• Посилання скопійовано

Допомога по частковому безробіттю на час карантину: як отримати?

Як отримати допомогу по частковому безробіттю на час карантину?

Виплату такої допомоги Уряд анонсував уже давно, але практичні кроки щодо реалізації процедури такої виплати зробив лише нещодавно.

Спочатку Законом №540 (тобто з 2 квітня 2020 р.) були внесені зміни до Закону про зайнятість. У ньому з'явилася ст. 47-1, яка прописує надання допомоги по частковому безробіттю у зв'язку із скороченням (зупиненням) діяльності роботодавця через карантин.

Потім виник проект постанови КМУ, який прописує порядок надання цієї допомоги. Його ми аналізували тут. І вже 22 квітня Уряд цей порядок затвердив (проте на момент складання цього матеріалу ще не оприлюднив).

Тож радимо дочекатися остаточної редакції порядку. Але тим, хто бажає скористатися можливістю вже зараз (для чого всі юридичні підстави є), порадимо ось що.

 

Хто і коли надаватиме допомогу?

Допомога по частковому безробіттю на період карантину надаватиметься центром зайнятості працівникам у разі втрати ними частини заробітної плати внаслідок вимушеного скорочення передбаченої законодавством тривалості робочого часу у зв'язку із зупиненням (скороченням) діяльності за зверненням роботодавця для її виплати працівникам. Отже, виплата працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину здійснюватиметься роботодавцем, з яким оформлено трудові відносини.

Суму допомоги по частковому безробіттю на період карантину надаватимуть на строк зупинення (скорочення) діяльності роботодавця, а також протягом 30 календарних днів після завершення карантину.

 

Хто матиме право на допомогу?

Право на допомогу будуть мати всі працівники, з якими роботодавцем оформлено трудові відносини (крім осіб, які отримують пенсію). Проте допомога по частковому безробіттю на період карантину не надається працівникам, які отримують оплату часу простою, а також при освоєнні нового виробництва (продукції) відповідно до статті 113 КЗпП.

Розмір допомоги по частковому безробіттю на період карантину визначається виходячи з фінансових можливостей Фонду і не може перевищувати розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом.

 

Для яких видів (категорій) роботодавців діятиме цей порядок?

У проекті порядку говориться про те, що такий роботодавець не повинен мати боргів з ЄСВ за останні 6 місяців. Також говориться, що допомога надаватиметься суб'єктам малого і середнього підприємництва (тобто на допомогу зможуть претендувати і ФОП). Але якої саме сфери?

Добра новина те, що в проекті порядку немає фрази, що допомогу зможуть отримати лише ті роботодавці, які зайняті виготовленням продукції. Проте говориться вже не про зупинення (скорочення) виробництва, а про зупинення (скорочення) діяльності! Отже, обмежень в сфері, в якій працює роботодавець, бути не повинно. Втім, як застосовуватимуть новий порядок центри зайнятості на практиці, покаже лише час.

 

Як роботодавцеві отримати допомогу для виплати працівникам?

Роботодавець може звернутися за отриманням коштів для виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину протягом 30 календарних днів з дня зупинення (скорочення) діяльності.

Для цього слід звернутися до центру зайнятості за місцем реєстрації його як платника ЄСВ та подати такі документи:

  • заяву у довільній формі (у якій також зазначається інформація про належність роботодавця до суб'єктів малого або середнього підприємництва та до якої додаються копії підтверджуючих документів, завірених в установленому порядку, щодо середньої кількості працівників та доходу роботодавця за календарний рік, що передує року подання до територіального органу документів, передбачених цим пунктом);
  • копію наказу, завірену в установленому порядку, із зазначенням дати початку зупинення (скорочення) діяльності;
  • відомості про працівників (прізвище, ім'я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний державний орган і мають відмітку в паспорті), у яких виникло право на допомогу по частковому безробіттю на період карантину;
  • довідку про сплату ЄСВ за останні шість місяців, що передують даті зупинення (скорочення) діяльності, виданою ДПС.

Рішення про надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину приймається територіальним органом регіонального рівня протягом трьох робочих днів з дня подання роботодавцем вищезазначених документів.

У разі прийняття рішення про надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину між територіальним органом та роботодавцем протягом 3 робочих днів з дати прийняття такого рішення укладається відповідний договір.

 

Виплата, розмір та тривалість надання допомоги

Перерахування роботодавцю коштів для виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину здійснюватиметься щомісяця протягом 5 робочих днів після отримання від роботодавця відомостей про осіб, щодо яких виконуються вимоги для виплати такої допомоги.

Роботодавець має виплатити кошти працівникам у строк не більше ніж 3 робочі дні після їх надходження на рахунок роботодавця за окремою платіжною відомістю для виплат допомоги по частковому безробіттю на період карантину (відомості на виплату грошей). Копія зазначеної відомості з підтвердженням перерахування коштів на рахунок працівника (відомості на виплату грошей) подається територіальному органу не пізніше 5 календарних днів після виплати працівникам допомоги.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/ЄСВ, соціальний захист

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ЄСВ, соціальний захист»

  • Оплата обладнання нерезидентом за трьохстороннім договором: облік та оподаткування
    Міжнародний фонд надає грант/безповоротну фінансову допомогу Військовій адміністрації на закупівлю брикетувальника. В межах трьохстороннього договору Міжнародний фонд (надавач допомоги) за делегуванням Військової адміністрації перераховує оплату за брикетувальник постачальнику - резиденту, фінансування здійснюється в євро. Хто в даному випадку визнає дохід за даною операцією? Чи порушує постачальник-резидент вимоги НБУ щодо розрахунків на території України в національній валюті?
    23.02.202435
  • Ставка 8,41% до лікарняних за відсутності довідки МСЕК
    Чи потрібно застосовувати ставку ЄСВ 8,41% при нарахуванні електронних лікарняних (нарахування після надання довідки), якщо на час перебування на лікарняних працівник не мав інвалідності і один з лікарняних вже перебував в статусі "готовий до сплати"?
    21.02.20241181
  • Компенсація при звільненні мобілізованому працівнику
    В лютому 2024 року звільняється працівник, який був мобілізований в березні 2022 року. Як розрахувати компенсацію за невикористану відпустку?
    15.02.20241 4384
  • ФОП був на ЄП, потім на загальній системі, потім знову на ЄП: як заповнити ЄСВ-додатки в деклараціях?
    ФОП з 01.01.2023 по 31.07.2023 р. перебував на ЄП 2%, потім з 01.08.2023 по 30.09.2023 р. на загальній системі, з 01.10.2023 по 31.12.2023 р. знову на ЄП 5%. Усі 12 місяців 2023 року ФОП сплачував ЄСВ в сумі 1474,00 грн і хоче задекларувати цю сплати для зарахування страхового стажу. Як заповнити ЄСВ-додатки у декларації з ЄП та декларації про доходи?
    26.01.202494
  • Добровільна сплата ЄСВ ФОПом: декларація та штрафи
    Якщо ФОП, який зареєстрований 25.05.2023 р., сплатить ЄСВ за період червень - грудень 2023 р. (10318,00 грн) в січні 2024 р. та відобразить нарахування: жовтень 2023 р. – 2948,00 грн, листопад 2023 р. – 2948,00 грн, грудень 2023 р. – 4422,00 грн, то до страхового стажу буде зараховано 3 місяці? Чи для зарахування до стажу семи місяців краще відобразити в звітності нарахування в розрізі кожного місяця в сумі 1474,00 грн? Чи буде штраф за несвоєчасну сплату, в якому розмірі?
    22.01.20241 8013