• Посилання скопійовано

Як складати ПН у роздрібному магазині, якщо частина оплат від покупців проводиться через РРО, а частина оплат надходить на рахунок?

ФОП має роздрібні магазини з РРО. Також на рахунок кожного дня приходять кошти від покупців-неплатників ПДВ (фізособи, бюджет). Як складати ПН на неплатників ПДВ у кожному випадку? Чи можна складати зведену ПН?

У листі від 12.06.2017 р. №587/6/99-99-15-03-02-15/ІПК податківці вказали, що операція платника ПДВ з постачання товарів/послуг кінцевому споживачеві (не зареєстрованому як платник ПДВ), зокрема, реалізація товарів у мережах магазинів роздрібної торгівлі такому кінцевому споживачеві, не може розцінюватися як постачання товарів, що має безперервний або ритмічний характер. Такий висновок зроблено на підставі видів операцій, які мають безперервний або ритмичний характер відповідно до п. 201.1 ПКУ. Відповідно, і зведену ПН на такі операції скласти не можна.

Тому за вказаними операціями платник ПДВ - постачальник товарів зобов’язаний скласти податкову накладну за щоденними підсумками операцій, як це передбачено нормами п. 201.1 ПКУ

Зокрема, згідно із п. 14 Порядку № 1307 податкова накладна складається за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника).

Таким чином, за готівковими та безготівковими розрахунковими операціями (в т.ч. розрахунки картками через POS-термінал), що були зареєстровані через РРО, слід складати ПН за щоденними підсумками операцій до кожного РРО окремо.

Про особливості складання податкових накладних за щоденними підсумками читайте тут та тут>>

Якщо від неплатників ПДВ отримано оплати на розрахунковий рахунок, то на кожного такого неплатника слід скласти окрему ПН за правилом першої події. Разом з цим, якщо операції з певними контрагентами підпадають під визначення безперервного або ритмічного постачання, на таких неплатників можна складати зведені ПН. Звертаємо увагу, що такі ПН можна складати тільки на тих покупців  – неплатників ПДВ, постачання яким мають такий характер.

Відповідно до п. 201.1 ПКУ покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, - можна складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено безперервні або ритмічні постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер, протягом такого місяця.

Більш докладно про зведені ПН ми писали у цій аналітиці>>

Отже, за умовами запитання, слід складати ПН:

  • За кожним РРО, включаючи готівкові операції та розрахунки картками – складаються окремі ПН на неплатника ПДВ за щоденними підсумками операцій;
  • На кожного покупця, який сплатив кошти на рахунок, і з яким немає ритмічних або безперервних постачань, складається окрема ПН на неплатника у загальному порядку за правилом 1-ї події. Не можна включати операції з різними покупцями в одну ПН;
  • На всіх покупців, які сплатили безготівкові кошти на рахунок, і з якими є ритмічні або безперервні постачання, може складатися одна зведена ПН на неплатника ПДВ. Періодичність складання такої ПН визначає продавець самостійно – чи складати її у кінці місяця, чи частіше – двічі на місяць тощо.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202418
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202416
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20243811
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202420
  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    16.04.2024248