• Посилання скопійовано

Ліквідація постійного представництва здійснюється в Мінекономіки та в органах ДФС

Постійне представництво нерезидента ліквідується. Які нюанси проходження процедури ліквідації з урахуванням того, що представництво не проходило процедуру реєстрації у держреєстратора, а отримало свідоцтво на право діяльності в Міністерстві економіки?

Відповідно до ч. 8 ст. 4 Закону №755 представництва іноземних госпсуб'єктів підлягають реєстрації в порядку, визначеному  якої у разі реєстрації представництва іноземного госпсуб'єкта  заявнику видається Свідоцтво з відповідним номером. Дані про реєстрацію вносяться до Реєстру представництв, що ведеться Міністерством.Законом України "Про зовнішньоекономічну діяльність" (порядок реєстрації наведений у ст. 5 цього Закону).

Сам же порядок реєстрації представництв іноземних госпсуб'єктів в Україні наведений в Інструкції №30 , відповідно до п. 7 якої у разі реєстрації представництва іноземного госпсуб'єкта заявнику видається Свідоцтво з відповідним номером. Дані про реєстрацію вносяться до Реєстру представництв, що ведеться Міністерством.

Загальні підстави для ліквідації таких іноземних представництв визначені в п. 15 Інструкції № 30, а саме:

  • у разі ліквідації іноземного суб'єкта господарської діяльності, який має своє представництво в Україні;
  • у разі припинення дії угоди з іноземною державою, якщо представництво відкрито на підставі такої угоди і це прямо передбачено положеннями угоди;
  • за рішенням іноземного суб'єкта господарської діяльності, який відкрив представництво;
  • у разі невиконання іноземним суб'єктом господарської діяльності або представництвом вимог законодавства України, в тому числі положень цієї Інструкції, діяльність представництва припиняється в судовому порядку.

У разі припинення діяльності іноземного представництва Мінекономіки приймає рішення про скасування запису в Реєстрі представництв та вилучення Свідоцтва, про що повідомляється представництву у письмовій формі.

Таким чином, процедура ліквідації представництв іноземних компаній в Україні здійснюється за іншою процедурою, ніж ліквідація юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів та не повязані із процедурою внесенням змін до ЄДР юросіб, фізосіб-підприємців та громадських формувань.

Водночас, представництва іноземних компаній, у т.ч. постійні представництва, мають бути постановлені на облік в органах ДФС.

Відповідно до п. 5.10 Порядку №1588, якщо постійне представництво закривається (ліквідується), то після зняття ознаки платника податку на прибуток проведення розрахунків з бюджетом зі сплати всіх податків, зборів та у разі відсутності у нерезидента будь-яких об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням, контролюючий орган здійснює зняття з обліку такого постійного представництва за загальними процедурами, встановленими цим Порядком.

Відповідно до п. 11.3 Порядку № 1588 у разі прийняття рішення про закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, до контролюючого органу за основним місцем обліку такого відокремленого підрозділу подаються такі документи:

  • заява про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою №8-ОПП, дата якої фіксується в журналі за формою №6-ОПП;
  • оригінал довідки за формою №4-ОПП;
  • копія розпорядчого документа про закриття відокремленого підрозділу.

УВАГА! Жодних документів при цьому з Мінекономіки щодо розпочатої процедури ліквідації іноземного представництва подавати не вимагається.

Згідно з п. 11.9 Порядку № 1588 у разі отримання органом ДФС наведених вище документів та/або якщо розпочато процедуру припинення (закриття) постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, контролюючим органом приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими пунктами 11.11 та 11.12 цього розділу) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.

Призначається перевірка у такі строки:

  • не пізніше десяти робочих днів з дати отримання відомостей про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;
  • протягом десяти робочих днів після одержання того документа, що надійшов до контролюючого органу першим, в інших випадках.

При цьому, слід врахувати, що норми Інструкції №30 не вказують на те, чи має бути таке постійне представництво виключене з Реєстру та вилучене Свідоцтво після зняття з обліку в органах ДФС.  Не вказано нічого з цього приводу й в Порядку №1588.

Тому, на нашу думку, процедури ліквідації постійного представництва Мінекономіки та зняття з обліку в органах ДФС дві різні процедури та жодним чином між собою не пов’язані. Відтак, звертатись до органів ДФС про зняття з обліку постійного представництва може відбуватись як одночасно з поданням документів про ліквідацію представництва до Мінекономіки, так і після вилучення з Реєстру  представництв та Свідоцтва.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Чи може неприбуткова організація надати благодійну допомогу ЗСУ?
    В статуті неприбуткової оргазації передбачено наукові розробки, дослідження та інше у галузі права, а надання благодійної допомоги не передбачено. Чи може така організація придбати товар для подальшої безоплатної (благодійної) передачі ЗСУ? Як звітувати за такою операцією?
    17.04.202421
  • З немонетарної заборгованість переводиться в монетарну і назад: що з курсом?
    У 2021 р. резидент отримав авансову оплату за товар від нерезидента. В січні 2022 р. підписано додаткову угоду щодо повернення передплати. Заборгованість переведено до складу монетарної. Після введення валютних обмежень на період воєнного стану оплата не була проведена. Підприємство визначало курсові різниці на дату балансу. У 2024 р. вирішено все ж здійснити відвантаження. Як визначити курс, за яким монетарна заборгованість переводиться до складу немонетарної?
    15.04.202419
  • Порушення при ввезенні гуманітарної допомоги
    Громадська організація імпортувала гуманітарну допомогу - легковий авто для передачі ЗСУ і кабель для ремонту дронів. Але авто передане учаснику бойових дій, який працює волонтером в ГО, а кабель використовується самою ГО для ремонту дронів, а не переданий ЗСУ. Чи є порушення?
    10.04.202423
  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.2024127
  • З якою періодичністю складати подорожній лист?
    Водії виїжджають за заявкою і після виконання замовлення можуть отримати наступну. Маршрут та дату повернення визначити складно. За якою формою складати подорожній лист? Чи можна скласти один подорожній лист на весь період поїздки (місяць та більше), чи під кожну заявку?
    22.03.20241 109