• Посилання скопійовано

ПДВ - зобов'язання при отриманні компенсації від іноземного постачальника

Підприємство придбало товар у нерезидента. Частина товару була неналежної якості. Постачальник відшкодовує вартість товару неналежної якості. Чи потрібно відображати ПЗ з ПДВ при отримані компенсації?

Згідно з пп. «в» п. 185.1 ПКУ об'єктом оподаткування є операції платників ПДВ з ввезення товарів на митну територію України. Відповідно до п. 187.8 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань у разі ввезення товарів на митну територію України є дата подання митної декларації для митного оформлення. 

Таким чином, операції з оплати імпортованого товару або відшкодування збитків за неналежне виконання договору з боку постачальника-нерезидента не спричиняють виникнення податкових зобов’язань з ПДВ. Крім цього, згідно з п. 187.11 ПКУ попередня (авансова) оплата вартості товарів, що вивозяться за межі митної території України чи ввозяться на митну територію України, не змінює значення сум податку, які відносяться до податкового кредиту або податкових зобов'язань платника податку, такого експортера або імпортера.

Податківці у «ЗІР» (категорія 101.07) зазначають, що кошти, які надходять платнику ПДВ на його банківський рахунок як відшкодування збитків за пошкоджене або знищене майно, розцінюються як компенсація вартості такого майна та відповідно включаються до бази оподаткування ПДВ і підлягають оподаткуванню ПДВ на загальних підставах з нарахуванням податкових зобов’язань з ПДВ. Проте цю консультацію слід розглядати лише за умови придбання товарів у вітчизняного постачальника.

Отже, зважаючи на те, що має місце операція саме з імпорту товару і подальшої компенсації саме за такий товар від нерезидента, то податкові зобов’язання при отриманні коштів визнавати не потрібно. «Імпортний» ПДВ на всю партію ввезеного товару вже було сплачено на митниці.

 

Списання неякісної продукції

Варто зауважити, що при списанні продукції неналежної якості, яка була отримана від постачальника, така операція буде розглядатись податківцями як негосподарське використання такої продукції. За роз’ясненням податківців (з яким можна ознайомитись тут), у суб’єкта господарювання виникає обов’язок нарахування ПЗ за п. 198.5 ПКУ, а також складання та реєстрації податкової накладної на такі зобов’язання.

Однак, з такою думкою можна не погодитись, адже списання зіпсованого чи непридатного товару є однією із складових господарської діяльності. Зокрема, маємо позитивні рішення на користь суб’єкта господарювання (ознайомитись можна тут),  у яких у судовому порядку було визначено, що списання зіпсованого товару цілком може бути визначено як безумовна (абсолютна) ланка господарської діяльності суб’єкта господарювання. Відповідно при такому підході нараховувати ПЗ при списанні неякісного товару не потрібно, однак, в такому випадку необхідно бути готовим відстоювати свою думку у судовому порядку.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024717
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202425
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202425
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20247995
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202428