• Посилання скопійовано

Дата виникнення податкових зобов’язань при роботі з бюджетними установами

ПП на загальній системі оподаткування (платник ПДВ) продає товар бюджетній установі. При цьому виписується договір, накладна (доручення надається) та податкова накладна. Оплата настає у наступних місяцях. ПП враховує до свого ПЗ суми, а бюджетна установа - ні (просять переробити документи на момент оплати), пояснюючи це ст. 187.7 ПКУ. Чи можемо ми давати видаткову накладну в одному місяці, а податкову - в іншому?

Так, при роботі із бюджетними організаціями передбачений спеціальний метод нарахування ПЗ з ПДВ – касовий метод. Його особливості визначені нормами п. 187.7 ПКУ.

Датою виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом.

Отже, працюючи із бюджетними організаціями, Ви маєте нараховувати


собі ПЗ з ПДВ за датою заходу коштів по договору із такою бюджетною організацією.

Чинним законодавством не передбачено ув’язки дати ПН та дати видаткової накладної. ПН в даному разі складається за датою оплати покупцем, а видаткова накладна – датою відвантаження товару.

Щодо роботи за касовим методом, то варто пам’ятати, що даний метод працює як для ПЗ з ПДВ, так і для ПК.

Відповідно до п. 187.10 ПКУ платники податку, які здійснюють поставки бюджетним установам, не зареєстрованим як платники ПДВ, визначають дату виникнення податкових зобов'язань та податкового кредиту за касовим методом.

Працюючи із бюджетними організаціями продавець має нараховувати собі і ПЗ з ПДВ, і ПК за касовим методом. Вибирати тут можливості немає. Головним фактором, що визначає метод нарахування ПЗ і ПК, є статус покупця: бюджетна організація – неплатник ПДВ. 

Зверніть увагу, на ПК з ПДВ, визначений за касовим методом, не діє загальний строк на включення ПН до ПК у 365 днів. Відповідно до абз.4 п. 198.6 ПКУ платники податку, що застосовують касовий метод, мають право на включення до ПК сум ПДВ на підставі ПН, отриманих протягом тільки  60 к.д. з дати списання коштів з банківського рахунка платника податку.

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Кловская Юлия

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202416
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202413
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20242431
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202418
  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    16.04.2024208