• Посилання скопійовано

Витратоміри не встановлено: чи передавати підсумкові облікові дані за добу щодо обсягів обігу та залишків пального?

Чи повинно підприємство передавати зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на складі в період з 01.07.2019 р. - 30.09.2019 р., якщо витратоміри не встановлено?

Запитання:

Підприємство, яке з 01.07.2019 р. зареєструвалося платником акцизного податку, ввозить пальне (метанол) для виробничої переробки (виробництва непідакцизної продукції). Згідно з п. 18 підрозділу 5 розділу ХХ ПКУ витратоміри і рівнеміри можна встановлювати до 01.10.2019 р. Чи повинно підприємство передавати зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на складі в період з 01.07.2019 - 30.09.2019 рр., якщо витратоміри не встановлено? Довідка про обсяги в системі не приймається, оскільки не зареєстровано резервуари. А довідка про розпорядника акцизного складу, розташовані на ньому резервуари, витратоміри та рівноміри системою не приймається без реєстрації витратомірів і рівномірів.

 

Відповідь:

Щодо метанолу, насамперед зазначимо, що в пп. 215.3.4 ПКУ наведені ставки акцизного податку на пальне. При цьому за кодом товару (продукції) УКТ ЗЕД 2905 11 00 00 зазначено метанол технічний (метиловий спирт).

Нормами абз. 1 пп. 230.1.2 ПКУ передбачено, що акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані:

  • витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі;
  • рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Підпунктом 4 п. 2 Порядку №891 визначено, що обіг пального - це будь-які операції, що передбачають:

  • фізичне отримання розпорядником акцизного складу пального з переходом права власності на пальне чи без такого переходу (операції з виробництва, придбання, комісії, доручення, відповідального зберігання та інші операції);
  • фізичний відпуск (відвантаження розпорядником акцизного складу пального з переходом права власності на пальне чи без такого переходу (операції з реалізації, комісії, доручення, відповідального зберігання та інші операції).

Реєстром в пп. 5 п. 2 Порядку №891 визначена електронна база даних, яка містить податкову інформацію про:

  • розпорядників акцизних складів;
  • наявні у них акцизні склади, розташовані на акцизних складах резервуари;
  • витратоміри та рівнеміри, їх серійні (ідентифікаційні) номери;
  • дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби, а також про фактичний обсяг обігу пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД, акцизних складів та розпорядників акцизних складів.

Постановою Кабміну №545 було внесено зміни до п. 6 Порядку №891, в якому зазначене таке:

Усі зміни щодо акцизів
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

Електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену у пп. 1- 4 п. 5 Порядку №891, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів одноразово до початку введення в дію Реєстру та в разі зміни такої інформації.

До інформації, що надсилається одноразово належить:

  •  інформація про розпорядника акцизного складу (найменування, реєстраційні дані, реквізити документів, на підставі яких здійснюється експлуатація акцизного складу);
  • інформацію про всі наявні у розпорядника акцизного складу акцизні склади (адреса, правовстановлюючі документи на споруди та приміщення акцизного складу) з уніфікованим номером кожного акцизного складу, який автоматично присвоєно в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, з уніфікованою нумерацією кожного акцизного складу та всі резервуари (їх кількість, тип, ємність) з уніфікованою нумерацією кожного резервуара, розташовані на акцизних складах;
  • інформацію про акцизний склад з уніфікованим номером в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, розташовані на такому акцизному складі резервуари з уніфікованою нумерацією, про назви, моделі, серійні (ідентифікаційні) номери витратомірів, установлених у кожному місці відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу, та назви, моделі, серійні (ідентифікаційні) номери рівнемірів, установлених на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на такому акцизному складі;
  • дату встановлення, заміни, опломбування, технічного обслуговування, ремонту, повірки, калібрування витратоміра, рівнеміра, резервуара, відомості щодо організацій та осіб, які проводили такі роботи.

Інформація про витратоміри та рівнеміри вноситься до Реєстру після настання строків їх встановлення, визначених ПКУ.

Нагадаємо, що норми п. 12 підрозділу 5 розділі ХХ ПКУ зобов'язують розпорядників акцизних складів обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Реєстрі в такі строки:

  • не пізніше 01.07.2019 р. – акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. м;
  • не пізніше 01.10.2019 р. – акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. м, але не перевищує 20000 куб. м;
  • не пізніше 01.01.2020 р. – акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. м.

На нашу думку, з урахуванням встановлених ПКУ строків, інформація щодо рівнемірів, установлених на стаціонарних резервуарах (графи 08.8 – 08.12) не наводиться у Довідці про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри.

Також до настання строків встановлення витратомірів та рівнемірів, визначених ПКУ, не зазначається інформація щодо витратомірів, установлених на акцизному складі пального на місцях відпуску пального наливом з акцизного складу, у таблиці 2 Довідки про розпорядника. При цьому в графі 11.5 таблиці 4 Довідки про розпорядника слід вказати тип  події: розміщення об'єкта в межах акцизного складу.

Крім того, необхідно, щоб запропонований варіант заповнення Довідки про розпорядника «влаштував» програмне забезпечення, яке застосовується для ведення Реєстру.

Електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену в пп. 5 і 6 п. 5 Порядку №891, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів щодня (крім днів, у які акцизний склад не працює).

До таких даних належать:

-  зведені за добу підсумкові облікові дані щодо:

  • обсягів фактичних залишків пального на початок та кінець звітної доби та добового обсягу обігу пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C, у розрізі всіх наявних у розпорядника акцизного складу акцизних складів з уніфікованою нумерацією - для усіх розпорядників акцизних складів, крім зазначених в абз. 3 пп. 5 п. 5 Порядку №891;
  • добового фактичного обсягу реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C, – для розпорядників акцизних складів, на акцизних складах яких провадиться діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову підакцизну продукцію (пальне);

- інформація про осіб (прізвище, ім'я, по батькові, посада), які формують та надсилають електроні документи для наповнення Реєстру.

Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу (обсяг реалізованого та обсяг отриманого) пального, зазначені в пп. 5 п. Порядку №891, формуються після проведення останньої операції з обігу пального за звітну добу, але не пізніше 23 години 59 хвилин такої доби, до початку проведення операцій з обігу пального за добу, що настає за звітною добою, та подаються до ДФС не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

Отже, керівництву підприємства з безперервним виробництвом необхідно самостійно визначитися з часом, достатнім для формування та подання до ДФС інформації про фактичні залишки пального та про обсяг його обігу, щоб встигнути до початку нової доби (наприклад, 23:30).

Нормами пп. 2 п. 7 Порядку № 891 передбачено, що інформація, зазначена в пп. 5 п. 5 цього Порядку, вноситься до електронних документів для наповнення Реєстру:

  • автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів та рівнемірів починаючи з граничних строків, зазначених у пп. 12 і 27 підрозділу 5 розділу XX ПКУ, для обов'язкового обладнання акцизних складів рівнемірами та витратомірами (тобто, з 01.10.2019 р.);
  • відповідальною особою розпорядника акцизного складу – під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра або витратоміра, а також у період з 01.06.2019 р. до граничних строків, передбачених у пп. 12 і 27 підрозділу 5 розділу XX ПКУ, для обов'язкового обладнання акцизних складів витратомірами та рівнемірами, тобто, до 01.10.2019 р.

Отже, в період з 01.07.2019 - 30.09.2019 рр. (до обладнання та реєстрації витратомірів-лічильників в Реєстрі) підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на складі передаються відповідальною особою розпорядника акцизного складу.

З урахуванням викладеного, на нашу думку, обсяги залишків пального у резервуарах мають зазначатися не за показниками рівнемірів, а за показниками інших вимірювальних приладів (графи 08.9 та 08.10) Довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального.

Відповідно до п. 25 підрозділу 5 розділі ХХ ПКУ норми пп. 1202.1 - 1202.3 та п. 1281.2 ПКУ, якими запроваджені нові штрафні санкції за порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних в ЄРАН та за відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального розпорядником акцизного складу застосовуються з 01.10.2019 р., а норми п. 1281.3 (незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового) – з 01.01.2020 р.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Акцизи»