• Посилання скопійовано

Критерії розподілу підприємств при визначенні обов’язку подання звітності в електронній формі

Які критерії розподілу платників податків враховуються при визначенні обов’язку подання податкової звітності до контролюючого органу в електронній формі?

«Вісник. Офіційно про податки» нагадує, що згідно з п. 49.3 ПКУ податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено Кодексом, в один із таких способів:

  • особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
  • надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
  • засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Водночас абз. 1 п. 49.4 ПКУ встановлено, що платники податків, які належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до контролюючого органу в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Податкова звітність з ПДВ подається в електронній формі до контролюючого органу всіма платниками цього податку з дотриманням вимог законів щодо електрон­ного документообігу та електронного цифрового підпису (абз. 2 п. 49.4 ПКУ).

У разі припинення договору про визнання електронних документів з підстав, визначених законом, платник податків має право до укладення нового договору подавати податкову звітність особисто (чи уповноваженою на це особою) або поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.

При визначенні обов’язку подання платниками податків податкової звітності до контролюючого органу в електронній формі застосовуються критерії, визначені ч. 2  ст. 2 Закону про бухоблік.

Так, великими є підприємства, які не відповідають критеріям для середніх підприємств та показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:

  1. балансова вартість активів — понад 20 млн євро;
  2. чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) — понад 40 млн євро;
  3. середня кількість працівників — понад 250 осіб.

Середніми є підприємства, які не відповідають критеріям для малих підприємств та показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:

  1. балансова вартість активів — до 20 млн євро;
  2. чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) — до 40 млн євро;
  3. середня кількість працівників — до 250 осіб.

Малими є підприємства, які не відповідають критеріям для мікропідприємств та показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:

  1. балансова вартість активів — до 4 млн євро;
  2. чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) — до 8  млн  євро;
  3. середня кількість працівників — до 50  осіб.

Мікропідприємствами є підприємства, показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:

  • балансова вартість активів — до 350 тис. євро;
  • чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) — до 700 тис. євро;
  • середня кількість працівників — до 10 осіб.

Новоутворені підприємства під час визначення відповідності критеріям застосовують показники на дату складання річної фінансової звітності.

Якщо підприємство однієї з наведених категорій за показниками річної фінансової звітності протягом двох років поспіль не відповідає наведеним критеріям, воно належить до відповідної категорії підприємств.

Для визначення відповідності критеріям, установленим у євро, застосовується офіційний курс гривні щодо іноземних валют (середній за період), розрахований на підставі курсів Нацбанку, що встановлювалися для євро протягом відповідного року.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: Вісник. Офіційно про податки

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • Чи потрібно подавати скорочений звіт про КІК у 2024 р. якщо звітний рік КІК починається у 2023 р., а закінчується у 2024 р.?
    ФО стала контролюючою особою КІК у 4 кварталі 2023 р. Відповідно до законодавства країни реєстрації КІК фінансовий рік для компанії (зареєстрованої у 4 кв. 2023 р.) закінчується 31.12.2024 р. Чи потрібно у даному випадку подавати скорочений звіт про КІК?
    18.04.20245
  • Звіт про КІК, якщо КІК у стані ліквідації і не складає фінзвітність
    КІК (Литва) зареєстровано в 2009 р. Фізособа - резидент України має повний контроль (100%). КІК перебуває в стадії ліквідації, з 2016 року не складає фінзвітність, хоча в 2017 році на КІК зареєстровано автомобіль. Які документи потрібні для подання звіту КІК за 2022, 2023 роки?
    12.04.202452
  • Компенсація працівнику вартості медогляду: оподаткування та додаток 4ДФ
    Водій автотранспортного засобу проходив медичний огляд перед працевлаштуванням. Оплату провів з власної картки, підприємство ці кошти йому компенсувало. Чи треба на суму компенсації нараховувати ПДФО та ВЗ, та як правильно відобразити у додатку 4ДФ єдиної звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ за якою ознакою доходу «126» чи «143»?
    11.04.2024577
  • Допомога від профспілки бійцям та переселенцям
    Профспілка виплачує допомогу членам профспілки, які знаходяться на війні та переселенцям з Каховки. Чи можна її не оподатковувати як благодійну допомогу і показати в додатку 4ДФ єдиної звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ за ознакою доходу «169»? Якими документами підтвердити статус воїна та статус переселенця?
    10.04.202414
  • Бухгалтер без права підпису: чи подавати ф. №1-ОПП?
    На новоствореному підприємстві є директор (наймана особа), головного бухгалтера немає і в податкову дані не подавалися, що директор буде головним бухгалтером. Прийняли бухгалтера без права підпису. Але директор підписує всі звіти та банківські платіжки. В цьому є якесь порушення? Якщо є, то як це виправити?
    04.04.20241 9862