• Посилання скопійовано

Зняття коштів з корпоративної картки для виплати фіндопомоги працівнику

Чи може директор зняти з корпоративної картки кошти, оприбуткувати їх в касу підприємства та видати як фінансову допомогу працівнику?

Як оприбуткувати зняту готівку з корпоративної картки?

Платіжна картка — це один із видів електронного платіжного засобу, що дозволяє його утримувачеві перевірити стан коштів на його рахунку в банку, а також ініціювати переказ цих коштів. Корпоративна платіжна картка емітується (випускається) банком тільки для суб'єктів госпдіяльності — юрособи або фізособи-підприємця. Тобто, хоча така картка й випускається на ім’я директора, але кошти, які знаходяться на картковому рахунку, належать підприємству. Іншими словами, корпоративна картка – це інструмент доступу до рахунку, який належить підприємству, а не фізособі, на ім’я якої випущено картку. 

Відповідно до п. 20 Положення №148 фізособи - довірені особи підприємств - юросіб, які відповідно до законодавства України одержали готівку з поточного рахунку із застосуванням корпоративного електронного платіжного засобу або особистого електронного платіжного засобу, використовують її за призначенням без оприбуткування в касі.

При цьому зазначені довірені особи подають до бухгалтерії установи/підприємства звіт про використання готівки разом із підтверджуючими документами в установлені строки і порядку, визначені для підзвітних осіб законодавством України, а також документи про одержання готівки з поточного рахунку (чек банкомата, копія видаткового ордера, довідки за встановленими формами, сліп, квитанція торговельного термінала) разом з невитраченим залишком готівки.

Отже, зняття грошей з рахунку підприємства за допомогою корпоративної картки прирівнюється до отримання їх під звіт. Директорові потрібно буде не лише повернути гроші до каси, а й подати авансовий звіт.

Підприємство може прийняти повернені підзвітні кошти до каси від директора і того ж  дня видати їх як фінансову допомогу працівнику, не здаючи отримані гроші до банку. Оприбуткування у касі коштів, отриманих від директора як повернення підзвітних коштів, потрібно буде здійснити на підставі прибуткового касового ордера (типова форма №КО-1, додаток 2 до Положення №148) із зазначенням кореспондуючого субрахунка 372 «Розрахунки з підзвітними особами». А видачу фінансової допомоги  відобразити в касовій книзі на підставі видаткового касового ордера (типова форма №КО-2, додаток 3 до Положення №148) із зазначенням кореспондуючого субрахунка 685 «Розрахунки з іншими кредиторами».

Отже, порядок дій виглядатиме так:

  • директор знімає готівку з корпоративної картки  (Дт 372 Кт 311);
  • вносить зняту готівку в касу (Дт 301 Кт 372);
  • з каси здійснюється видача фінансової допомоги (Дт 685 Кт 301).

При цьому, для перестрахування під час внесення директором коштів до каси він має скласти пустий (нульовий) авансовий звіт і внести кошти як повернення невикористаної підзвітної суми.

 

Готівкові обмеження

Щодо обмеження суми розрахунків готівкою, то згідно з п. 6 Положення №148 суб'єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами:

1) між собою - у розмірі до 10 000 грн включно;

2) з фізособами - у розмірі до 50 000 грн включно.

При цьому в п. 8 Положення № 148 зазначено, що встановлені обмеження не стосуються:

1) розрахунків суб'єктів господарювання з бюджетами та державними цільовими фондами;

2) добровільних пожертвувань та благодійної допомоги;

3) використання готівки, виданої на відрядження.

Готівкові розрахунки - платежі готівкою суб'єктів господарювання і фізосіб за реалізовану продукцію (товари, виконані роботи, надані послуги), а також за операціями, які безпосередньо не пов'язані з реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг) та іншого майна.

Найбільша Facebook-сторінка для бухгалтерів в Україні

Отже, зняття готівки з корпоративної картки та операція з видачі фінансової допомоги до переліку виключень не підпадає, тож на таку операцію будуть поширюватись готівкові обмеження зазначені вище.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • ФОП використовує платіжний сервіс LiqPay: чи потрібно РРО?
    Чи належить сервіс LiqPay до сервісу переказу коштів? Чи потрібно застосовувати РРО при оплаті на сайті ФОП за послуги з тимчасового розміщення за допомогою сервісу LiqPay?
    Сьогодні 14:29169
  • Чи застосовує підприємство рахунок 308 при оприбуткуванні готівки із застосуванням КОРО?
    Підприємство перевізник при оприбуткуванні готівки в касу використовує КОРО та РК. Як обліковувати надходження готівки з 23.02.2024 р.?
    25.03.202441
  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202463
  • Нюанси оформлення видачі готівки з каси за видатковими відомостями
    Підприємство проводить видачу готівки відповідно до Положення №148 за ВКО та видатковими відомостями. Чи можна оформити один ВКО на декілька видаткових відомостей? Чи можна видачу поворотної фіндопомоги штатним працівникам провести видатковою відомістю на декілька людей?
    23.02.2024113
  • ФОП використовує платіжну систему Payoneer: чи потрібен РРО?
    Маркетплейс Etsy, Joom, eBay, Amazon - кошти за продані товари загальною сумою за мінусом комісій маркетплейсу зараховуються раз в тиждень або раз у два тижні на Payoneer, пізніше кошти зараховуються на доларовий рахунок. З доларового рахунку через обмін валют кошти перераховуються на гривневий рахунок ФОПа. Чи потрібно видавати покупцям фіскальні чеки?
    23.02.2024598