Податківці неодноразово зазначали, що платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів, визначених у п. 44.1 ПКУ, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства.
Такі документи зберігаються не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої вони використовуються, а у разі її неподання — з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності.
Так, до такої податкової звітності належать:
- Книги обліку доходів;
- Книги обліку доходів та витрат;
- декларації платника єдиного податку — фізичної особи — підприємця;
- звітності з інших податків і зборів (наприклад, ф. №1ДФ).
Так як доходом фізособи-«єдинника» є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій), то відповідно підтверджуючими документами будуть виписки банку або розрахункові документи.
А от документами, що підтверджують, що товари для реалізації було придбано у суб'єктів господарювання, а не фізичних осіб, можуть бути: видаткові накладні, акти виконаних робіт, акти приймання-передачі, розрахункові документи.
Чим загрожує відсутність первинних документів у «єдинника»?
- штрафи відповідно до п. 121.1 ПКУ, а саме: у розмірі 510 грн, за повторні дії протягом року — 1020 грн;
- ризик донарахування податківцями ПДФО та ВЗ, якщо не вдасться довести, що товар для продажу придбавався в суб'єкта господарювання, а не фізичної особи.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс
Передплатити