• Посилання скопійовано

Для виготовлення та реалізації самогону в кафе слід отримати ліцензію

Фізособа-підприємець, який здійснює реалізацію алкогольних напоїв у кафе, бажає виробляти та реалізовувати ще й самогон. Що для цього необхідно?

Для виробництва та реалізації самогону, який є алкогольним напоєм, потрібні, щонайменше, дві ліцензії – на виробництво і на роздрібний (у випадку з продажем алкоголю в кафе) продаж. 

Оскільки ФОП вже займається роздрібним продажем алкогольних напоїв, скоріш за все, ліцензія на таку торгівлю в нього вже є. Тому розглянемо умови ліцензування виробництва алкогольних напоїв. 

Преамбулою Закону про алкоголь  зазначено, що його дія не поширюється на роздрібну торгівлю винами столовими, крім випадків, передбачених цим Законом, а також на виробництво вин виноградних і плодово-ягідних, наливок і настоянок, виготовлених громадянами в домашніх умовах для власного споживання. Але, звісно, реалізації інших алкогольних напоїв це не стосується.  

Під алкогольними напоями, виробництво яких має здійснюватись у відповідності до вимог Закону про алкоголь, слід розуміти продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відсотка об'ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206, 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5% об'ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД.

При цьому ліцензія на роздрібну торгівлю (реалізацію у кафе) алкогольних напоїв не дає право на виробництво алкоголю. Для цього, Законом про алкоголь передбачені спеціальні норми, зокрема, окремі ліцензії на виробництво алкогольних напоїв з обовязковою атестацією виробництва та підтвердженням відповідності виробленої продукції шляхом сертифікації. 

Згідно із інформаційною карткою «Видача ліцензії на виробництво алкогольних напоїв», затвердженою наказом ДПС України від 26.03.2013 р. № 78, особа, яка бажає отримати ліцензію на виробництво алкогольних напоїв, має надати в орган ДФС такі документи: 

1) Заява.

2) Копії засновницьких документів.

3) Дозвіл про допуск суб'єкта господарювання до виробництва продукції, виданий центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері пожежної і техногенної безпеки.

4) Дозвіл на початок роботи суб'єкта господарювання, виданий центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

5) Довідка центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, про санітарно-технічний стан виробництва і безпеки праці.

6) Атестат виробництва, свідоцтво про атестацію лабораторії, видані центральним органом виконавчої влади, уповноваженим відповідно до законодавства.

7) Документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (наразі річна плата за ліцензію становить 780 грн., ст. 4 Закону про алкоголь).

8) Копії документів, що підтверджують власність або відповідно до інших не заборонених законодавством підстав володіння та/або користування приміщеннями та обладнанням, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва алкогольних напоїв.

9) Копія документа, що підтверджує право власності на знаки для товарів і послуг, або рішення про прийняття заявок на реєстрацію знаків для товарів і послуг (на період до видачі свідоцтв на знаки для товарів і послуг), або дозволи інших власників знаків для товарів і послуг.

10) Копії технологічних інструкцій, рецептур та дозволів інших власників на їх використання.

Документи подаються в одному примірнику в копіях, засвідчених нотаріально або органом, який видав оригінал документа.

Заява та документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом. У разі подання заяви та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.

Зверніть увагу: згідно зі ст. 17 Закону про алкоголь,  за виробництво  спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового    ректифікованого    виноградного,   спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового,  алкогольних  напоїв та тютюнових виробів без наявності ліцензії, застосовується штраф у розмірі 200%  вартості  виробленої  продукції  (за оптово-відпускними  цінами),  але  не менше 85 000 гривень.

Крім того, виготовлення або зберігання без мети збуту самогону чи інших міцних спиртних напоїв домашнього вироблення, виготовлення або зберігання без мети збуту апаратів для їх вироблення -  тягнуть за собою накладення штрафу від 51 грн до 170 грн (ст. 176 КУпАП). Придбання самогону та інших міцних спиртних напоїв домашнього вироблення - тягне за собою накладення штрафу від 17 грн до 85 грн (ст. 177 КУпАП). 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Ліцензії і дозволи»

  • Чи потрібна легалізація або апостилювання податкових документів, виданих податковими органами Польщі?
    Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених у Польщі, платник зобов'язаний отримати від державного органу Польщі довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Чи потрібно її легалізувати або апостилювати для надання ДПС України?
    25.04.202417
  • Чи змінювати ліцензію при встановленні додаткової ємності для зберігання?
    У заяві на отримання ліцензії в 2022 році зазначено місце зберігання пального з типом об’єкта оподаткування «213» (завод), відповідно до форми №20-ОПП, і в ліцензії на 5 років визначено ліміт 20 000 л. В 2023 році придбана ще одна ємність і фактично кількість зберігання пального збільшилась до 30 000 л. Чи подавати форму №20-ОПП? Чи подавати заяву на збільшення ліміту в ліцензії на зберігання пального?
    22.04.202426
  • Ануляція ліцензії на зберігання пального: а може відповідальне зберігання?
    Підприємство придбало ПММ 28.03.2024 р. Акцизну накладну від продавця зареєстровано 28.03.2024 р. Заяву на анулювання ліцензії в зв’язку зі зміною адреси акцизного складу підприємство подало 26.03.2024 р. Витяг з розпорядження щодо анулювання ліцензії на зберігання ПММ для власних потреб датовано 28.03.2024 р. Коли ліцензія на зберігання вважається анульованою? Чи можна передати на зберігання пальне, якщо ліцензію анульовано?
    22.04.202423
  • Сплата та продовження ліцензії на оптовий продаж алкогольних напоїв під час воєнного стану
    Підприємство має ліцензію на оптовий продаж алкогольних напоїв. У цьому місяці повинні продовжувати її ще на рік та сплатити 500 000 грн. Чи можна до кінця воєнного стану не платити ці 500 000 грн за продовження цієї ліцензії, а оплатити цю суму протягом 30 днів після скасування воєнного стану? Чи поширюється звільнення на ліцензію оптового продажу алкогольних напоїв?
    09.04.2024111
  • Чи застосовує касовий метод підприємство, якщо дозвіл на будівництво отримано до 10.10.2022 року?
    ТОВ отримало дозвіл на будівництво багатоквартирного будинку до 10.10.2022 року. В березні 2023 року ТОВ отримує право власності на квартиру (перше постачання) і на наступний день продає цю квартиру покупцю. В обліковій політиці касовий метод не застосовується. Чи потрібно застосовувати касовий метод? Коли виникають зобов’язання з ПДВ: при отримані дозволу або ж все-таки при оплаті за квартиру?
    20.03.202443