Главная Все консультации Госрегулирование Наличное обращение и касса

Чи потрібно вести касову книгу на відокремленому підрозділі?

Чи потрібно вести касову книгу на структурному підрозділі (на якому встановлено РРО) якщо вся виручка здається до каси головного підприємства з оформлення ПКО? А якщо готівка самостійно здається структурним підрозділом до банку (інкасація)?

Відповідно до ч. 2 п. 3 Положення №148 відокремлені підрозділи - філії, представництва, відділення, що наділяються частиною майна господарських організацій, здійснюючи щодо цього майна право оперативного використання чи інше речове право, передбачене законодавством України, та інші структурні підрозділи (стаціонарні або пересувні), де реалізуються товари, надаються послуги та здійснюються розрахункові операції.

Таким чином, надалі будемо використовувати термін «відокремлений підрозділ», оскільки структурний підрозділ в даному випадку підпадає під його визначення.

Згідно з абз. 3 п. 39 Положення №148 відокремлені підрозділи підприємств, які здійснюють готівкові розрахунки із застосуванням РРО та/або РК та веденням КОРО, але не проводять операцій з приймання (видачі) готівки за касовими ордерами, касової книги не ведуть.

Відокремлені підрозділи підприємств мають право здавати готівкову виручку безпосередньо до кас юросіб або банку чи небанківської фінансової установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку для її переказу і зарахування на банківські рахунки юр осіб (п. 15 Положення №148).

Водночас, вилучення готівки з місця здійснення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або РК для здавання її до банку оформляється відповідними чеками РРО із виконанням операції «службова видача».

Документом, який свідчить про здавання виручки до банку та є підтвердженням оприбуткування готівки в касі суб'єктів господарювання, є:

1) квитанція до прибуткового документу банку на внесення готівки, підписана відповідальними особами банку та засвідчена відбитком печатки банку (за потреби);

2) квитанція/чек банкомата чи програмно-технічного комплексу самообслуговування;

3) третій примірник «Копія супровідної відомості до сумки з готівкою», засвідчений підписом та відбитком печатки інкасатора-збирача;

4) чек платіжного терміналу в разі проведення інкасації коштів у режимі реального часу з використанням платіжних терміналів.

Підтвердженням здачі готівки до каси головного підприємства є квитанція (відривна частина прибуткового касового ордеру), підписана головним бухгалтером або особою, уповноваженою керівником, підпис яких може бути засвідчений відбитком печатки цього підприємства. Тобто касовий документ (ПКО) в такому випадку складається саме головним підприємством, а не відокремленим підрозділом.

При цьому, необхідності складати ВКО ані при передачі готівки в касу головного підприємства, ані у випадку її інкасації не потрібно, оскільки такі операції оформлюються відокремленим підрозділом за допомогою РРО, зокрема, операції «службова видача».

Таким чином, зважаючи на те, що такий відокремлений підрозділ не проводить операцій з приймання (видачі) готівки за касовими ордерами, касова книга на такому підрозділі не ведеться.

Доступ к полному тексту этой консультации возможен только для подписчиков электронного или бумажного «Дебет-Кредит». Если вы подписчик, пожалуйста, авторизуйтесь.

Или оформите подписку, перейдя по ссылке;  стоимость минимального пакета «Мой ассистент» составляет только 36 грн в месяц.

Спасибо за понимание.

Автор:
Станислав Горбовцов
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Госрегулирование / Наличное обращение и касса
Теги:
Касса , Банки , Наличность

Комментарии: 0

Новости по теме

Консультации по теме