• Посилання скопійовано

Збільшення суми ПДВ в ПН: як скласти РК?

Якою датою необхідно скласти РК до ПН від 19.03.2019 р. у разі виявлення у ній заниженої суми ПДВ? Як відобразити таку помилку в декларації з ПДВ?

Позиція податківців

Перш за все наведемо роз’яснення податківців щодо порядку виправлення такої помилки у податковій накладній. Зокрема, у ІПК №1571/6/99-99-12-02-01-15/ІПК вони зазначали, що платник податку на дату виявлення помилки мав в порядку, визначеному ст. 192 ПКУ, скласти розрахунок коригування до податкової накладної, яку було складено на помилкову суму, яким відсторнувати повністю суми за такою податковою накладною, та скласти правильно заповнену податкову накладну на всю суму податкових зобов’язань.

Тобто потрібно повністю відсторнувати податкову накладну з помилкою та скласти і зареєструвати нову ПН тією ж датою. При цьому в даному випадку нову ПН буде зареєстровано з порушенням встановленого строку реєстрації.

 

Альтернативний підхід

Але варто сказати, що зазначений вище податківцями підхід чітко в ПКУ чи Порядку №1307 не передбачено. При цьому, у абз. 6 п. 192.1 ПКУ визначено право платника на складання РК і для виправлення помилок.

Якщо платник податку все ж таки вирішить виправляти помилку в ПН за рахунок РК на збільшення, то складати його, на нашу думку, необхідно саме датою складаня такої ПН, оскільки в іншому випадку у платника податків при розрахунку суми, на яку він може зареєструвати ПН, двічі виникне показник ΣПеревищ:

  • перший виникне у березні на різницю між сумою у зареєстрованій накладній (оскільки в декларації за березень необхідно відображати повну суму ПЗ незалежно від того, на яку суму було зареєстровано ПН);
  • другий виникне у квітні/травні у разі складання РК у цих місяцях (оскільки РК на виправлення помилки відображенню у декларації не підлягає і виникне розбіжність між сумою складених та зареєстрованих РК у цих місяцях та задекларованою сумою коригування ПДВ у декларації).

Оскільки такий РК підлягає реєстрації постачальником, то застосовується штраф відповідно до п. 201.1 ПКУ в залежності від терміну прострочення:

  • 10% суми ПДВ, зазначеної в РК, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
  • 20% суми ПДВ, зазначеної в РК, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
  • 30% суми ПДВ, зазначеної в РК, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
  • 40% суми ПДВ, зазначеної в РК, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
  • 50% суми ПДВ, зазначеної в РК, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

При цьому, ще раз звертаємо увагу, що такий підхід йде всупереч з роз’ясненням податківців і у разі перевірки необхідно бути готовим обґрунтовувати такий підхід для виправлення суми ПДВ у ПН.

 

Відображення в декларації

Зверніть увагу, що як в першому, так і в другому варіанті, платник ПДВ був зобов’язаний у місяці виникнення ПЗ відобразити повну (правильну суму) ПЗ з ПДВ не залежно від того, на яку суму було зареєстровано податкову накладну (декларація заповнюється виходячи з фактичних показників ПЗ, а не ПЗ, що відображено у зареєстрованих накладних).

Про те, що помилкові ПН та РК до них у декларації з ПДВ не відображаються, говорили й податківці (наш коментар тут). Тобто РК щодо виправлення помилок у ПН у декларації не відображаються, а відображається лише правильна сума ПЗ у місяці їх виникнення.

Тож, якщо у березні підприємство відобразило меншу суму з ПДВ, аніж потрібно, то йому необхідно подати уточнюючий розрахунок за відповідний місяць із відображенням суми нарахованих ПЗ з ПДВ.

Збільшення суми податкових зобов’язань тягне за собою нарахування штрафу у розмірі 3% від суми донарахованих ПЗ.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024928
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202428
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249095
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202434