• Посилання скопійовано

Первинні документи для «єдиноподатника»: чи потрібно їх зберігати?

Чи потрібно підприємцю-«єдиннику» зберігати первинні документи?

Податківці неодноразово зазначали, що платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів, визначених у п. 44.1 ПКУ, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства.

Такі документи зберігаються не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої вони використовуються, а у разі її неподання — з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності.

Так, до такої податкової звітності належать:

Так як доходом фізособи-«єдинника» є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій), то відповідно підтверджуючими документами будуть виписки банку або розрахункові документи.

А от документами, що підтверджують, що товари для реалізації було придбано у суб'єктів господарювання, а не фізичних осіб, можуть бути: видаткові накладні, акти виконаних робіт, акти приймання-передачі, розрахункові документи.

 

Чим загрожує відсутність первинних документів у «єдинника»?

  • штрафи відповідно до п. 121.1 ПКУ, а саме: у розмірі 510 грн, за повторні дії протягом року — 1020 грн;
  • ризик донарахування податківцями ПДФО та ВЗ, якщо не вдасться довести, що товар для продажу придбавався в суб'єкта господарювання, а не фізичної особи.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Інші податки

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інші податки»

  • Чи є пільга з податку на нерухомість при виготовленні продукції з давальницької сировини?
    ТОВ має основний вид діяльності за кодом 23.70 «Різання, оброблення та оздоблення декоративного та будівельного каменю». Уклало договір на переробку давальницької сировини, за яким отримує від замовника блоки з каменю і використовуючи власні приміщення, станки, електроенергію, робочу силу тощо виготовляє пам’ятники, плитку тощо. Чи має ТОВ пільгу з податку на нерухомість при виготовленні продукції з давальницької сировини?
    16.04.202417
  • Коли сплачувати орендну плату за земельні ділянки комунальної та державної власності?
    Підприємство уклало з міською радою договір оренди земельної ділянки. Додаткову угоду до цього договору щодо застосування нової НГО земельної ділянки укладено та зареєстровано 29.02.2024 р. Розмір орендної плати було зменшено з 12000 грн до 10000 грн за місяць. Договором та додатковою угодою не визначено, з якого періоду застосовувати нову НГО. Який розмір орендної плати зазначити в декларації з плати за землю після зміни НГО?
    15.04.2024298
  • Чи нараховується пеня внаслідок зменшення плати за землю?
    ФОП має договір оренди землі комунальної власності на території активних бойових дій. Згідно з пп. 69.14 підр. 10 розд. ХХ ПКУ 14.03.2024 р. подано уточнюючий розрахунок за 2022 рік на зменшення орендної плати. До цього був податковий борг за 2022 р. Але датою подання уточнюючого розрахунку в ІКПП нарахована пеня. Чи правомірне нарахування пені?
    27.03.202430
  • Зміна цільового призначення земельної ділянки: що з земельним податком?
    Релігійна організація придбала земельну ділянку з кодом цільового призначення 02.07 (для іншої житлової забудови). В майбутньому планується на цій ділянці будувати храм. Якщо код цільового призначення буде змінено на 03.04 (для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій), чи може релігійна організація застосувати пільгу відповідно до пп. 283.1.8 ПКУ?
    14.03.202460
  • Залучення платних фахівців для проєкту благодійного фонду: оплата та оподаткування
    Благодійний фонд планує запустити проєкт для навчання дітей (творчу студію). Для проведення зайнять планується запрошувати фахівців на оплатній основі. Як оформити таку оплату?
    13.03.202430