• Посилання скопійовано

Чи може номенклатура у ПН на придбання та продаж товарів відрізнятися?

Чи може підприємство здійснювати облік придбаних у різних постачальників товарів за уніфікованою номенклатурою (без зміни коду УКТ ЗЕД)? Як документально оформити таке групування? Чи може номенклатура у ПН на придбання та продаж товарів відрізнятися (код УКТ ЗЕД не змінюється)?

Номенклатурний облік товарів

Згідно з п. 6 П(С)БО 9 для цілей бухобліку запаси включають товари у вигляд матеріальних цінностей, що  придбані (отримані) та утримуються підприємством з метою подальшого  продажу. Отже, в питанні обліку товарів, підприємство має керуватися положеннями П(С)БО 9.

Зокрема, у п. 7 П(С)БО 9 встановлено, що одиницею бухобліку запасів є їх найменування або однорідна група (вид). Тобто цей пункт надає деяке послаблення щодо обліку оприбуткування товарів за групами, але не відміняє того, що оприбуткований товар повинен відповідати номенклатурі у первинних документах. Тобто, товари, що мають незначні відмінності, що не стосуються їх функціоналу, можуть бути оприбутковані однією групою, але у відповідності до їх назви, зазначеної у первинному документі.

 

Документальне оформлення

У зв’язку із обліком запасів однією групою на підприємстві варто видати розпорядчий документ (наприклад, наказ у вигляді таблиці відповідності найменувань товару як додаток до наказу про облікову політику), в якому можна відобразити та об'єднати в однорідні групи отримані від постачальників товари з різними найменуваннями.

Цей документ, затверджений керівником підприємства, і буде підставою для присвоєння власних найменувань товарам, придбаним у постачальника (про що також варто видавати за кожним таким перейменуванням окремий документ – не обов’язково новий наказ, бо він на підприємстві уже є, а видавати додаток до нього), та підтверджуватиме відповідність товару, найменування якого вказано у прибуткових документах від постачальників, та найменування, зазначеного у видаткових документах.

 

Номенклатура у податкових накладних

У податковій накладній зазначаються обов'язкові реквізити, встановленні в п. 201.1 ПКУ, зокрема:

  • опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;
  • код товару згідно з УКТ ЗЕД.

Відповідні вимоги містять пп. 1 та 2 п. 16 Порядку №1307.

При цьому, ДФС в ІПК від 05.07.2018 р. №2979/6/99-99-15-03-02-15/ІПК повідомляє, що реквізит «опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг» податкової накладної має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів/послуг.

Тобто номенклатура, зазначена у податковій накладній, має бути ідентичною до номенклатури, що зазначена у первинних документах, що супроводжуюсь саме подальше постачання таких документів. Водночас, як було зазначено вище, підприємство на власний розсуд може вести облік придбаних запасів (товарів) за групами (запаси в якій мають незначні відмінності в найменуванні).

При цьому, вимоги щодо строгої відповідності номенклатури у ПН на придбання та подальший продаж таких товарів законодавчо не встановлено і за дотриманням однакового коду УКТ ЗЕД у ПН на придбання та продаж негативних наслідків для підприємства не виникне.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Послуги надані нерезиденту, а споживач резидент: що з ПДВ?
    ТОВ-резидент (1) надає інформаційні та консультаційні послуги у сфері інформаційних технологій та комп’ютерних систем нерезиденту. В контракті зазначено, що технічний проєкт виконується для резидента (2) за його адресою перебування. Нерезидент контролює виконання умов, приймає послуги, здійснює оплату послуг та підписує документи. Чи буде оподатковуватися ПДВ ця операція?
    28.03.2024221
  • Перехідні операції при реєстрації платником ПДВ з середини місяця
    Підприємство – платник ЄП ІІІ групи з 01.01.2024 р. перейшло на загальну систему, але заяву на реєстрацію ПДВ не подало вчасно – платник ПДВ з 25.01.2024 р. За електроенергією воно сплатило 08.01.2024 р., ПН складена 31.01.2024 р. за правилами касового методу. Станом на 01.02.2024 р. підприємство має борг за січень 2024 р., який буде сплачено у лютому. ПН складена 29.02.2024 р. Як включити ці ПН до податкового кредиту?У серпні 2023 р. підприємство відвантажило товар, оплата надійшла у лютому. Чи виникнуть ПЗ з ПДВ?
    27.03.202433
  • Помилкова ПН та РК у різних періодах: як врахувати?
    Підприємство у січні 2024 року склало та зареєструвало зайву ПН на операцію поставки, що не відбулася. Цю ПН включено у декларацію січня. Помилку виявлено у березні 2024 р., тоді ж складено та зареєстровано РК. У якому періоді треба відобразити зменшення податкового зобов’язання: у січні 2024 р., подавши УР до декларації та відкоригувати на суму помилкової ПН, чи включити РК у березні 2024 р. та не подавати УР до декларації?
    25.03.202459
  • Експорт послуг лабораторних досліджень: що з ПДВ?
    Підприємство, резидент України, платник ПДВ, надало послуги лабораторних досліджень продукції (перевиставило компенсацію витрат досліджень, що здійснювала незалежна лабораторія – резидент України на території України) нерезиденту. Чи потрібно нараховувати ПДВ?
    22.03.202431
  • Які послуги резидентів Дія. Сіті звільняються від ПДВ?
    Чи оподатковуються ПДВ операції з розробки програмного забезпечення та доступу до інформаційного продукту – додатку для оплати штрафів – через інтернет для резидентів Дія. Сіті? Чи поширюється на ці послуги пп. 197.1.33 ПКУ?
    22.03.202427