• Посилання скопійовано

Заповнення ф. №20-ОПП для ОСББ: які особливості?

Які особливості заповнення форми №20-ОПП для ОСББ?

Правила заповнення форми №20-ОПП однакові для всіх платників податків, якихось особливостей для ОСББ немає.

Форму № 20-ОПП зобов’язані подавати всі платники податків – як юридичні особи, так і ФОП (також див. нашу новину тут).

Форма № 20-ОПП – це повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форму цього повідомлення № 20-ОПП наведено у додатку 10 до Порядку  №1588).

Обов’язок подавати форму №20-ОПП виникає лише тоді, коли у платника податків виникають  об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність.

Так, відповідно до пп. 63.3 ПКУ, платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним (за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання фізособи) та неосновним місцем обліку (за місцем розташуванням підрозділів платників, рухомого та нерухомого майна) та повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків. Роль такого повідомлення і виконує форма № 20-ОПП.

Повідомлення за формою №20-ОПП подається до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків протягом 10 робочих днів після реєстрації, створення чи відкриття відповідних об’єктів відповідно до п. 8.4 Порядку №1588.

У разі зміни відомостей про об'єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об'єкта оподаткування, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за формою №20-ОПП з оновленою інформацією про об'єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни – так визначено у п. 8.5 Порядку №1588. Наказом № 323 цей пункт доповнили словами: «в такому самому порядку та строки, як і при реєстрації, створенні чи відкритті об'єкта оподаткування». В принципі, це і раніше було оочевидно, проте Мінфін вирішив закріпити це на папері.

Подати форму №20-ОПП платники можуть в електронному вигляді за допомогою Електронного кабінету через приватну частину (особистий кабінет). Дані про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, відображаються в режимі «Облікові дані платника» Електронного кабінету. Як зазначено в новому п. 8.8 Порядку №1588,  платники податків можуть переглянути інформацію про об'єкти оподаткування та контролюючі органи, у яких платник податків перебуває на обліку за неосновним місцем обліку, в приватній частині Електронного кабінету.

 

Приклад. ОСББ зареєстроване в Оболонському районі м. Києва. Воно подає форму №20-ОПП про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність, що знаходяться за місцем реєстрації ОСББ. ОСББ відображає у формі №20-ОПП офіс в орендованому приміщенні, оренда довгострокова.

Зразок заповнення табличної частини форми № 20-ОПП показано нижче, адреса та номери умовні.

Зразок

 Відомості про об’єкти оподаткування платника податків

N
з/п

Код ознаки надання інформації

Тип об'єкта оподат-
кування

Найме-
нування об'єкта оподат-
кування
(зазначити у разі наявності)

Іденти-
фікатор об'єкта оподат-
кування

Адміністративна одиниця відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об'єкт оподаткування

Місцезна-
ходження об'єкта оподаткування
(вулиця, номер будинку/офіса/
квартири)

Стан об'єкта оподат-
кування

Вид права на об'єкт оподат-
кування

Прошу взяти на облік за неосновним місцем обліку за місцезна-
ходженням об'єкта оподаткування
(необхідно позначити знаком "" або "+")

Реєстраційний номер об'єкта оподаткування (зазначити у разі наявності)

код за КОАТУУ

область, район, населений пункт

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 1

 1

378 

офіс 

37800001 

8038000000 

Оболонський район, м. Київ 

Оболонський проспект, 1 

8

7

 

111222333 

 ***

Читайте також:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • Звіт про КІК, якщо КІК у стані ліквідації і не складає фінзвітність
    КІК (Литва) зареєстровано в 2009 р. Фізособа - резидент України має повний контроль (100%). КІК перебуває в стадії ліквідації, з 2016 року не складає фінзвітність, хоча в 2017 році на КІК зареєстровано автомобіль. Які документи потрібні для подання звіту КІК за 2022, 2023 роки?
    12.04.202447
  • Компенсація працівнику вартості медогляду: оподаткування та додаток 4ДФ
    Водій автотранспортного засобу проходив медичний огляд перед працевлаштуванням. Оплату провів з власної картки, підприємство ці кошти йому компенсувало. Чи треба на суму компенсації нараховувати ПДФО та ВЗ, та як правильно відобразити у додатку 4ДФ єдиної звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ за якою ознакою доходу «126» чи «143»?
    11.04.2024569
  • Допомога від профспілки бійцям та переселенцям
    Профспілка виплачує допомогу членам профспілки, які знаходяться на війні та переселенцям з Каховки. Чи можна її не оподатковувати як благодійну допомогу і показати в додатку 4ДФ єдиної звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ за ознакою доходу «169»? Якими документами підтвердити статус воїна та статус переселенця?
    10.04.202414
  • Бухгалтер без права підпису: чи подавати ф. №1-ОПП?
    На новоствореному підприємстві є директор (наймана особа), головного бухгалтера немає і в податкову дані не подавалися, що директор буде головним бухгалтером. Прийняли бухгалтера без права підпису. Але директор підписує всі звіти та банківські платіжки. В цьому є якесь порушення? Якщо є, то як це виправити?
    04.04.20241 9742
  • Маєте акцизний склад та ліцензію на зберігання пального для власних потреб: як звітувати?
    Підприємство отримало ліцензію на зберігання пального для власних потреб на акцизному складі, є платником акцизного податку. Які звіти та довідки необхідно подавати?
    03.04.2024517