• Посилання скопійовано

Зміна назви підприємства спричиняє переоформлення і статуту, і дозволів, і ліцензій

У зв'язку з перейменуванням підприємство подало Держреєстратору реєстраційну заяву для внесення змін у ЄДР. Крім того, подано заяву на переєстрацію платником ПДВ. Чи треба про перейменування повідомляти Фонди? Якщо так, то у які строки та у якій формі? Чи треба переоформлювати документи щодо наявних РРО, ліцензій, дозволів?

Оскільки найменування підприємства міститься в його установчих документах (статуті для ТОВ, ПП тощо), то зміна найменування відбувається з обов'язковим внесенням змін до таких установчих документів через державного реєстратора. Саме держреєстратор надсилає змінені дані до органу ДФС та Фондів соцстрахування, отже, додаткові дані до цих органів з метою зміни облікових даних подавати не треба. 

Виключення становить хіба Фонд інвалідів. Якщо підприємство перебуває на обліку в цьому Фонді (подає до нього щорічні звіти), то відповідно до п. 3 Порядку №70, воно має подати до відділення Фонду реєстраційну заяву з оновленими даними (неприбуткові організації – ще і копію довідки від органу ДФС про включення їх до Реєстру неприбуткових організацій).    

Для решти контролюючих органів достатньо отримання даних з ЄДР. Розглянемо, наприклад, як це відбувається у органі ДФС, в якому підприємство перебуває на обліку. 

Відповідно до пп. 66.1.1 ПКУ підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є інформація органів державної реєстрації. Внесення змін до облікових даних платників податків (п. 66.2 ПКУ) здійснюється у відповідності до вимог Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Мінфіну від 09.12.2011 року №1588.

За п. 9.2 Порядку № 1588 у разі виникнення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік, крім змін, які вносяться до ЄДР, платник податків повинен повідомити про це податківців за формами №1-ОПП№5-ОПП  (з позначкою "Зміни") або за формою №1-РПП (з позначкою "Перереєстрація, зміни") (аналогічні вимоги містяться у п. 66.5 ПКУ).

Тож, оскільки відомості про зміну назви підприємства вносяться в ЄДР, фіскальним органам має бути цілком достатньо отримання даних від державного реєстратора, і самому підприємству подавати такі відомості податківцям не потрібно. 

Водночас, згідно з п. 9.4 Порядку №1588 у разі внесення змін у дані, що вказуються у довідці за формою №4-ОПП (найменування: прізвище, ім'я, по батькові, місцезнаходження (місце проживання) платника податків, керівника, контролюючого органу, в якому платник податків перебуває на обліку, тощо), ця довідка підлягає заміні у контролюючому органі. Однак на сьогодні сама довідка форми №4-ОПП практично не використовується (див. тут).

Але ось платникам ПДВ варто отримати від податківців витяг з реєстру платників ПДВ із оновленими даними. Для цього, згідно із п. 4.1-4.2 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість,  платник ПДВ подає до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку, додаткову реєстраційну заяву з позначкою "Перереєстрація". У реєстраційній заяві платник ПДВ зазначає дані станом на дату заповнення заяви, у тому числі критерії, за якими станом на дату заповнення заяви особа відповідає статусу платника ПДВ згідно з розділом V ПКУ.

Щодо ліцензії та РРО, то тут слід звернути увагу на таке:

1. Підставою для переоформлення ліцензії є зміна найменування юридичної особи (якщо зміна найменування не пов'язана з реорганізацією юридичної особи) (п. 15 ст. 13 Закону України від 02.03.2015 р. №222-VIII “Про ліцензування видів господарської діяльності”). Переформлену ліцензію видає відповідний орган ліцензування.

2. Реєстраційне посвідчення на РРО (форма №3-РРО, дод. 3 до Наказу N 547) видається суб'єкту господарювання із зазначенням його найменування. Тому, у разі зміни найменування госпсуб'єкта потрібно здійснити перереєстрацію РРО та отримати нове реєстраційне посвідчення (глава 3 розділу II Наказу № 547). Нове реєстраційне посвідчення видає орган ДФС за місцем обліку.

Відповідна ситуація має відбуватись й з дозволами, проте слід зважати на те, що в Україні дозвільні документи видаються за принципом “єдиного вікна” через Центри надання адміністративних послуг, створених при обласних, районних і відповідних міських державних адміністрацій (ст. 12 Закону України від 06.09.2012 р. №5203-VI “Про адміністративні послуги”).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Ліцензії і дозволи»

  • Чи змінювати ліцензію при встановленні додаткової ємності для зберігання?
    У заяві на отримання ліцензії в 2022 році зазначено місце зберігання пального з типом об’єкта оподаткування «213» (завод), відповідно до форми №20-ОПП, і в ліцензії на 5 років визначено ліміт 20 000 л. В 2023 році придбана ще одна ємність і фактично кількість зберігання пального збільшилась до 30 000 л. Чи подавати форму №20-ОПП? Чи подавати заяву на збільшення ліміту в ліцензії на зберігання пального?
    22.04.202422
  • Ануляція ліцензії на зберігання пального: а може відповідальне зберігання?
    Підприємство придбало ПММ 28.03.2024 р. Акцизну накладну від продавця зареєстровано 28.03.2024 р. Заяву на анулювання ліцензії в зв’язку зі зміною адреси акцизного складу підприємство подало 26.03.2024 р. Витяг з розпорядження щодо анулювання ліцензії на зберігання ПММ для власних потреб датовано 28.03.2024 р. Коли ліцензія на зберігання вважається анульованою? Чи можна передати на зберігання пальне, якщо ліцензію анульовано?
    22.04.202420
  • Сплата та продовження ліцензії на оптовий продаж алкогольних напоїв під час воєнного стану
    Підприємство має ліцензію на оптовий продаж алкогольних напоїв. У цьому місяці повинні продовжувати її ще на рік та сплатити 500 000 грн. Чи можна до кінця воєнного стану не платити ці 500 000 грн за продовження цієї ліцензії, а оплатити цю суму протягом 30 днів після скасування воєнного стану? Чи поширюється звільнення на ліцензію оптового продажу алкогольних напоїв?
    09.04.2024109
  • Чи застосовує касовий метод підприємство, якщо дозвіл на будівництво отримано до 10.10.2022 року?
    ТОВ отримало дозвіл на будівництво багатоквартирного будинку до 10.10.2022 року. В березні 2023 року ТОВ отримує право власності на квартиру (перше постачання) і на наступний день продає цю квартиру покупцю. В обліковій політиці касовий метод не застосовується. Чи потрібно застосовувати касовий метод? Коли виникають зобов’язання з ПДВ: при отримані дозволу або ж все-таки при оплаті за квартиру?
    20.03.202442
  • СГ включено до реєстру великих платників. Чи переоформлювати ліцензію на оптову торгівлю пальним?
    Діяльність підприємства – оптова торгівля пальним без місця зберігання, є відповідна ліцензія. Підприємство включено до реєстру великих платників податків на 2024 рік згідно зі ст. 64 ПКУ. Чи потрібно у зв'язку з цим подавати заяву на перереєстрацію ліцензії?
    14.02.202420