• Посилання скопійовано

Імпортуємо товар. Які первинні документи при цьому потрібні?

Які первинні документи повинні бути в наявності при імпорті товару?

Перш за все основним документом взаємовідносин з іноземним постачальником має бути контракт. Саме контрактом визначаються умови поставки, момент переходу права власності та порядок оплати постачання товару.

Адже підприємство визнає товар активом у той момент, коли до нього переходить право власності на такий товар. При цьому це може бути як момент отримання товару на складі постачальника, так і при перетині кордону, так і при безпосередньому отриманні товару на складі підприємства (детальніше про це ми писали тут). І от в залежності від цього для підприємства будуть обов’язкові певні первинні документи.

Безперечно обов’язковим первинним документом є митна декларація (МД). Митна декларація фіксує факт перетину кордону, проведення митного оформлення та відповідної сплати ПДВ та мита. Саме на дату митної декларації підприємство визнає податковий кредит за сплаченому на митницю ПДВ та відносить суму сплаченого мита на вартість товару. Окрім цього, МД є первинним документом, що підтверджує перехід права власності на товар, якщо контрактом визначено, що таке право переходить при перетині кордону.

Станом на 1 жовтня 2017 року 98% митних декларацій оформлюється в електронному вигляді>>

Щодо оформлення митних декларацій більш докладно читайте у наших матеріалах:

Якщо право власності на товар переходить в момент відвантаження товару на складі постачальника (ще до перетину кордону), то в такому випадку необхідно мати первинний документ, що підтверджує отримання підприємством такого товару. Це може бути або міжнародна транспортна накладна (CMR), або акт приймання передачі. Окрім цього CMR є підтвердженням понесених транспортних витрат (якщо їх оплачує імпортер).

Щодо оформлення CMR читайте тут: 

Якщо підприємство використовує послуги митних брокерів (і відповідно відносить їх вартість на збільшення вартості імпортованого товару), то в такому випадку підприємство повинно мати первинний документ, що підтверджує надання таких послуг (акт наданих послуг).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024283
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024562
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202484
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024104
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023122