• Посилання скопійовано

Наймані працівники працюють в різних районах міста: яка є прив'язка до адміністративно-територіальної одиниці при сплаті ПДФО?

До якого бюджету повинен сплачувати ПДФО суб'єкт господарювання, який не має відокремлених структурних підрозділів, а має лише власні або орендовані приміщення (будівлі) в різних районах міста, де працюють його наймані працівники? Яка є прив'язка до адміністративно-територіальної одиниці за місцем реєстрації юрособи? І що є адміністративно-територіальною одиницею: район чи місто?

Порядок сплати (перерахування) ПДФО до бюджету передбачено ст. 168 ПКУ, відповідно до якої ПДФО, утриманий з доходів резидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами БКУ.

Відповідно до ч. 1 ст. 64 БКУ ПДФО, який сплачується податковим агентом - юрособою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юрособи, зараховується до відповідного місцевого бюджету (до доходів загального фонду бюджетів міст республіканського АР Крим та обласного значення, міст Києва та Севастополя, районних бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад) за її місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах ПДФО, нарахованого на доходи, що сплачуються фізособі.

Такий порядок застосовується всіма юрособами, включаючи тих, що мають філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що розташовані на території іншої територіальної громади, ніж така юрособа, а також відокремленими підрозділами, яким в установленому порядку надано повноваження щодо нарахування, утримання і сплати (перерахування) до бюджету податку (пп. 168.4.2 ПКУ).

На виконання вимог пп. 168.4.4 ПКУ юрособа сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів (включаючи відділення, що розташовані на території іншої територіальної громади, ніж така юрособа).

Нагадаємо, що податковою адресою юрособи (відокремленого підрозділу юрособи) є місцезнаходження такої юрособи, відомості про що містяться у Єдиному держреєстрі юросіб та фізосіб - підприємців (п. 45.2 ПКУ).

Разом з тим, в п. 63.3 ПКУ зазначено, що з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку) у порядку, встановленому наказом Мінфіну №1588.

Так, у пп. 7.1 Порядку №1588 визначено, що якщо відповідно до законодавства у платника податків, крім обов'язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов'язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов'язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі.

Заява про взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку подається у відповідний контролюючий орган протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна, чи відкриття об'єкта, чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню.

ДФС в ІПК від 15.08.2018 р. №3545/6/99-99-15-01-15/ІПК повідомляє, якщо юрособа створює підрозділ з використанням праці найманих осіб за місцезнаходженням (розташуванням) на іншій ніж вона території, який не уповноважено юрособою нараховувати (сплачувати) ПДФО, то цей податок, нарахований працівникам такого підрозділу, юрособа перераховує до місцевого бюджету за місцезнаходженням цього підрозділу.

Водночас, ПДФО з заробітної плати працівників, постійне місце роботи яких трудовим договором (контрактом) зазначається в головному підприємстві, та які мають роз'їзний (пересувний) характер праці, сплачується до місцевого бюджету за місцезнаходженням основного підприємства.

Щодо визначення адміністративно-територіальної одиниці зазначимо таке.

Згідно з п. 5.1 ПКУ поняття, правила та положення, встановлені ПКУ та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених ст. 1 ПКУ.

Інші терміни, що застосовуються у ПКУ і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами (п. 5.3 ПКУ).

У абз. 3 ст. 1 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» адміністративно-територіальна одиниця визначена, як область, район, місто, район у місті, селище, село. Положенню абз. 3 цієї статті дано офіційне тлумачення Рішенням Конституційного Суду України від 13.07.2001 р. №11-рп/2001.

У п. 1 цього Рішення зазначено, що під термінами «район» та «район у місті» треба розуміти різні за своїм значенням адміністративно-територіальні одиниці в системі адміністративно-територіального устрою України, правовий статус яких повинен визначатися законом.

Також див. алфавітний покажчик районів>>

Крім цього, кожній адміністративно-територіальній одиниці присвоєно свій код за КОАТУУ>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДФО

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДФО»

  • Сплата ПДФО та ВЗ при часткових платежах за нерухомість
    Юрособа планує придбати у фізособи нерухоме майно, включаючи земельну ділянку. За договором оплата буде здійснюватися авансовими платежами протягом року, а перехід права власності відбудеться після здійснення повного розрахунку. Коли слід платити ПДФО і ВЗ – при здійсненні авансових платежів чи після переходу права власності на майно?
    19.04.20246
  • Заповнення декларації про майновий стан і доходи і додатка КІК, якщо фінзвітність з нульовими показниками
    Як заповнити декларацію про майновий стан і доходи та додатки КІК, якщо фінзвітність за 2022 і 2023 роки з нульовими показниками?
    15.04.202475
  • Штраф щодо незастосування 30% неоподатковуваної межі з ДМС
    Чи не буде штрафних санкцій, якщо підприємство при виплаті страховій компанії платежу по ДМС працівників, утримає ПДФО та ВЗ із всього страхового платежу, не застосовуючи пільгу з ПДФО? При цьому договір добровільного страхування відповідає вимогам ПКУ. За яким кодом в такому випадку (якщо пільгу не застосували) зазначати цю страхівку в Додатку 4ДФ?
    08.04.202429
  • Як оплатити послуги коворкінгу для дистанційних працівників без ПДФО та ВЗ?
    Деякі працівники переїхали з Києва, де у компанії офіс, в інші населені пункти та продовжують працювати в компанії. Для виконання своїх обов’язків вони іноді користуються послугами коворкінгу, які оплачують за власний рахунок. Чи виникає ПДФО, ВЗ та ЄСВ при поданні авансового звіту на компенсацію витрат по коворкінгу або оплаті послуг коворкінгу корпоративною карткою?
    02.04.202434
  • Договір добровільного медичного страхування і відшкодування працівнику витрат
    ТОВ уклав договір ДМС із страховою компанією. В договорі передбачено можливість відшкодування медичних витрат, понесених працівником, безпосередньо працівнику. Чи є це перепоною для неоподаткування ПДФО та ВЗ суми, яка не перевищує 30% від зарплати? Якщо так і ТОВ чи страхова компанія не буде утримувати ці суми із працівників, а платитиме за рахунок ТОВ/страхової компанії, які ще податки потрібно нараховувати?
    27.03.2024627