• Посилання скопійовано

Як заповнювати графи 6 та 7 ПН при сплаті авансу, якщо виконання будівельних робіт закривається поетапно?

Як заповнювати графу 6 та 7 ПН при отриманні авансу за ремонтно-будівельні роботи, якщо в договорі підряду зазначена загальна вартість робіт, а їх виконання закривається поетапно на підставі актів (ф. №КБ-2, №КБ-3)?

Запитання: Як заповнювати графу 6 та 7 ПН при отриманні авансу за ремонтно-будівельні роботи, якщо в договорі підряду зазначена загальна вартість робіт, а їх виконання закривається поетапно на підставі актів (ф. №КБ-2, №КБ-3)? Чи складається нульовий РК на аванс у випадку зміни ціни в договорі? Наприклад, ціна в договорі 500 тис. грн, аванс щомісячно складає 100 тис. грн. Як правильно заповнити  графу 6 та 7, якщо роботи закриваються не одним актом, а трьома?

 

Відповідь:

1) Відповідно до п. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата «першої події»:

  • дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню;
  • дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У п. 201.1 ПКУ зазначено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в ЄРПН.

На виконання вище зазначених умов ПН складається на дату отримання авансу від замовника на суму отриманих коштів. Оформлення актів виконаних будівельних робіт за ф. №КБ-2, №КБ-3 є «другою подією».

 

2) Щодо складання нульового РК на аванс у випадку зміни ціни в договорі

Згідно з пп. «б» п. 185.1 ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ

У пп. «б» пп. 186.2.2 ПКУ встановлено, що місцем постачання послуг є фактичне місцезнаходження нерухомого майна, у т. ч. що будується, для тих послуг, які пов'язані з нерухомим майном: послуг з підготовки та проведення будівельних робіт.

Усі останні зміни з ПДВ
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

Постачання послуг у пп. 14.1.185 ПКУ визначено, як будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.

Зміна ціни в договорі підряду з метою оподаткування ПДВ не вважається постачанням послуг, тому нульовий РК на аванс не складається.

 

3) Щодо заповнення граф 6 та 7 ПН при отриманні авансу

У п. 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. № 1307, зазначено, що таблична частина податкової накладної складається з двох розділів - А та Б.

У розділі Б ПН зазначаються дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, а також:

  • у графі 6 - кількість (об'єм, обсяг) постачання товарів/послуг;
  • у графі 7 - ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ.

Графа 7 заповнюється у гривнях з копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством.

ДФС у листі від 30.01.2018 р. №347/6/99-99-15-03-02-15/ІПК повідомляє, що у графі 6 ПН відображаються дані щодо кількості (об'єму, обсягу) постачання товарів/послуг.

У разі складання ПН на повне постачання послуги чи на суму коштів, що надійшла на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) у повному обсязі, у цій графі зазначається «1».

У випадку складання ПН на суму попередньої оплати частини вартості товару/послуги в графі 6 зазначається відповідна частка оплаченого товару/послуги у вигляді десяткового дробу, зокрема: у разі отримання суми попередньої оплати у розмірі половини договірної вартості товару/послуги у графі 6 вказується число «0,5» тощо.

При цьому ДФС застерігає, що ПН, які складені на попередню оплату із зазначенням номенклатури товарів, що не відповідає первинним документам, не дає можливості ідентифікувати господарську операцію та не дає підстави покупцю щодо включення зазначених у них сум ПДВ до податкового кредиту.

ДФС у Дніпропетровській області в ІПК від 11.07.2017 р. №1095/ІПК/10/04-36-12-01-16 звертає увагу на те, що Порядком №1307 не визначено обмеження щодо кількості знаків, які можуть містити після коми кількісні показники, та які зазначаються в графі 6 «Кількість (об'єм, обсяг)» ПН, а також правила округлення як вартісних, так і кількісних показників, отриманих внаслідок розрахунку.

Необхідною кількістю знаків після коми в кількісному показнику вважається така кількість, яка достатня для правильного розрахунку вартісного показника в графі 10 ПН та рядків I - IX розділу A ПН.

Розрахунок вартісного показника, у якому внаслідок добутку показників граф 6 та 7 ПН отримується число, за яким кількість знаків після коми перевищує 2, вважається правильним, якщо з метою скорочення такої кількості знаків до другого знака після коми округлення не призводить до збільшення такого знака на «1» (одиницю).

Тобто, якщо в результаті перемноження показників граф 6 та 7 ПН виходить погрішність в обсязі постачання (графа 10 ПН) на 1 грн і більше, то така ПН вважається складеною неправильно.

У контексті запитання, що розглядається, також необхідно звернути увагу на заповнення графи 4 ПН.

Підпунктом 3 п. 16 Порядку №1307 передбачено, що у графі 4 ПН зазначається умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське), зазначеної у КСПОВО.

У разі, якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка відсутня у КСПОВО, у графі 4 зазначається умовне позначення одиниці вимірювання таких товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах.

Якщо в графі 4 ПН зазначено умовне позначення одиниці виміру, яка відсутня в КСПОВО, графа 5 не заповнюється (лист ДФС від 26.05.2016 р. №11490/6/99-95-42-01-15).

Виходячи з викладеного, графи ПН заповнюються так:

  • графа 4 – умовне позначення (українське) одиниці виміру товару/послуги – «грн»;
  • графа 5 – код одиниці виміру товару/послуги – «2454»;
  • графа 6 – кількість (об'єм, обсяг) – «0,2» (вказується частка від суми договору, наприклад, якщо ціна за договором становить 500 тис. грн, а аванс отримано на 100 тис. грн, то частка становить 0,2 (100/500));
  • графа 7 – ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ – 500000 (ціна договору за наведеним вище прикладом);
  • графа 10 – обсяги постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ – 100000 (база оподаткування за наведеним вище прикладом (02х500000)).

У разі, якщо вартість виконаних робіт за актами ф. №КБ-2, №КБ-3 перевищуватиме суму раніше отриманого авансу, підряднику необхідно за правилом «першою події» скласти ПН на суму такого перевищення.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024928
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202428
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249095
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202434