• Посилання скопійовано

Дата формування чеку РРО/ПРРО при інтернет-торгівлі

Є інтернет-магазин, на якому розміщено платіжний віджет, для чого було укладено договір еквайрингу з платіжною системою. Клієнти оплачують товар через інтернет, а потім магазин доставляє цей товар по місту. Якою датою формувати чек РРО/ПРРО – датою фіксації списання коштів з рахунку клієнта, надходження коштів на рахунок чи відвантаження товарів?

Дата чеку

Першою подією в даній ситуації є передавторизація картки на сайті інтернет-магазину. Друга подія – надходження коштів на рахунок магазину. Третя подія – відвантаження товару покупцеві.

У звичайному магазині, коли картку приймає продавець-касир і проводить оплату через POS-термінал, чек РРО формується за першою подією – передавторизацією картки.

Але інтернет-магазин працює всі 24 години на добу, включаючи позаробочий час і вихідні, неробочі дні працівників. Тож постійно в інтернет-магазині касир не знаходиться. 

Варто сказати, що питання дати складання чека в описаній ситуації Закон про РРО не регулює (див.,наприклад, ІПК ДФСУ від 21.06.2019 р. №2856/6/99-99-14-05-01-15/ІПК).

Можемо спробувати вирішити це питання, проаналізувавши загальні норми Закону про РРО.

Розрахункова операція - приймання від покупця платіжних карток за місцем реалізації товарів, а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця (ст. 2 Закону про РРО).

Місце проведення розрахунків – в тому числі місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо (ст. 2 Закону про РРО).

Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в тому числі у безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки через РРО/ПРРО, надавати покупцеві чек РРО/ПРРО (п. 1, п. 2 ст. 3 Закону про РРО).

Як бачимо, чіткої дати Закон про РРО не пропонує. Єдине, що залишається непорушним, – чек РРО потрібно надати покупцеві товару. Тому в принципі чек РРО можна оформити на будь-яку з наведених дат.

Ми рекомендуємо оформляти на дату відвантаження товару, вклавши роздрукований чек РРО в упаковку з товаром. Про це ми детально писали тут.

Також пропонуємо до уваги наш коментар про застосування РРО в разі постачання товарів через перевізника. Аналогічна ситуація виникає і в даному випадку, коли товар доставляється кур’єром після оплати. Але оскільки, як вже сказано, конкретна дата Законом про РРО не встановлена, для уникнення непорозумінь з податковою можна отримати для себе індивідуальну податкову консультацію. Про бухоблік отримання оплати, з подальшим відвантаженням товару, сказано нижче (наведені посилання).

 

Якщо оплата після відвантаження – як відобразити в бухобліку?

По-перше, як випливає з наведеного нами вище, чек РРО потрібно оформляти на дату відвантаження товару як першої події, а не на дату оплати.

Бухгалтерські проведення:

  • Дт 361 Кт 702 – відвантаження товару;
  • Дт 702 Кт 641 – нарахування ПЗ з ПДВ;
  • Дт 702 Кт 791 – дохід від продажу віднесено на фінрезультати;
  • Дт 902 Кт 28 – списана собівартість товару;
  • Дт 791 Кт 902 – собівартість реалізації віднесена на фінрезультати;
  • Дт 333 Кт 361 – покупець здійснив оплату карткою;
  • Дт 311 Кт 333 – кошти надійшли на рахунок інтернет-магазину.

 

Які особливості бухгалтерського обліку інтернет-магазину?

Це питання ми розглядали, наприклад, тут та тут.

 

Які форми оплати в яких випадках повинні стояти в чеку РРО/ПРРО?

У випадку приймання суб'єктом господарювання у покупця для розрахунку у інтернет-магазині електронного платіжного засобу (банківську платіжну карту), такий суб'єкт господарювання може оформити розрахунковий документ (касовий чек) та видати його покупцю разом з товаром, незалежно від того, коли надійшли перераховані покупцем кошти на його розрахунковий рахунок.

У чеку може зазначатись форма оплати «Картка», «Інтернет замовлення», «Передоплата», «Згідно замовлення», тощо.

Про це детальніше можна почитати тут.

 ***

Читайте також:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»