• Посилання скопійовано

Яку юридичну силу мають електронні документи?

У одного контрагента передбачено ведення бухобліку в електронній формі. Акти про надання послуг надаються замовнику у електронній формі з ЕЦП з дотриманням вимог Закону про бухоблік.Чи повинен замовник вимагати акт на паперовому носії? Якщо ні, то чи буде документ враховуватися при відображенні витрат в обліку?

Електронний документообіг регулюється Законом «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 р. №851-IV (далі – Закон №851).

Відповідно до ст. 5 Закону №851  електронний документ   -  це  документ,  інформація   в  якому зафіксована у вигляді  електронних  даних,  включаючи  обов'язкові реквізити документа

Електронний документ   може   бути   створений,    переданий, збережений і перетворений електронними засобами у візуальну форму.  Візуальною формою    подання    електронного    документа є відображення даних,  які він містить, електронними засобами (на екрані) або на папері у формі, придатній для приймання його змісту людиною.

Згідно з ст. 6 Закону №851   для   ідентифікації   автора   електронного   документа  може використовуватися електронний підпис.     

Відносини, пов'язані  з  використанням  електронних  цифрових підписів, регулюються Законом «Про електронний цифровий підпис».

У ст. 7 Закону №851 зазначено, що оригіналом електронного  документа  вважається  електронний примірник  документа  з  обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним   підписом   автора   або   підписом,  прирівняним  до власноручного   підпису   відповідно   до   Закону  «Про електронний цифровий підпис».

Правовий статус електронного документа та його копії визначено у ст.  8 Закону № 851. Зокрема:

  • юридична сила електронного документа не може бути заперечена виключно через те, що він має електронну форму;
  • допустимість електронного   документа   як   доказу  не  може заперечуватися виключно на підставі того,  що він  має  електронну форму;

 Електронний документ не може бути застосовано як оригінал:

1) свідоцтва про право на спадщину;

2) документа,  який  відповідно  до  законодавства  може бути створений лише в одному оригінальному  примірнику,  крім  випадків існування    централізованого   сховища   оригіналів   електронних документів;

3) у інших випадках, передбачених законом.

Отже, електронні документи мають таку ж юридичну силу для цілей обліку та оподаткування, як і паперові документи. Вимагати акт на паперовому носії немає законних підстав, адже електронний акт теж має юридичну силу. Для зручності роботи електронні докумнети можуть роздруковуватися на папері, але слід мати на увазі, що така роздруківка юридичною сили не має, якщо на ній немає такого обов'язкового реквізиту, як підпис особи, що приймала участь у здійсненні господарської операції.

Але при цьому сторони можуть за своєю згодою формувати і паперові документи у загальному порядку, з зазначенням всіх обов'язкових реквізитів відповідно до ст. 9 Закону про бухоблік.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024283
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024562
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202484
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024104
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023122