• Посилання скопійовано

Ліквідація основних засобів: у яких випадках ПЗ з ПДВ не виникають?

У яких випадках не виникають податкові зобов'язання з ПДВ при ліквідації основних засобів?

Якщо основні засоби ліквідуються платником ПДВ за власним рішенням, то така ліквідація, згідно з п. 189.9 ПКУ, буде розглядатись як постачання основних засобів за звичайними цінами, але не нижче від балансової вартості на момент ліквідації.

Проте норма п. 189.9 ПКУ не поширюється на ліквідацію основних засобів:

  • у зв'язку з їх знищенням або руйнуванням внаслідок дії непереборної сили;
  • в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення;
  • коли платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.

При цьому податківці вимагають до декларації з ПДВ за звітний період, у якому була здійснена така ліквідація, подання відповідного документ про знищення або розібрання такого об'єкта основних засобів. Однак насправді таке подання документів разом із декларацією з ПДВ не передбачено ані ПКУ, ані наказом Мінфіну від 28.01.2016 р. №21, яким затверджено порядок заповнення та подання цієї декларації до органів ДФС. Платник ПДВ може подати ці документи податківцям, але не зазначено, коли і у який спосіб. Скоріш за все, податківці мали на увазі подання до органу ДФС того ж дня (або в граничні строки подання такої декларації) зазначеного акту в паперовій формі із листом, який пояснює причину його подання.

При складані ПН на такі зобов'язання проставляється позначка у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» і зазначається причина «5» — складена у зв'язку з ліквідацією основних засобів за самостійним рішенням платника податку. У рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «400000000000», а в рядку «Отримувач (покупець)» платник податку зазначає власне найменування (П. І. Б.).

Після набрання чинності змін до Порядку №1307 дані отримувача заповнюються як і раніше, а от рядок «Податковий номер платника податку або серія та/або номер паспорта» постачальника не заповнюється.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024733
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202425
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202425
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20248075
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202428