортиними, придбаними з ПДВ у постачальників), які включаються в документах окремими позиціями з торговою націнкою.

У рахунку-фактурі на оплату клієнту включаються одним списком роботи з одиницями виміру норм/год. та товари (запчастини) з одиницями виміру шт., які клієнт сплачує однією сумою, вказуючи у призначенні платежу номер рахунку. Далі з документу «Реалізація товарів і послуг» друкується клієнту Акт виконаних робіт на роботи та видаткова накладну на товари під однаковим номером (що відповідає номеру документу «Реалізація товарів і послуг») і на загальну суму Рахунку-фактури.

Чи правильний такий алгоритм «Реалізації товарів і послуг» підприємством і скільки податкових накладних потрібно складати клієнтам – одну загальну на товари і послуги разом на загальну суму згідно з Рахунком, чи дві окремі– згідно з видатковою накладною на товари і згідно з Актом виконаних робіт на послуги?

 

Відповідь:

Щодо описаної схеми документообороту зауважень немає – вона є правильною. Проте щодо складання податкових накладних є деякі нюанси в залежності від того, яка подія сталася першою – оплата чи надання послуг та реалізація запчастин.

Якщо першою подією є оплата, то податкова накладна складається на суму такої оплати з відповідною номенклатурою. Податківці не визнають дві та більше податкових накладних, що складаються на одну оплату (про це тут).

Таким чином, якщо клієнт повністю оплачує послуги та запчастини одним платежем до надання таких послуг та запчастин, слід складати одну податкову накладну на всю суму оплати з відповідною номенклатурою, яка включає послуги та запчастини. Надалі клієнту видається акт надання послуг та видаткова накладна на запчастини, які в сумі повинні відповідати проведеній оплаті та, відповідно, податковій накладній.

Якщо першою подією є надання послуг та передання запчастин, які оформлюються актами та накладними, то можна складати як дві податкові накладні, так і одну загальну. Ми писали про це тут. При цьому податкова накладна на подальшу оплату вже не складається, оскільки оплата є другою подією.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    16.04.202496
  • Особливості ПДВ в разі оплати фізособою за послуги, надані бюджетній установі
    Фізособа – працівник бюджетної установи оплатила зі свого особистого банківського рахунку на рахунок ТОВ (платник ПДВ) за послуги у сфері інформатизації за укладеним із даною установою та ТОВ договору про надання послуг. Як провести даний платіж в бухобліку? Як нарахувати ПДВ, якщо є виписаний рахунок і акт про надання послуг, а оплата надійшла не з бюджетного рахунку?
    12.04.202424
  • Послуги надані нерезиденту, а споживач резидент: що з ПДВ?
    ТОВ-резидент (1) надає інформаційні та консультаційні послуги у сфері інформаційних технологій та комп’ютерних систем нерезиденту. В контракті зазначено, що технічний проєкт виконується для резидента (2) за його адресою перебування. Нерезидент контролює виконання умов, приймає послуги, здійснює оплату послуг та підписує документи. Чи буде оподатковуватися ПДВ ця операція?
    28.03.2024601
  • Перехідні операції при реєстрації платником ПДВ з середини місяця
    Підприємство – платник ЄП ІІІ групи з 01.01.2024 р. перейшло на загальну систему, але заяву на реєстрацію ПДВ не подало вчасно – платник ПДВ з 25.01.2024 р. За електроенергією воно сплатило 08.01.2024 р., ПН складена 31.01.2024 р. за правилами касового методу. Станом на 01.02.2024 р. підприємство має борг за січень 2024 р., який буде сплачено у лютому. ПН складена 29.02.2024 р. Як включити ці ПН до податкового кредиту?У серпні 2023 р. підприємство відвантажило товар, оплата надійшла у лютому. Чи виникнуть ПЗ з ПДВ?
    27.03.202464
  • Помилкова ПН та РК у різних періодах: як врахувати?
    Підприємство у січні 2024 року склало та зареєструвало зайву ПН на операцію поставки, що не відбулася. Цю ПН включено у декларацію січня. Помилку виявлено у березні 2024 р., тоді ж складено та зареєстровано РК. У якому періоді треба відобразити зменшення податкового зобов’язання: у січні 2024 р., подавши УР до декларації та відкоригувати на суму помилкової ПН, чи включити РК у березні 2024 р. та не подавати УР до декларації?
    25.03.20241471