• Посилання скопійовано

Як табелювати "сумісників"

Як правильно заповнювати Табель обліку робочого часу у разі наявності на підприємстві "сумісників"?

Доведення факту того, що працівник дійсно працював за сумісництвом і йому були оплачені фактично відпрацьовані години, є важливим. Оформлення відповідних кадрових та первинних документів підтвердить не тільки правильність прийому на роботу та нарахування зарплати, а й правильність визначення роботодавцем витрат. 

Більшість роботодавців, які мають сумісників, встановлюють порядок роботи працівників без уточнень. Наприклад, у наказі про прийняття на роботу зазначається лише, що сумісник має відпрацювати певну кількість годин. Іноді зазначається, у які дні тижня. Тоді як для того, щоб уникнути питань "а коли такий сумісник встигає працювати на цьому місці роботи", варто встановити, коли саме він має відпрацьовувати встановлені йому робочі години.  

Адже, якщо працівник за основним місцем роботи повинен працювати з 9.00 до 18.00, то за сумісництвом працівник може працювати або до 9 години, або після 18. Або протягом будь-яких годин доби у дні, які є вихідними за основним місцем роботи. Заборони працювати таким чином немає. Навпаки, навіть якщо підприємство працює з 9.00 до 18.00, деяким категоріям працівників, за потреби, може бути встановлено індивідуальний графік виходу на роботу (якщо вони не можуть або їм не доцільно працювати за графіком самого підприємства).

І це слід зазначити або в наказі про прийняття на роботу або в окремому наказі керівника за місцем роботи. В цьому питанні зайвих подробиць не буває – чим більше конкретики, тим менше питань буде у контролерів. 

Відповідно до встановленого таким чином за кожним місцем роботи за сумісництвом графіку працівник і має виходити на роботу та виконувати свої трудові обов’язки. Відповідно до фактичних виходів на роботу і зазначається кількість відпрацьованих годин у Табелі обліку робочого часу. 

Так, у типовій формі такого Табелю не передбачено зазначення, коли саме протягом дня працівниками були відпрацьовані години. Але це не проблема – типову форму Табелю можна за потреби змінити. 

Адже форма Табелю (типова форма №П-5) має рекомендаційний характер і  за необхідності вона може бути доповнена іншими показниками, потрібними для обліку робочого часу на підприємстві. Водночас слід пам’ятати, що в Табелі повинні відображатися всі позиції, які застосовуються на підприємстві для працівників. Про це тут>>  

Про роботу у декількох роботодавців одночасно та табелювання ми писали також тут>>

Читайте також аналітику від Дт-Кт: Зовнішнє сумісництво або у скількох роботодавців можна працювати одночасно

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»