• Посилання скопійовано

Вакцинація працівників за рахунок профспілки

Чи може первинна профорганізація оплатити вакцинацію працівників підприємства (сезонну, проти грипу)? Як оформляти таку операцію: списком чи достатньо акту наданих послуг від медзакладу? Чи підлягає оподаткуванню дана виплата як додаткове благо?

Можливість оплати вакцинації

У ст. 14 Закону про профспілки зазначено, що статут (положення) профспілки повинен містити, серед іншого, інформацію про:

  • джерела надходження (формування) коштів профспілки та
  • напрями їх використання.

Конкретизують таку інформацію в кошторисах, які щорічно складає профспілка і які затверджуються загальними зборами членів.

Таким чином, якщо внутрішніми документами профспілки здійснювати такі виплати дозволено чи хоча б не заборонено, профспілка може оплатити вакцинацію. Звісно, що такі витрати в складі кошторису мають бути затверджені загальними зборами членів профспілки.

 

Оподаткування

Відповідно до пп. 165.1.19 ПКУ, кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку, за умови документального підтвердження витрат, пов’язаних із наданням зазначеної допомоги (у разі надання коштів), не включається до оподатковуваного доходу такого платника.

Відповідно до ст. 3 Закону № 2801медичне обслуговування - діяльність закладів охорони здоров’я та ФОП, які зареєстровані та одержали відповідну ліцензію в установленому законом порядку, у сфері охорони здоров’я, що не обов’язково обмежується медичною допомогою, але безпосередньо пов’язана з її наданням.

Медична допомога - діяльність професійно підготовлених медичних працівників, спрямована на профілактику, діагностику, лікування та реабілітацію у зв'язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв'язку з вагітністю та пологами.

Вакцинація відноситься до медичної допомоги, адже спрямована на профілактику хвороби.

Таким чином, витрати профспілки на вакцинацію своїх членів не оподатковуються ПДФО, а отже, і ВЗ згідно з пп. 165.1.19 ПКУ. До речі, про оподаткування при вакцинації ми писали тут, тут, тут, тут тощо.

Причому витрати на вакцинацію не оподатковуються і ЄСВ. Тому що вона не належить до фонду оплати праці працівників.

Але щоб виконати норми пп. 165.1.19 ПКУ, потрібно документально підтвердити витрати на вакцинацію.

Нормативно встановленого порядку документального підтвердження немає. Тому профспілка має вирішувати це питання самостійно, виходячи з особливостей кожної конкретної ситуації.

З нашого погляду, документування може бути таким: профспілка укладає з медичним закладом відповідний договір на вакцинацію, в якому може встановлюватися вартість вакцинації одного члена. До договору може прикладатися і список членів, які підлягають вакцинації. Хоча такий список і не є обов’язковим.

В договорі доцільно прописати порядок документування наданих послуг. Наприклад, що сторони складають акт, до якого додається відомість вакцинованих членів, з їх підписами, яка підтверджує, що відповідні члени отримали послуги вакцинації. Та підпис медичного працівника, який відповідає за проведення вакцинації.

Отже, здійснення вакцинації кожного члена документується відомістю.

Після того, як послуги надані, сторони складають акт наданих послуг, до якого додають відомість з підписами членів і відповідального медичного працівника.

Знову підкреслимо. Це один з можливих варіантів документування. Він підтверджує, що послуги надані.

У формі № 1ДФ вартість вакцинації профспілка відображає з ознакою доходу «126».

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.202485
  • З якою періодичністю складати подорожній лист?
    Водії виїжджають за заявкою і після виконання замовлення можуть отримати наступну. Маршрут та дату повернення визначити складно. За якою формою складати подорожній лист? Чи можна скласти один подорожній лист на весь період поїздки (місяць та більше), чи під кожну заявку?
    22.03.2024954
  • Отримано credit memo: як врахувати?
    ТОВ - офіційний представник нерезидента в Україні щодо розповсюдження аудіо та відео-продукції. Протягом 2023 р. перевиконало план щодо підключення до інформаційного ресурсу користувачів. Нерезидент 28.02.2024 р. надав credіt memo ТОВ, що має бути врахований при розрахунку за послуги з нерезидентом у лютому та березні 2024 р. Чи має ТОВ скоригувати фінрезультат за 2023 р., оскільки credit memo за результатами роботи 2023 р.? Чи потрібно нарахувати курсову різницю на дату проведення акту від нерезидента ?
    15.03.202456
  • Придбання нерухомості комунальної власності, у якій вже є орендарі
    Підприємство придбало нежитлову нерухомість на аукціоні. В договорі купівлі-продажу об’єкту малої приватизації вказано, що приміщення надано в оренду до 2028 р. і цей договір чинний і для покупця. Майно перебувало в комунальній власності і передане пкупцю в день укладення договору балансоутримувачем. Як відобразити придбання такої нерухомості в обліку? Коли вводити в експлуатацію, якщо акт прийому-передачі майна від 15.02.2023 р.? Як відображати відносини з орендарем? Чи потрібна додаткова угода до договору оренди?
    14.03.202422
  • Чи включати адмінвитрати при обчисленні вартості видобутої корисної копалини?
    При обчисленні вартості видобутої корисної копалини за розрахунковою вартістю до витрат потрібно включати адміністративні витрати чи ні? Місцеві податківці сказали, що потрібно включати, адже підприємство займається тільки виробництвом каменю та щебеню, тому потрібно включати всі витрати, крім витрат на збут. Сказали, що є роз'яснення ДПС, але ми не знайшли
    11.03.202428