• Посилання скопійовано

Встановлення ліміту каси для торгової точки

Готівкова виручка віддалених торгових точок, на яких ведуться касові книги, здається до головної каси філії підприємства один раз на три дні, звідки потім виручку здають до банку. Чи можна у зв’язку з цим збільшити середньоденний ліміт каси торгових точок в три рази?

Дивимося Положення №148.

В п. 48 Положення №148 зазначено, що підприємство визначає і встановлює за погодженням з банком (у якому відкрито рахунок установи/підприємства, на який зараховуються кошти) строки здавання ним готівкової виручки (готівки) для її зарахування на рахунки в банках відповідно до таких вимог:

  1. для підприємств, розташованих у населених пунктах, де є банки - щодня [у день надходження готівкової виручки (готівки) до їх кас];
  2. для підприємств, у яких час закінчення робочого дня (зміни), установлений правилами внутрішнього трудового розпорядку і графіками змінності відповідно до законодавства України, не дає змогу забезпечити здавання готівкової виручки (готівки) у день її надходження, - наступного за днем надходження готівкової виручки (готівки) до каси дня;
  3. для підприємств, розташованих у населених пунктах, де немає банків, - не рідше ніж один раз на п'ять робочих днів.

Причому згідно з п. 49 Положення №148 строки здавання готівки до банку визначаються в договорах банківського рахунку.

Таким чином, збільшити середньоденний ліміт каси в три рази можна тільки в тому разі, якщо, по-перше, віддалені торгові точки знаходяться в населених пунктах, де немає банків. По-друге, якщо в договорі з банком зазначено про здавання готівкової виручки віддалених торгових точок один раз на три робочі дні.

Якщо хоча б одна з наведених умов не виконана, з погляду автора, відсутні підстави збільшувати середньоденний ліміт в три рази.

До речі, особливості розрахунку ліміту наведені в п. 50 Положення №148. Там сказано, що спершу потрібно розробити та затвердити внутрішнім документом Порядок розрахунку ліміту. У розрахунку має враховуватися строк здавання готівки до банку. Тобто, якщо строк раз на три дні, середньоденний ліміт можна збільшити утричі. Своєю чергою, середньоденний ліміт встановлюють на підставі розрахунку середньоденного надходження готівки до каси або її середньоденної видачі з каси.

Також слід пам’ятати про те, що ліміт каси розраховується по всьому підприємству в цілому (тобто для розрахунків береться загальна сума оборотів головної каси та торгових точок), а потім вже сума розрахованого ліміту розподіляється між головною касою та торговими точками у довільних сумах. Головне, щоб сума цих лімітів не перевищувала загальний ліміт по підприємству.

 

Яка відповідальність за неправильний розрахунок ліміту?

У п. 56 Положення №148 зазначено, що керівники підприємств несуть відповідальність за дотримання вимог цього Положення щодо встановлення ліміту каси та за достовірність відповідних показників, зазначених у розрахунку встановлення ліміту залишку готівки в касі.

Контролюючий орган під час перевірки визначає наявність самостійно встановленого ліміту каси та його відповідність самостійно здійсненим розрахункам (пп. 3 п. 58 Положення № 148).

Це все, що є про відповідальність. Можемо припустити, що контролери, з’ясувавши порушення порядку встановлення ліміту, визнають такий ліміт невстановленим. Або зроблять правильний розрахунок. А всі кошти, що перевищать такий правильно встановлений ліміт, визнають понадлімітними.

Але на сьогодні немає штрафів за це порушення. Тому що Указ Президента України вiд 12.06.1995 р. № 436/95, який встановлював такий штраф, втратив чинність з 23.06.2019 р.

Також немає адмінвідповідальності за перевищення ліміту каси.

Поряд з цим, за порушення термінів здавання виручки на осіб, відповідальних за здавання виручки, може бути накладено штраф від 17 до 88 НМДГ (від 289 до 1496 грн), за повторне протягом року порушення — від 43 до 175 НМДГ (від 731 до 2975 грн). Рішення про накладення такого штрафу приймають органи Національної поліції (ст. 222 КУпАП).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • ФОП використовує платіжний сервіс LiqPay: чи потрібно РРО?
    Чи належить сервіс LiqPay до сервісу переказу коштів? Чи потрібно застосовувати РРО при оплаті на сайті ФОП за послуги з тимчасового розміщення за допомогою сервісу LiqPay?
    28.03.2024362
  • Чи застосовує підприємство рахунок 308 при оприбуткуванні готівки із застосуванням КОРО?
    Підприємство перевізник при оприбуткуванні готівки в касу використовує КОРО та РК. Як обліковувати надходження готівки з 23.02.2024 р.?
    25.03.202442
  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202465
  • Нюанси оформлення видачі готівки з каси за видатковими відомостями
    Підприємство проводить видачу готівки відповідно до Положення №148 за ВКО та видатковими відомостями. Чи можна оформити один ВКО на декілька видаткових відомостей? Чи можна видачу поворотної фіндопомоги штатним працівникам провести видатковою відомістю на декілька людей?
    23.02.2024113
  • ФОП використовує платіжну систему Payoneer: чи потрібен РРО?
    Маркетплейс Etsy, Joom, eBay, Amazon - кошти за продані товари загальною сумою за мінусом комісій маркетплейсу зараховуються раз в тиждень або раз у два тижні на Payoneer, пізніше кошти зараховуються на доларовий рахунок. З доларового рахунку через обмін валют кошти перераховуються на гривневий рахунок ФОПа. Чи потрібно видавати покупцям фіскальні чеки?
    23.02.2024599