• Посилання скопійовано

Який може бути період для складання актів та ПН при орендних операціях?

Згідно з договором оренди від 01.07.2018 р. та акту прийому-передачі ТОВ «Б» надає ТОВ «А» в оренду обладнання з 01.07.2018 р. Нарахування орендної плати починається з дати підписання акту щоквартально за кожні 3 місяці користування в строки: 30.09.18 р. - за ІІІ квартал 2018; 31.12.18 р. - за IV квартал 2018 р. Але 31.07.2018 р. згідно з актом-повернення ТОВ «А» повертає обладнання ТОВ «Б». Якою датою ТОВ «Б» повинно виписати акт, ПН і на як

Відповідно до п. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання послуг (до яких відносяться орендні операції  - див. пп. 14.1.185 ПКУ) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

  • дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню;
  • дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Тобто у випадку оренди, якщо оплата не є першою подією,  необхідно нарахувати зобов’язання з ПДВ на дату документа, що засвідчує факт надання послуг, а саме - факт оренди обладнання у звітному періоді.

Зверніть увагу! ПКУ не вимагає, щоб таким документом був саме акт, проте це найпоширеніший документ, який оформлюється в даному випадку.

Але навряд чи податківці не будуть мати зауважень до таких актів, якщо вони складаються щоквартально, якщо сторони договору застосовують місячний звітний період при справлянні  ПДВ. Ймовірно, що вони стануть наполягати на  нарахуванні ПДВ щомісячно  відповідно до звітних періодів сторін, враховуючи те, що оренда є безперервною «послугою». Далі можливі посилання на п. 201.4 ПКУ, згідно з яким вони можуть вимагати нарахування ПДВ хоча б раз на місяць (зокрема, не пізніше останнього дня місяця).

І якщо сторони цього договору не мають бажання сперечатися з податківцями, то потрібно нараховувати ПДВ щомісячно. Відповідно, для підтвердження щомісячних постачань (події для ПДВ) доведеться щомісячно оформляти і відповідний первинний документ (зокрема, акт).

Отже, якщо 31.07.2018 р. згідно з актом-повернення ТОВ «А» повертає обладнання ТОВ «Б», то в цьому випадку акт надання послуг з оренди складається 31.07.2018 р. за період з 01.07.2018 р. по 31.07.2018 р., тобто за липень 2018 р. Вартісні показники розраховуються за один місяць, шляхом ділення квартальної орендної плати на три місяці. Відповідно, податкова накладна складається на дату 31.07.2018 р. в розмірі місячної плати за оренду обладнання.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202417
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202416
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20243211
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202419
  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    16.04.2024217