• Посилання скопійовано

Продаж товарів через інтернет: коли використовувати РРО?

У яких випадках потрібно використовувати РРО під час продажу товарів через інтернет?

Згідно з Законом про електронну комерцію інтернет-торгівля - це електронна торгівля, внаслідок якої товари реалізуються дистанційним способом посередництвом інтернет-магазину. Відповідно до п. 8 ст. 3 Закону інтернет-магазин - це засіб для представлення або реалізації товару, роботи чи послуги шляхом вчинення електронного правочину.

Покупець повинен отримати підтвердження вчинення електронного правочину у формі електронного документа, квитанції, товарного чи касового чеку, квитка, талона або іншого документа у момент вчинення правочину або у момент виконання продавцем обов’язку передати покупцеві товар.

Інтернет-еквайринг — це послуга, яка дозволяє оплачувати придбані в інтернеті товари з допомогою банківської карти. Для здійснення платежу користувачеві достатньо мати доступ до інтернету. Але платіжні картки можуть використовуватися по - іншому.

Варіанти здійснення розрахунків у сфері електронної комерції:

  • з використанням платіжних інструментів;
  • з використання електронних грошей;
  • переказ коштів;
  • оплата готівкою.

Відповідно до Закону про РРО суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі (застосування банківської платіжної картки) повинні проводити такі операції через РРО.

Розрахункова операція - це  приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

А місце проведення розрахунків - це місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток. 

Відповідно місце розрахунків - це місце, де покупець здійснює оплату або де він отримує товар (послугу). Як повідомляють податківці у своїх роз’ясненнях, якщо товар, наприклад, програмне забезпечення, покупець отримав, завантаживши його з Інтернету, то РРО не застосовується, чек не друкується і покупцю не надається, тому що місце розрахунків чітко не визначено. А якщо таке місце отримання можна чітко визначити (товар отримано покупцем в приміщенні продавця, з рук в руки, на пошті, від кур’єра тощо), РРО застосовується, чек друкується і разом з оформленим гарантійним талоном надається покупцеві. 

Податкові органи вважають, що доставка товарів, придбаних при продажу товарів за допомогою мережі Інтернет, у разі проведення розрахунків платіжними картками може здійснюватися, наприклад, поштою або кур’єрською службою.

У разі доставки товару поштою за умови передоплати із застосуванням платіжних карток продавець повинен вкласти в поштове відправлення розрахунковий документ, який підтверджує факт купівлі-продажу товарів, із зазначенням у касовому чеку «передоплата товарів». 

На думку автора, РРО потрібен, якщо:

  • товар тільки замовляється на сайті, а оплата за нього здійснюється покупцем в пункті видачі товару (наприклад, у звичайному магазині продавця);
  • товар доставляється покупцю кур’єром і оплату приймає кур’єр (така особа має портативний касовий апарат або мобільний фіскальний реєстратор);
  • товар замовляється і оплачується на сайті за допомогою застосуванням платіжних систем FORPOST, LiqPay, PayPal, Portmone.com тощо або із використанням ПТКС.

Якщо мiсце розрахункiв не визначено, і вони проводяться на пiдставi рахунків у безготiвковiй формi за допомогою мережi Інтернет, РРО не використовується. Читайте також тут>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»