• Посилання скопійовано

Табель обліку робочого часу роздруковують раз на місяць — чи буде штраф?

Чи потрібно юрособі під час виплати авансу складати та роздруковувати Табель обліку робочого часу за першу половину місяця? Яким нормативним актом це встановлено? Чи може Держпраці при перевірці накласти штраф за його відсутність?

Дійсно, фахівці Держпраці і Мінсоцполітики інколи дають роз’яснення, що Табель обліку робочого часу потрібно заповнювати двічі на місяць. Ґрунтуються вони на такому.

Ведення Табелю облiку використання робочого часу на пiдприємствах, в установах й органiзацiях регулюється наказом Держкомстату України від 05.12.2008 р. №489 «Про затвердження типових форм первинної облiкової документацiї зi статистики працi» (типова форма № П-5). У Табелi облiку використання робочого часу (далi - Табель) робляться вiдмiтки про фактично вiдпрацьований час, вiдпрацьованi за мiсяць години, у тому числi надурочнi, вечiрнi, нiчнi години роботи тощо, а також iншi вiдхилення вiд нормальних умов роботи.

Згiдно зi ст. 115 КЗпП заробiтна плата виплачується працiвникам регулярно в робочi днi у строки, встановленi колективним договором, але не рiдше вiд двох разiв на мiсяць через промiжок часу, що не перевищує 16 календарних днiв.

«Вiдповiдно табель заповнюється двiчi на мiсяць: за першу половину мiсяця - для нарахування авансових платежiв та за весь мiсяць - для розрахунку заробiтної плати за мiсяць. Наприкiнцi мiсяця в табелi пiдраховується загальна кiлькiсть вiдпрацьованих днiв i днiв неявок на роботу»  - такий висновок від фахівців Мінсоцполітики було опубліковано в газеті «Праця i зарплата» №14 (1026), 12 квiтня 2017 р.

Але, на думку автора, це лише побажання та рекомендація фахівців, а не норма чинного законодавства, оскільки обов’язковість наявності окремого Табелю під кожну виплату зарплати жодним нормативним актом не встановлена. Наприклад, крім виплати авансу та зарплати, протягом місяця слід розраховуватися з звільненими працівниками. Та ось ніхто не буде складати окремий Табель обліку робочого часу на дату кожного звільнення. 

Звісно, що зовсім не табелювати працівників теж не можна. Це доводить і судова практика (наприклад, постанова Кіровоградського окружного адміністративного суду від 21.06.2017 р. у справі №П/811/820/17). У роботодавця є обов’язок щодо ведення Табелю обліку робочого часу на найманих працівників. Ці обов’язки покладаються на роботодавця (ч. 3 ст. 30 Закону про оплату праціта полягають у забезпеченні достовірного обліку виконаної працівником роботи.

Таким чином, за наявності найманих працівників, роботодавець має забезпечити облік використаного робочого часу, на підставі якого проводити оплату праці. Для цього, відповідно, ведеться Табель обліку робочого часу.

Невиконання ч. 2 ст. 30 Закону про оплату праці розцінюється як порушення інших вимог трудового законодавства, що тягне за собою накладання штрафу в розмірі мінімальної зарплати (абз. 8 ч. 2 ст. 265 КЗпП).

Та відповідальності за нероздрукування двічі на місяць Табелю обліку робочого часу в чинному законодавстві немає!

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»

  • Період для виплати зарплати у ФОПа: штрафи
    Якщо у ФОП є наказ про виплату зарплати 15 і 30 (31) числа місяця, чи є він аргументом при перевірці? Зарплата за березень 2024 р. була виплачена 29.03.2024 р., а зарплата за І половину квітня буде виплачена 15.04.2024 року (це вже 17 днів). Це буде порушенням строків виплати? Які можуть бути штрафні санкції?
    15.04.2024831
  • Відповідальність за несвоєчасну виплату компенсації працівникам
    У зв'язку з військовою агресією рф підприємство з 01.04.2022 р. призупинило дію трудових договорів з працівниками. При бажанні працівників звільнитися підприємство звільняє працівників, але компенсацію за невикористані дні відпустки не виплачує через відсутність коштів. Яка відповідальність підприємства за невиплату компенсації за невикористану відпустку?
    01.04.20241 097
  • Відповідальність за несвоєчасну утилізацію шин
    Підприємство протягом 2017 – 2023 років придбавало, використовувало і списувало шини для автомобілів, які використовувало у власній діяльності. Списані шини тимчасово зберігаються на території підприємства. Але договору на утилізацію із спеціалізованим підприємством не було. В 2024 році такий договір буде укладено. Чи виникає необхідність сплачувати екоподаток?
    25.03.20242 433
  • Який штраф може бути в разі нереєстрації адреси нової торгової точки?
    Під час податкової перевірки виявлено, що в чеку РРО адреса торговельної точки вказана правильно, але до податкової служби інформацію про таку нову торгову точку не подали (у формах №20-ОПП, №1-РРО). Який штраф загрожує?
    26.02.202493
  • Яка відповідальність за сплату ПДФО не за місцем роботи підрозділу?
    Підприємство зареєстровано в Києві, а діяльність веде в Броварах. Сплачує ПДФО та подає звітність за місцем реєстрації – у Києві. Які можуть бути наслідки цього?
    06.02.20249323